روایت پوریا آذربایجانی از کارگردانی "برف بی‌صدا می‌بارد" / ایمان دارم این سریال پربیننده خواهد شد

99

1399/4/29

13:17


آذربایجانی می‌گوید قصه "برف بی‌صدا می‌بارد" آن‌قدر جذاب است که اطمینان دارد مخاطب آن را دنبال می‌کند.

روایت پوریا آذربایجانی از کارگردانی "برف بی‌صدا می‌بارد" / ایمان دارم این سریال پربیننده خواهد شد

سرویس سینمایی هنرآنلاین: پوریا آذربایجانی این روزها مشغول کارگردانی سریال"برف بی‌صدا می‌بارد" است که متن آن را مسعود بهبهانی‌نیا نوشته و محمدرضا شفیعی تهیه می‌کند. داستان این سریال در فاصله دهه‌های 1360 تا 1390 روی می‌دهد.

آذربایجانی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره نحوه همکاری با بهبهانی‌نیا در مقام نویسنده و شفیعی تهیه‌کننده سریال گفت: همواره نکاتی وجود دارد که سعی می‌کنم به آن‌ها عمل کنم. این شامل اعتقادات خودم است. وقتی فیلمنامه را خودم می‌نویسم و به شکل مستقل تهیه می‌کنم، پیروی از خط فکری صد درصد است، اما وقتی فیلمنامه را کسی دیگر می‌نویسد و کسی دیگر نیز کار را تهیه می‌کند این ماجرا شامل یکسری گفت‌وگوها میان ما سه نفر می‌شود. که گاهی ممکن است نتوانی آن کاری را که می‌خواهی انجام دهی، اما در مورد این سریال خاص یک تعامل جذابی بین من، تهیه‌کننده و نویسنده وجود دارد که فعلاً همان چیزی که می‌خواهیم در حال انجام است بدون این که خللی در ماجراها به وجود آید و امیدوارم این تعامل تا انتها وجود داشته باشد، چون هم مسعود بهبهانی‌نیا در مقام نویسنده و هم محمدرضا شفیعی تهیه‌کننده آدم‌هایی هستند که در کار خود حرفه‌ای هستند.

او در پاسخ به این سؤال که تا چه اندازه خط فکری خود را در این سریال پیگیری می‌کند و آیا این اثر نیز امضای او را به همراه دارد یا خیر، بیان کرد: بله، وقتی کاری را که سناریو آن توسط شخص دیگری نوشته شده است می‌گیرم ابتدا آن را می‌خوانم و خوشبختانه ما از این سریال 250 قسمتی تقریباً 100 قسمت آماده فیلمبرداری داشتیم و من همه را خواندم. متن را بسیار دوست داشتم و فکر کردم اگر من کنار این متن قرار بگیرم چه تصویری حاصل می‌شود. احساس کردم که تصویر جذابی می‌شود و الان هم این اتفاق در حال رخ دادن است. بنابراین اصولاً قبل از این که کاری را قبول کنم سعی می‌کنم با آن جلو بروم. مثلاً قرار بود کاری را انجام دهم که در پیش‌تولید احساس کردم در فیلمبرداری آنچه را که می‌خواهم نمی‌توانم انجام دهم. فیلمنامه"بندر تهران" را من نوشتم، اما چون تفاهم حاصل نشد بنابراین از ادامه راه انصراف دادم و بعد آن‌ها بر اساس تفکرات تهیه‌کننده و بعد بازیگر نقش اول سناریوی دیگری را نوشتند که "آذر" شکل گرفت. این کار هیچ ربطی به من نداشت و کارگردانی آن را محمد حمزه‌ای بر عهده گرفت. اما دقیقاً دلیل انصراف من این بود که نمی‌توانستم در هنگام فیلمبرداری آن کاری را که دلم می‌خواهد بسازم و نتیجه آن کاری دیگر و تفکری دیگر شد. هرجایی که احساس کنم نمی‌توانم آن‌طور که دلم می‌خواهد کاری را پیش ببرم از آن کنار می‌کشم.

کارگردان "اروند" در ادامه و در پاسخ به این سؤال که کار کردن در طولانی‌مدت با این حجم کار سختی است و زمان‌بر، فکر می‌کنید چقدر مخاطب پذیرای چنین سریال‌هایی از سوی تلویزیون است، توضیح داد: فارغ از اینکه این سریال را من کارگردانی کنم یا نه، قصه آن‌قدر جذاب است که مطمئن هستم مخاطب آن را دنبال می‌کند. یعنی شما اگر قصه را همین‌طوری هم بخواهید بخوانید برایتان جذاب است و آن را کنار نمی‌گذارید. وقتی که تصویر به آن اضافه شود قطعاً جذاب است و ایمان دارم که این سریال پربیننده خواهد شد. من تمام تلاشم را می‌کنم تا این قصه پربیننده‌تر شود چون قصه خوشایند مخاطب است.

او در خاتمه اظهار کرد: امیدوارم تمام اتفاقاتی که در کشورمان در حال رخ دادن است اتفاقاتی باشد که افراد بر اساس باور انجام دهند و امیدوارم که مردم حالشان کمی بهتر باشد چون آن‌قدر احوال اقتصادی و اجتماعی این روزها به ذهن مردم فشار آورده که دیگر لبخندی بر لب مردم نیست و امیدوارم از این اتفاق تاریخی نیز گذر کنیم تا کمی لبخند بر لب مردم باشد. از نظر من افراد نگران آدم‌های خوشحالی نیستند و انسان‌هایی که از فردایشان خبر ندارند این نگرانی به داخل خانواده نیز رسوخ می‌کند و نسل بعد نیز نسل خوشحالی نخواهد بود. امیدوارم که افراد جامعه کمی خوشحال باشند و مسائل اقتصادی کمی حل شود تا از این بار و فشار کاسته شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو