از جین آستین تا استیون کینگ/ کتاب‌ نویسندگان مشهور رایگان شد

منبع: ایران آرت

112

1399/4/29

13:08


در مقابل این کتابفروشی یک سبد برای کتاب‌های رایگان گذاشته شده که داخل سبد روی کاغذی نوشته شده: "اجازه دهید آن‌ها که نمی‌توانند بخرند بردارند."

ایران آرت: حالا که ویروس کرونا و پیامدهای ناشی از آن تا حدی احساس نیاز به همبستگی جهانی را برای غلبه بر این مهمان شوم ناخوانده زنده کرده، یک کتابفروشی در شهر ناپل ایتالیا به بهترین شکل توانسته با ارائه کتاب‌های رایگان به افرادی که توان مالی برای خرید کتاب ندارند این همبستگی را به نمایش بگذارد.

در مقابل این کتابفروشی یک سبد برای کتاب‌های رایگان گذاشته شده که داخل سبد روی کاغذی نوشته شده: "اجازه دهید آن‌ها که نمی‌توانند بخرند بردارند."

به گزارش ایبنا، کتاب‌های داخل سبد شامل کتاب‌های کلاسیک مانند آثاری از جین آستین و نیز آثاری نزدیک به زمان ما نظیر رمان‌های استفن کینگ، استفانی مایر و نیز حتی کتاب‌های النا فرانته می‌شود.

این روند از شروع پاندمی جهانی آغاز شده؛ اما صاحب کتابفروشی گفته که هیچ دلیل برای متوقف کردن آن وجود ندارد. تا به امروز نزدیک به 200 پیام تشکر در این سبد جادویی گذاشته شده؛ اما به نظر می‌رسد صاحب این کتاب‌فروشی به این پیام‌ها بی‌توجه است؛ با اینحال او به یک ستاره در محله خود تبدیل شده که مروج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی است.

 ماری اوری، سرکنسولگری ایالت متحدی در ناپولی با حضور در این کتابفروشی و تحسین این اقدام گفت "روزهایی که می‌گذرد از لحاظ اقتصادی بسیار دشوار و بحرانی هستند و هر حرکتی برای نشان دادن بخشیدن و همبستگی ضروری و حیاتی است که قرار دادن حتی یک کتاب در سبد برای افراد نیازمند نیز می‌تواند شامل آن ‌شود."

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو