امکان ابتلای مجدد بهبودیافتگان کرونا/ توصیه به افراد ناقل بیماری

56

1399/4/29

13:16


امکان ابتلای مجدد بهبودیافتگان کرونا/ توصیه به افراد ناقل بیماری

سلامت نیوز:یک متخصص بیماری‌های عفونی، در مورد ابتلای مجدد بهبودیافتگان کرونا، گفت: امکان ابتلای مجدد افراد بهبود یافته وجود دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، حمید عمادی، در گفتگو با شبکه خبر، اظهار داشت: افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان امام خمینی (ره) شرایط طاقت فرسایی برای پرسنل بیمارستان ایجاد کرده است و با توجه به آمار بالای مراجعه کنندگان شرایط بحرانی‌تر شده است.


وی ادامه داد: در اسفند ۹۸ مراجعات به دلیل نگرانی‌ها بود اما اکنون بیمارانی که واقعاً نیاز به مراجعه دارند در بیمارستان حضور دارند و غربالگری انجام می‌شود اما با توجه به رعایت نکردن مردم و از بین رفتن ترس، شیوع بیماری و میزان مراجعات افزایش یافته است.


عمادی با عنوان این مطلب که سرماخوردگی در تابستان مرسوم نیست اما نباید با علائم ویروس کرونا اشتباه نکنیم، گفت: عفونت تنفسی، تنگی نفس، سردرد، بی اشتهایی، تب و بدن درد، از دست دادن حس بویایی و چشایی از علائم کرونا است که باید به پزشک مراجعه کند اما اگر علائم خفیف بود بهتر است در منزل بمانند و از مسکن‌ها استفاده کنند.


وی تاکید کرد: افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند و مسن‌ترها باید به صورت ویژه بررسی شوند.
عمادی با عنوان این مطلب که مردم به علت نگرانی آزمایش می‌دهند، افزود: افراد زیر ۲۰ سال و افرادی که زمینه بیماری خاصی ندارند بهتر است با مشاهده علائم در منزل بمانند و قرنطینه شوند و در جامعه نیز حضور نداشته باشند.


این متخصص بیماری‌های عفونی، درباره افراد ناقل بیماری، گفت: این بیماران بهتر است در خانه بمانند و به محل کار خود نروند، در خانه بمانند و استراحت کنند و در صورت مشاهده علائم بیماری به صورت جدی به پزشک مراجعه کنند.


وی تاکید کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و موارد بهداشتی می‌تواند از شیوع بیماری جلوگیری کند.
عمادی افزود: تغذیه افراد مبتلا به دلیل بی اشتهایی بسیار مهم است، پرهیز غذایی در زمان بیماری اهمیت ندارد و هر ماده غذایی با توجه به میل بیمار توصیه می‌شود. تغذیه برای افراد مبتلا به دلیل دفع بیش از حد بسیار مهم است.


این متخصص بیماری‌های عفونی در مورد ابتلای مجدد بهبودیافتگان کرونا، گفت: امکان ابتلای مجدد افراد بهبود یافته نیز وجود دارد و پیش بینی‌ها تاکنون غلط از آب در آمده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو