تشک رویال، آمیزه‌ای از راحتی و سلامتی

تشک رویال، آمیزه‌ای از راحتی و سلامتی


منبع: زیبامون

191

1399/4/29

17:45


اگر به دنبال تشکی ایده‌آل و تضمینی برای راحتی و سلامتی حین خواب هستید حتما این مطلب را مطالعه کنید.

تشک رویال، آمیزه‌ای از راحتی و سلامتی

خواب آرام و کامل موردی نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت!! آن هم در دوره‌ای که مشغله‌های روزانه و تنش‌های جسمی و روحی شبانه به مشکلات دیگر اضافه شده و چشمان بسیاری را تا صبح باز نگه می‌دارد.

اما برای داشتن خوابی آرام و سالم چه تمهیداتی لازم است؟ آیا وجود اتاق‌خوابی مجهز به کالای خواب مدرن به‌تنهایی می‌تواند تضمینی برای خواب و سلامتی پس از آن باشد؟

در این مطلب به بررسی برند نام‌آشنای تشک رویال و اینکه چه شرایطی باعث شده تا این تشک را ایده‌آل بنامیم خواهیم پرداخت. به عبارتی می‌پرسیم کدام شرایط یک تشک را برای خواب سالم و سلامتی در حین خواب و پس از آن مناسب می‌کند؟ مقایسه تشک رویال با دیگر برندها و اشاره به برخی تفاوت‌ها نیز در این نوشتار گنجانده شده است. در مطالعه این مطلب با ما همراه شوید.

 

تشک طبی

 

در خواب بر بدن ما چه می‌گذرد؟

خواب، بر خلاف ظاهر آن و تصور عامه، فرایندی یکپارچه و خالی از فراز و نشیب نیست! از زمانی که به‌قصد خوابیدن به‌طرف اتاق‌خواب حرکت می‌کنیم، و حتی پیش از آن مکانیسمی در بدن شکل گرفته که ما را به‌ طرف خواب هدایت می‌کند. اولین خمیازه نشانه‌ای از تمایل بدن به خواب است که تا رسیدن به مراحل نهایی و رسیدن به خوابی عمیق ادامه می‌یابد. در این حین و در روندی نرمال دستگاه‌های فعال بدن یک‌به‌یک خود را برای خواب آماده می‌کنند. پیش از خواب، سیستم‌های فعال در بدن مانند کارخانه‌ای در حال تعویض شیفت، شرایط را برای کارهای جدید مهیا می‌کنند.

علایم حیاتی نیز در دقایق منتهی به خواب فعالیت‌های خود را تعدیل کرده و برای استراحتی چند ساعته آماده می‌شوند. هرچند این به معنای قطع کامل فعالیت آنها نبوده و این فقط میزان کار آنهاست که از بیداری تا خواب تغییر می‌کند. اگر این روند به‌درستی ادامه یابد با خواب فاصله چندانی نخواهیم داشت.

با این وجود چرا بسیاری از مردم کماکان از بی‌خوابی یا کم‌خوابی شکایت دارند!؟

 

چرا بی‌خواب می‌شویم؟

عوامل متعددی می‌توانند در آخرین لحظات بیداری را بر خواب چیره کنند. از آن جمله نقش تشک و کیفیت آن است که بدن را در شرایط مناسب برای خواب قرار داده یا از شرایط ایده‌آل خارج می‌کند.

تناسب بین درجه سفتی یا نرمی تشک با وضعیت بدنی افراد در هر حالتی از شروط اصلی برای رسیدن به مقدمات خواب است. چنین موقعیتی تعیین می‌کند که در طول خواب بر سیستم گردش خون و تنفسی ما چه می‌گذرد؟ یکی از این موارد درجه سفتی و نرمی تشکی است که بر  روی آن می‌خوابیم:

تشکی با سطح بیش از حد سفت برای فردی که فشار خون پایینی دارد مناسب نیست و می‌تواند در نقاطی از بدن آنها که با سختی تشک در تماس است ایجاد زخم بستر نماید.

از طرفی نرمی زیاده از حد تشک نیز می‌تواند کمر و ستون‌مهره را دستخوش تغییراتی ناخواسته نماید. مثلا لغزش مهره‌ها که در اثر قرار گرفتن در حالت نامناسب وغیرطبیعی و خارج از فرم اصلی آناتومیک بدن در طول خواب اتفاق می‌افتد.

با این توصیفات چگونه تشکی برای حفظ سلامتی هنگام خواب مناسب است در ادامه مطلب به مشخصات چنین تشکی می‌پردازیم.

 

تشک رویال

 

چگونه سالم بخوابیم... و با سلامتی برخیزیم؟

برای آنکه با وجود تمام موانع موجود سالم بخوابیم لازم است تا پیش از هر موردی شرایط جسمی خود را به خوبی بشناسیم. برای مثال فردی با وزن زیاد در تشکی نرم یا کم ارتفاع راحت نخواهد بود. زیرا فشار وزن او خیلی زود اسفنج‌های نرم سطح را فشرده کرده و راحتی آن را از بین می‌برد.

در وهله بعد نیز چنین تشکی با تحمل وزن زیاد دفرمه و نهایتا تخریب شده و عمر چندانی نخواهد داشت. به همین دلایل است که به چنین فردی تشکی با درجه سفتی بالاتر توصیه می‌شود.

 

از تشک رویال با فنرهای متصل چه می‌دانیم؟

فنرهای یکپارچه و متصلی که در انواع تشک‌های رویال به‌کار رفته آنها را به محصولاتی با مقبولیت عمومی و قیمت مناسب تبدیل کرده است. این فنرها بسیار شبیه به انواع کلاسیک بوده و بارزترین مشخصه چنین محصولاتی دوام بالا و صرفه اقتصادی آنهاست. گرچه این تشک‌ها برای پیشگیری از درد کمر نیز گزینه مناسبی محسوب می‌شوند.

 

تشک فنر منفصل، ارمغان راحتی و سلامتی

کاربرد تشکی با فنرهای مجهز می‌تواند پیشنهاد مناسبی برای افراد در اوزان مختلف باشد. نمونه‌های تشک با فنرهای منفصل پاکتی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی با وزن زیاد نیز محسوب می‌شوند.

فنرهای منفصل بر اساس استفاده از نوعی فن‌آوری نوین و مدرن تهیه شده‌اند. وجود پاکت‌های مقاوم از جنس پلی‌یورتان که فنرها را از هم جدا کرده علاوه بر گرفتن لرزش و سروصدا از تشک، آن را در برابر تغییر شکل و از هم پاشیدگی محافظت می‌کند. به همین دلیل نیز تشک‌های حاوی این نوع فنر گزینه‌های مناسبی برای همه وزن‌ها را شامل می‌شوند.

 

مموری‌فوم و ایده‌هایی برای سلامتی!

از زمان ابداع تشک‌ حاوی مموری‌فوم استفاده از لفظ مدرن در کالای خواب به سمت و سوی این محصولات گرایش یافته است. وجود خاصیت تطبیق بالا با فرم بدن در حین خواب و هماهنگ شدن سریع با شرایط فرد کاربر در این تشک‌ها از جمله خصوصیات این تشک‌ها است. همین موضوع نیز باعث شده تا افرادی که بستر خواب خود را بر مبنای راحتی انتخاب می‌کنند این گزینه را بیش از سایر موارد مد نظر قرار دهند.

اما این تنها راحتی حین خواب نیست که تشک‌های هوشمند یا مموری‌فوم (Memory Foam) را پرطرفدار کرده است. این فوم‌های انعطاف‌پذیر حین شکل‌گیری و انطباق با بدن، قوس‌کمر و فضاهای خالی بین کتف‌ها را پر کرده و مفاصل و عضلات این بخش‌ها را مورد حمایت خود قرار می‌دهند. به این ترتیب از فشار بر این نواحی کم شده و بدن کاربر تشک از آرتروز و دردهای مفصلی و عضلانی و عواقب ناشی از آن در امان می‌ماند.

 

تشک گرم و نرم

 

چرا رویال؟

تشک‌ رویال با بیش از نیم قرن تجربه چکیده‌ای از آنچه گفته شد و بیش از آن را در محصولات خود پیاده نموده است.

این برند نام‌‌آشنا هر نوع الزامات بدنی کاربران را در نظر گرفته و محصولات خود را برای مشتریانی با سلیقه‌های متنوع و گوناگون طراحی، تولید و عرضه می‌نماید. بر این اساس مواردی چون وزن کاربر، حساسیت نسبت به بهداشت بستر و تهویه در آن و نیز نکاتی از قبیل جنس رویه و ویژگی‌های خاص آن در تشک رویال مراعات شده است. مجموعه چنین خصوصیاتی انتخاب نمونه‌ای مناسب از این محصولات را برای هر نوع سلیقه مقدور کرده است.

کلیه محصولات تشک این برند را می‌توان در ۴ سری طبی فنری، فنری متصل، فنری منفصل یا پاکتی، فول طبی یا بدون فنر و نهایتا ترکیبی فنر و اسفنج تقسیم نمود. با ذکر مثال‌هایی از هر یک نمونه تشک رویال مشخص می‌شود که انواع مناسب برای هر نوع سلیقه در رویال یافت می‌شود.

 

آنچه نیکان همه دارند، رویال...

محصولاتی چون تشک رویال لاتکس که در گروه طبی فنری رویال جای دارند با داشتن فنرهای متصل و درجه سفتی قدری بیش از متوسط ضمن حفظ راحتی حین خواب از کمر و ستون مهره حمایت کافی می‌کنند.

  • تشک رویال کینگ از سری تشک‌های فنر متصل و بسیار بادوام رویال است. این نمونه برای افرادی که دوام، زیبایی و قیمت مناسب را به‌طور همزمان در نظر دارند کاملا مناسب است.

 

  • تشک طبی رویال اسمارت نمونه‌‌ای از محصولات کاملا بدون فنر است. چنین تشک‌هایی به‌کل از لرزش و صدا و پارگی در اثر فشار فنر مصون هستند.

 

  • اما برای کسانی که در عین راحتی خواهان تشکی تخصصی و دارای فنر نیز هستند انواع تشک ترکیبی رویال انتخاب خوبی خواهد بود. از این سری می‌توان به تشک رویال اکسپورت اشاره کرد.

 

  • مواردی چون رویال پدیک فنری با ساختار حلزونی فنرهای فولادی نیز در کامل کردن محصولات این برند ایفای نقش می‌کند.

 

تشک رویال، و تفاوت هایی که به یاد می‌ماند...

علاوه بر آنچه در مورد کیفیت فنرها و اسفنج‌های مصرفی در تشک‌ رویال ذکر شد موارد قابل توجه دیگری نیز وجود دارد. از جمله حساسیت سازندگان در مورد رویه تشک‌هاست.

وجود عوامل آنتی‌آلرژیک در الیاف انتخابی این تشک‌ها در بخش بدنه و رویه‌ کیفیت ویژه و متمایزی به محصولات خوش‌خواب رویال بخشیده است. کاربرد پارچه ژاکارد با خاصیت ارتجاعی بالا و کشسانی لازم نیز این محصولات را از نظر دوام و طول عمر نیز به سطح قابل قبولی ارتقا داده است.

وجود لایه‌های فلت از جنس ترموفیوز و ترموباند در نقش عایق حرارتی را هم می‌توان بر ویژگی‌های مثبت این محصولات افزود.

بر آنچه تاکنون در مورد تحمل وزن در تشک‌های مختلف شنیده‌اید کاربرد فریم M شکل را هم بیفزایید تا معنای دوام را در تشک رویال بهتر مجسم کنید. وجود این قاب فلزی به تشک ایستایی و استقامتی ویژه می‌بخشد.

 

بسته‌بندی و نقش موثر آن در کیفیت:

امروزه بسته‌بندی متناسب، زیبا و نگهدارنده در تولید و عرضه محصولات با کیفیت نقش موثری ایفا می‌کند. در تشک‌های تولیدی شرکت رویال نیز بسته‌بندی از جایگاه خاصی برخوردار است. وجود این کیفیت خریداران را  بابت دریافت پاکیزه و سالم محصولات خریداری شده آسوده‌خاطر می‌کند.

شما نیز می‌توانید از ارسال رایگان و خدمات پس از فروش محصولات رویال توسط شرکت گرم و نرم در سراسر کشور بهره‌مند شوید. هم‌چنین پشتیبانی قوی و گارانتی خدمات شرکتی نیز شامل حال مشتریان این شرکت می‌گردد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو