فروش فیلم‌‌ها در سالن‌های سینما به چهار و نیم میلیارد تومان رسید

151

1399/4/29

13:17


"شنای پروانه" ساخته محمد کارت همچنان صدرنشین جدول فروش است.

فروش فیلم‌‌ها در سالن‌های سینما به چهار و نیم میلیارد تومان رسید

سرویس سینمایی هنرآنلاین: در هفته‌ای که گذشت باز هم سینماها با بحران مواجه شدند که تا خبر تعطیلی سالن‌ها به دلیل تشدید بیماری کرونا پیش رفت.

استاندار تهران خبر از تعطیلی تمامی مراکز فرهنگی و هنری داد و سازمان سینمایی اعلام کرد تا زمانی که ستاد مبارزه با کرونا اعلام نکند خبری از بسته شدن سالن‌های سینمایی نیست. این در حالی است که هفته گذشته تهیه‌کننده فیلم "شنای پروانه" اعلام کرد به دلیل تشدید این وضعیت از ادامه اکران انصراف می‌دهد، اما این اتفاق رخ نداد و فیلم به اکران خود ادامه داد.

در همین حین قرار بود از چهارشنبه 25 تیرماه فیلم‌های تازه‌نفس به جمع فیلم‌های در حال اکران افزوده شوند که باز هم به دلیل شرایط نامناسب این اتفاق رخ نداد و تنها فیلم "زن‌ها فرشته‌اند 2" به کارگردانی آرش معیریان و تهیه‌کنندگی محمدحسین فرحبخش به روی پرده نقره‌ای رفت.

حالا در چنین شرایطی مجموع فروش کل پنج فیلمی که تاکنون روی پرده رفته‌اند به رقم چهار میلیارد و 434 میلیون و 661 هزار تومان رسیده است.

"شنای پروانه" ساخته محمد کارت و به تهیه‌کنندگی رسول صدر عاملی که در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در 12 بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین شده بود با فروش دو میلیارد و 263 میلیون و 445 هزار تومان طی مدت 24 روز در صدر جدول فروش قرار گرفته است. جواد عزتی، طناز طباطبایی، امیر آقایی، پانته‌آ بهرام، علی شادمان، نیره فراهانی، مهدی حسینی‌نیا، ایمان صفا، مه‌لقا باقری، نادر شهسواری و آبان عسکری در "شنای پروانه" بازی می‌کنند. کارت، حسین دوماری و پدرام پورامیری فیلمنامه این فیلم را که مضمونی اجتماعی دارد نوشته‌اند و در خلاصه داستان "شنای پروانه" آمده است: "در جنوب شهر، شنای پروانه طوفان به پا می‌کند.

"خوب، بد، جلف 2: ارتش سری" ساخته پیمان قاسم‌خانی که از آخرین روز بهمن‌ماه به روی پرده رفت و با شروع کرونا و تعطیلی سالن‌ها اکران آن نیز به تعلیق درآمد، از تیرماه بار دیگر به روی پرده رفت و درنهایت درمجموع موفق به فروش دو میلیارد و 111 میلیون و 425 هزار تمان رسیده است. پژمان جمشیدی، سام درخشانی و امیرمهدی ژوله در "خوب، بد، جلف 2: ارتش سری" نقش‌های خود در فیلم اول تکرار کرده‌اند و حامد کمیلی، ریحانه پارسا، گوهر خیراندیش، فرهاد آئیش، مارال فرجاد و شکیب شجره از دیگر بازیگران این فیلم به تهیه‌کنندگی محسن چگینی هستند که به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم "زن‌ها فرشته‌اند 2" به کارگردانی آرش معیریان و تهیه‌کنندگی محمدحسین فرحبخش از روز چهارشنبه 25 تیرماه به روی پرده رفت و در این مدت موفق به فروش 53 میلیون و 536 هزار تومان شده است. این فیلم ادامه داستان زن‌ها فرشته‌اند است که در سال 86 به روی پرده رفت و موضوع آن نیز درباره زنانی است که شوهرانشان به آن‌ها خیانت کرده‌اند و حالا زن‌ها در پی تلافی هستند. محمدرضا شریفی‌نیا، نیوشا ضیغمی، سحر قریشی، نسرین مقانلو، میر طاهر مظلومی، علی صادقی، مریم سعادت، سیروس همتی، مهتاج نجومی، شهین تسلیمی، حسین ملکی، احمدرضا موسوی، صدیقه کیانفر، شیرین ایزدی، آیدا نوری و مهدی صارمی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"چهل و هفت" به کارگردانی احمد اطراقچی و علیرضا عطاءالله تبریزی و تهیه‌کنندگی ناهید دل‌آگاه نیز ازجمله فیلم‌هایی است که اکرانش از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شد و به دلیل شیوع کرونا متوقف شد. این فیلم تاکنون مجموع فروشش به عدد شش میلیون و 255 هزار تومان رسیده است. این فیلم روایتگر داستان سه زن از سه طبقه اجتماعی در شب آغاز زمستان است. لادن مستوفی، مهدی احمدی، شیدا خلیق، مهرنوش ستاری، رابعه مدنی، فرشته آلوسی و محمدرضا غفاری، با هنرمندی، حمیدرضا آذرنگ، شقایق فراهانی و ریما رامین فر در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

به نظر می‌رسد تولیدکنندگان فیلم سینمایی "آنجا همان ساعت" به کارگردانی سیروس الوند نیز برای اکران در سینماها با توجه به وضعیت موجود هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌اند.

در بخش اکران آنلاین نیز فیلم "حکایت دریا" ساخته بهمن فرمان آرا همچنان در حال اکران است و از هفته گذشته نیز فیلم "پسرکشی" به کارگردانی محمدهادی کریمی و "نرگس مست" به کارگردانی سید جلال‌الدین دری به گردونه اکران افزوده شدند، که تاکنون آماری از فروش این دو فیلم اعلام نشده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو