جراحی بواسیر با لیزر سرپایی بدون بیهوشی انجام می شود. برای بی حسی و خواب بیمار، داروی آرام بخش وریدی تزریق می شود. به علت کوتاه بودن پرتوهای لیزر، همروئید به راحتی دیده می شود و خطر آسیب دیدگی ماهیچه های کنترل کننده روده کم می شود؛ بنابراین عوارض بی اختیاری مدفوع و گاز معده در این روش وجود ندارد.

مزایای جراحی بواسیر با لیزر نسبت به جراحی سنتی عبارتند از:

  • در جراحی با لیزر آسیب کمتری به بافت ها می‌رسد.
  • در جراحی با لیزر هموروئید بیشتری را می‌توان از مقعد خارج کرد.
  • درد و خونریزی در این روش کم است.
  • درمان و بهبود در این روش تضمین شده است.

انواع بواسیر

بواسير را مردم به نام های مختلف می شناسند: بواسير – هموروئيد – باباسيل- هموروييد …

باباسيل خارجی : باباسيل خارجی برآمدگی نرمی در اطراف دهانه ی مقعد است. گاهی اوقات ممکن است حالتی به نام بواسير ترومبوز رخ دهد. در اين وضعيت، يک لخته ی خونی ايجاد شده و آن برآمدگی سفت می شود. از آنجا که بافت های اطراف مقعد پوشيده از پايانه های عصبی است، بواسير خارجی معمولاً بسيار دردناک است.

باباسيل داخلی : از آنجا که پايانه های عصبی حساس در مقابل درد زيادی در داخل کانال مقعد وجود ندارد، اين نوع بواسير خيلی دردناک نيست. اما ممکن است که حين عمل دفع، اين بواسيرها خونريزی کنند. گاهاً ممکن است اين نوع بواسير تا اندازه ای ملتهب شود که به خارج دهانه ی مقعد کشيده شود. اين وضعيت سقوط و پايين آمدن بواسير ناميده می شود.

پیشگیری ازابتلا به بواسیر

نرم نگه داشتن مدفوع از جمله عواملی است که سبب می شود از ابتلا و درمان بواسیر و سایر بیماری های آنورکتال در امان باشیم. تغذیه نقش بسیار مهمی در این امر دارد. اگر افراد به طور مداوم از غذا هایی استفاده کنند که فیبر زیادی دارد و در برنامه غذایی خود انواع میوه ها و سبزیجات را بگنجانند همیشه مدفوع نرم و اجابت مزاج آسانی خواهند داشت. در درمان کیست مویی و درمان بواسیر یکی از موارد ضروری، جلوگیری از فشار زیاد به مقعد است. نحوه نشستن و مدت زمان نشستن در توالت بسیار مهم است. برای پیشگیری از این بیماری ها باید از هرگونه ایجاد فشار در این نواحی جلوگیری کرد. فعالیت بدنی افراد در ایجاد روند مناسب در حرکت مواد غذایی درون روده نقش بسیار مهمی دارند. این امر در صورتی که فرد فعالیت های ورزشی مناسبی را در پیش گیرد به تعادل وزنی او نیز کمک خواهد کرد.

درمان هموروئید با روش خانگی

روش های خانگی برای درمان هموروئید یا بواسیر و جلوگیری از پیشرفت بیماری، مؤثر است.

خاکشیر

خاکشیر با رفع مشکل یبوست برای درمان بواسیر مفید است. با دفع راحت و نرم مدفوع، عوارض بواسیر کم شده و بیماری زودتر بهبود می یابد.

مالت جو

برای بهبود عملکرد سیتم گوارشی، قبل از هر وعده غذایی پودر مالت جو را با آب یا شیر مخلوط کرده و میل کنید.

بابونه

بابونه برای آرامش اعصاب، رماتیسم، رفع اختلالات گوارشی و رفع التهاب مفید است. دم نوش بابونه و استعمال موضعی این گیاه برای درمان بواسیر مفید است.

انجیر

مصرف انجیر، یکی از قدیمی ترین روش های درمانی بیماری یبوست و بواسیر است.

اسفرزه

مصرف گیاه علفی اسفرزه، برای رفع یبوست و کنترل هموروئید مفید است. دانه های این گیاه را با آب فراوان مصرف کنید. پودر پوسته اسفرزه، منبع غنی فیبر است.

شاه بلوط هندی

با مصرف این گیاه، عروق مقعد تنگ می شود. افزایش تن دیواره ها پمپاژ خون را زیاد می کند. با کاهش آنزیم و از بین رفتن عروق آسیب دیده ناشی از شکست دیواره ها، خون لخته نمی بندد. این گیاه را دم کرده و میل کنید.

فیبر

مصرف غذاهای حاوی فیبر برای جلوگیری از بروز و بهبود هموروئید مفید است. سبزی‌ها، میوه ها و بذر کتان منبع فیبر هستند.

سرکه سیب

سرکه سیب یکی از مؤثرترین، روش های درمان بیماری های مقعدی است. سرکه سیب را به پنبه تمیزی آغشته کنید و به ناحیه مقعد بزنید. نوشیدن ترکیب سرکه سیب و عسل برای رفع بیماری بواسیر مفید است.

آلوئه ورا

آلوئه ورا برای بهبود زخم و جلوگیری از خونریزی مفید است. ژل آلوئه ورا را روی زخم های مقعدی بمالید.

زغال اخته

مصرف زغال اخته برای تقویت دیوارهای مویرگی مفید است. با تقویت دیوارهای مویرگ، جریان خون عروق کانال نیز بهبود می یابد. با بهبود گردش خون مویرگ ها، احتمال پارگی مویرگی کم می شود.

فندق جادوگر

استعمال عصاره ی درخت فندوق جادوگر، برای رفع درد و خارش زخم های بواسیر مفید است.

روغن تره

برای درمان بیماری بواسیرخارجی، روغن تره را پس از هر بار اجابت مزاج، شستشو و خشک کردن مقعد، با پنبه تمیزی به زخم های مقعد بمالید.

درمان بواسیر با روش دارویی

 

برای التهاب شدید داخل و اطراف مقعد پمادهای تجویز شده توسط پزشک مفید است. در صورت خونریزی شدید از مصرف داروهای ضد التهاب مانند ایبوپروفن خودداری کنید. مصرف این دارو خونریزی رکتال را بیشتر می کند.

پمادهای درمانی بواسیر عبارتند از:

پماد نیتروگلسیرین

با جذب این پماد در بدن، نیتریک اکسید که گشاد کنند رگ ها و تسکین درد بواسیر است، در بدن آزاد شده و بواسیر را درمان می کند.

پماد مشک

پماد مشک از 7 گیاه سنتی مشک، بزاوار، گلابی، بورنول، کهربا، کالامین و بوراکس تشکیل شده است. با استعمال این پماد، سموم از مقعد خارج شده و پوسیده بازسازی می شوند. پماد گیاهی مشک برای درمان هموروئید بسیار مؤثر است.

پماد آنتی هموروئید

برای درمان بواسیر داخلی، التهاب راست روده، شقاق همراه با فیستول و خارش های مقعد این پماد بسیار مؤثر است.

پماد هیدروکورتیزون

استعمال این پماد برای کاهش درد، خارش، تورم و مشکلات دیگر مقعدی مفید است.

پماد اپیروئید

برای درمان بواسیر در مراحل اولیه، استعمال این پماد مفید است.

پماد لیدوکائین

این پماد بی حسی، برای تسکین درد بواسیر مفید است.

 

سوالات متداول

برای درمان بواسیر بدون درد و خونریزی چه روشی پیشنهاد میشود؟
برای درمان بواسیر یا هموروئید، بهترین روش درمان فقط و فقط به نظر متخصص آنورکتال کلینیک بستگی دارد. این نظر طبق پیشرفت بیماری، جنسیت، سن، و عوامل دیگر بین جراحی های باز و لیزر متغیر است. متخصص کلینیک با وجود تجربه درمان هزاران بیمار، در تلاش است تا به بهترین روش و کم خطر ترین روش درمان را شروع کند.
مزایای جراحی بواسیر با لیزر نسبت به جراحی سنتی چیست؟
• جراحی بواسیر با لیزر در 20 دقیقه انجام میشود
• کاملا سرپایی و با بی حسی موضعی صورت میگیرد.
• بدون دوران نقاهت
• برگشت و عود بیماری، با لیزر یک چهارم برگشت و عود عمل های سنتی است و درمان و بهبود در این روش تضمین شده است.
• در جراحی با لیزر آسیب کمتری به بافت ها می‌رسد.
• درد و خونریزی در این روش کم است.
جراحی بواسیر با لیزر چه عوارضی دارد؟
از عوارض جراحی بواسیر با لیزر این است که فرد بعد از عمل احساس تورم میکند که ناشی از اشعه لیزر است و طبیعی میباشد.
هزینه لیزر حدودا چقدره؟
هزینه جراحی سرپایی در مرکز هیلینگ کلروکتال بستگی به حجم جراحی انجام شده، وسعت عفونت، چند مرحله ای شدن جراحی ، تعداد کانالها، گرید ها و پیچیدگی های تخصصی به نظر پزشک متخصص برمیگردد.
دوران نقاهت بعد از عمل بواسیر با لیزر چقدر است؟
جراحی بواسیر با لیزر دوران نقاهت ندارد چون سرپایی و با بی حسی انجام میشود. دوران نقاهت در جراحی هموروئید، بسته به انسانهای متفاوت متغیر است و ۸۰ درصد از درد در همان زمان جراحی از بین می‌رود. ولی بعضی از بیماران بعد از سالها کلنجار رفتن با بیماری و خود درمانی های متعدد ناچار میشوند تن به جراحی بدهند، آنها به خاطر خارج شدن حجم زیادی از کیست و بافت عفونی شده که از بدنشان خارج میشود بیشتر دوران نقاهت را تجربه خواهند کرد.
برای بیماران خانم چه اقداماتی صورت گرفته است؟
خانم دکتر سیما حلمی ارجمند, عضو هیئت علمی دانشگاه، پزشک متخصص جراحی عمومی با 23 سال سابقه کاری در خدمت بیماران و مراجعه کنندگان خانم هستند.
ساعت کاری کلینیک چند است؟
ساعت کاری کلینیک همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۸ – جمعه ها از ۱۵ تا ۱۸