به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، سخنگوی دادگاه ویژه رسیدگی به اتهامات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد: محاکمه نتانیاهو امروز (یکشنبه) از سر گرفته خواهد شد.

در دومین جلسه‌ای که از زمان آغاز محاکمه در تاریخ ۲۴ مه، برگزار می‌شود، پیش بینی می‌شود دادستانی از دادگاه مرکزی در قدس بخواهد شاهدان عینی را ظرف سه تا چهار ماه آتی به دادگاه احضار کند.

دادگاه ماه مه اعلام کرد که بود که نتانیاهو لازم نیست در جلسه امروز حضور یابد.

پیش بینی می‌شود وکلای مدافع نتانیاهو دادگاه را برای به تعویق انداختن آغاز مرحله شهود تحت فشار بگذارند.

پس از آنکه آویخای مندلبلیت، دادستان کل رژیم صهیونیستی ۳۰ ژوئن با صدور حکمی اعلام کرد که نتانیاهو هرگز نمی‌تواند بودجه خارجی به مبلغ ۱۰ میلیون شکل (معادل سه میلیون دلار) را برای پرداخت هزینه‌های حقوقی خود دریافت کند، احتمالا وکلای او بگویند به زمان بیشتری نیاز دارند تا آماده شوند.

مندلبلیت هشدار داد مبلغ اهدایی از سوی یک تاجر آمریکایی هدیه‌ای غیرقانونی است. بر این اساس نتانیاهو با اتهام دریافت هدایای غیر قانونی مواجه است.

نتانیاهو با اتهاماتی چون دریافت رشوه، کلاهبرداری، خیانت در امانت،رشوه دادن در مقابل حمایت یک روزنامه از او و امتیازدهی به تاجران ثروتمند در مقابل دریافت هدایای گران قیمت مواجه است اما مدعی است انگیزه سیاسی پشت این اتهام‌هاست و هدف از آنها برکناری اوست.