خوردن هلو در بارداری چه فواید و چه عوارضی دارد؟

خوردن هلو در بارداری چه فواید و چه عوارضی دارد؟


منبع: آرگا

169

1399/4/29

18:34


به طور کلی میوه هلو غنی از پروتئین و مواد مغذی سالم برای بدن می باشد که مصرف آن برای مادران بارداری نیز توصیه شده و به همین منظور در این مقاله سعی داریم شما را با برخی از فواید هلو در بارداری آشنا نماییم.

توجه داشته باشید که در واقع هلو میوه ای کم کالری ولی شیرین و خوشمزه می باشد که همانند سیب مغزی و وسوسه انگیز می باشد و مصرف آن در دروان بارداری می تواند برای مادر و جنین بسیار مفید باشد و همچنین به این نکته دقت کنید افراط در مصرف هلو نیز می توانید مضراتی را به همراه داشته باشد به همین منظور اغلب توصیه می شود مقدار مصرفی را کنترل نمایید.

خوردن هلو در بارداری

بهتر است بدانید که در واقع هلو منبعی غنی از ویتامین ها، پتاسیم و فیبر غذایی است که مصرف تمامی این مواد برای مادران باردار الزامی می باشد و از آنجایی که فواید بی شماری برای سلامتی مادر و جنین دارد اغلب مصرف آن توجه پزشک نیز توصیه می شود. توجه داشته باشید که ویتامین موجود در هلو برای رشد مناسب جنین، شکل گیری و رشد مناسب استخوان ها، دندان ها و سایر بافت های حیاتی بسیار مفید خواهد بود. همچنین مقدار فیبر غذایی موجود در این میوه دستگاه هضم را در بدن زنان باردار حفظ می کند و می توان آهن و پتاسیم را نیز از دسته مواد غذایی لازم برای جنین دانست.

چگونگی مصرف هلو در بارداری

مقدار مصرف ایده آل هلو در این دوران:

توجه داشته باشید که میوه هلو در دوران بارداری بایستی به مقدار متوسطی مصرف شود و روزانه نباید بیش تر از پانصد گرم هلو مصرف نمایید. به طور کلی تحقیقات نشان داده که شما می توانید در طور روز تنها ۴ الی ۵ فنجان هلو مصرف نمایید و همچنین در کنار آن از سایر میوه های مغذی نیز تغذیه نمایید.

مزیت های هلو برای خانم های باردار:

همانطور که متوجه شدید میوه هلو سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی می باشد که برای بدن مادر و جنین حیاتی است و در ادامه برای آشنایی بیشتر به بیان فواید مصرف هلو در بارداری پرداخته ایم:

سرشار از ویتامین ث:

بهتر است بدانید که هلو دارای مقدار زیادی ویتامین ث می باشد که برای رشد استخوان های جنین، دندان ها و رگ های خونی و ماهیچه ها لازم است و مصرف تقریبی صد گرم هلو می تواند حدود ۶.۶ میلی گرم از این ویتامین را تامین نماید. به طور کلی ویتامین ث به جذب آهن کمک می کند و از کم خونی پیشگیری می کند و همچنین با مصرف آن احتمال زایمان زودرس و نشانه های کشش پس از زایمان را به شدت کاهش می دهد.

مقدار مصرفی هلو در دوران بارداری

تامین اسید فولیک بدن:

به طور کلی هر صد گرم هلو تقریبا چهار گرم اسید فولیک تامین می کند و از آنجایی که اسید فولیک در دروان بارداری بسیار مهم و ضروری است مصرف آن می تواند به تکامل و رشد مغز و نخاع جنین کمک شایانی بکند و همچنین از نقص لوله های عصبی پیشگیری نماید.

غنی از پتاسیم:

همانطور که می دانید هلو دارای مقدار زیادی پتاسیم است که برای مادران باردار الزامی است زیرا این ماده باعث کاهش خستگی، نگرانی، گرفتگی پا، تورم زانو و پاها می شود و همچنین تعادل مایعات را در بدن مادر و جنین برقرار می کند.

منبع اصلی فیبر:

به طور کلی میوه هلو منبعی مناسب برای فیبر است که مصرف صد گرم از آن حدود یک و نیم گرم فیبر تامین می کند و مصرف به اندازه هلو در طول دوران بارداری می تواند از بروز یبوست، سوهاضمه و مشکلات گوارشی در بارداری جلوگیری کند. همچنین خوردن یک عدد هلو در طول روز به حرکات منظم روده کمک شایانی خواهد کرد.

مقدار لازم خوردن هلو در بارداری

سم زدایی طبیعی:

توجه داشته باشید که هلو در واقع سم زدای طبیعی است که با تمیز کردن معده و روده سموم را از کبد و کلیه خارج خواهد کرد و به تدریج عملکرد قلب را قوت می بخشد.

کاروتن بتا:

به طور کلی هلو منبعی غنی از ویتامین آ می باشد و مصرف آن باعث افزایش کاروتن بتا خواهد شد و به مراتب کاروتن بتا نیز به افزایش ایمنی بدن شما و جنین کمک شایانی خواهد کرد.

کاهش وزن ناشی از بارداری:

توجه داشته باشید که هلو به شما کمک می کند پس از بارداری وزن افزایش یافته ناشی از آن را کم کنید زیرا هلو یک میوه کم کالری و غنی از مواد مغذی است که به از بین رفتن چربی های ناخواسته و تنظیم عملکرد بدن کمک شایانی خواهد کرد.

فواید هلو برای سلامتی مادر و جنین

سرشار از ماده فسفر:

بهتر است بدانید مقدار فسفر مورد نیاز در روز در طول بارداری حدود هفتصد میلی گرم می باشد و در واقع صد گرم هلو می تواند تقریبا بیست میلی گرم فسفر فراهم آورد. همچنین این میوه قادر به تشکیل استخوان های قوی در مادر و جنین است.

جلوگیری از حالت تهوع و استفراغ:

به طور کلی هلو دارای ویژگی ضد تهوع و استفراغ می باشد که از حالت تهوع صبگاهی جلوگیری می کند و به همین منظور مصرف آن در دوران بارداری مفید خواهد بود اما نمی توانید آن را به هر روشی مورد مصرف قرار دهید.

عوارض مصرف هلو در بارداری

عوارض مصرف هلو :

بهتر است بدانید که هلو در واقع باعث تولید گرما در بدن می شود و خوردن بیش از حد آن در دوران بارداری منجر به خونریزی های پی در پی خواهد شد.

توجه داشته باشید که اگر سطح قند خون شما بسیار بالا است حتما از مصرف بیش از حد هلو بپرهیزید.

به طور کلی پرز های موجود بر روی سطح هلو باعث آلرژی و گلو درد خواهد شد.

اگرچه که این موارد نبایستی باعث جلوگیری از مصرف هلو شوند اما توصیه می شود که مقدار مصرفی را بسیار کاهش دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو