نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس تقاضای عده‌ای از نمایندگان برای بررسی طرح تامین کالاهای اساسی به صورت یک فوریت را بررسی کرده و در نهایت با آن موافقت کردند.

جبار کوچکی نژاد به عنوان یکی از متقاضیان بررسی یک فوریتی طرح تامین کالاهای اساسی بیان کرد: بحث تامین کالاهای اساسی امروز مورد درخواست همه نمایندگان است. امروز بطن جامعه و مردم در شهرها و روستاها در تامین کالاهای اساسی خود با مشکل رو به رو هستند و قیمت‌ها هر لحظه تغییر می‌کند و بخش اعظمی از مردم قدرت خرید خود را از دست داده‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز تامین کالاهای اساسی برای مردم دغدغه شده است، کالا به میزان فراوان وجود دارد ولی  مردم توان خرید کالاها را ندارند. امروز با استفاده از کارت‌های هوشمند می‌توان توزیع کالاهای اساسی مردم را به شکل صحیحی مدیریت کرد. در این طرح اصلاح شبکه توزیع کالاهای اساسی مورد توجه قرار گرفته و دست دلالان و سودگران را از بازار کوتاه می‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس یازدهم تصریح کرد: براساس آماری که مرکز پژوهش‌های مجلس ارائه داده است بخش اعظمی از مردم در استفاده از گوشت، مرغ و لبنیات با مشکل رو برو هستند و میزان مصرف این مواد نسبت به سال‌های قبل کاهش یافته است. بنده از دوستان تقاضا می‌کنم تا با فوریت این طرح موافقت کرده و اگر موردی در خصوص جزئیات آن باشد با همفکری دوستان در کمیسیون برنامه و بودجه به آن رسیدگی می‌شود.

محمد باقر قالیباف، رییس مجلس، قبل از رای گیری در خصوص فوریت این طرح بیان کرد: اکنون بحث یک فوریت این طرح مطرح است و طرح‌های مشابهی نظیر این طرح تهیه شده است، ان شاءالله اگر این طرح به تصویب برسد در کمیسیون برنامه و بودجه کار تکمیلی بر روی آن انجام می‌شود. یکی از مواردی که باید در آن دیده شود بحث تامین دارو است این طرح به این معنا نیست که ما در جامعه با کمبود مواجه هستیم بلکه ما به دنبال عدالت بوده و می‌خواهیم دسترسی دهک‌های پایین جامعه به کالاهای اساسی تسهیل گردد.