به گزارش رویترز، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، در آغاز سومین روز از مذاکرات کشورهای اروپایی برای تدوین برنامه ای برای نجات اقتصاد کشورهای این قاره، از احتمال به نتیجه رسیدن گفتگوها خبر داد. 

صدر اعظم آلمان در این رابطه گفت: اراده خوب زیادی برای به نتیجه رسیدن مباحث وجود دارد اما به طور همزمان مسائل زیادی نیز وجود دارد. من تمام تلاش خود را به کار می گیرم اما ممکن است این گفتگوها نتیجه ای در بر نداشته باشد. 

مرکل امروز یکشنبه و در آغاز روز سوم نشست سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا، این روز را روزی سرنوشت‌ساز برای اروپا توصیف و اعلام کرد که مواضع سران اتحادیه اروپا در مورد رقم کلی کمک مالی بسیار متفاوت است و به همین دلیل نمی‌توان با قطعیت از امکان یافتن راه حلی برای حصول توافق سخن گفت.

هلند به همراه اتریش، دانمارک، سوئد و فنلاند حامی تصویب بسته کوچک‌تری از کمک‌ مالی به اقتصادهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا هستند ولی آلمان و فرانسه به عنوان قدرت‌های اصلی اتحادیه اروپا بر تصویب محرک مالی ۷۵۰ میلیارد یورویی تاکید دارند.

با افزایش دامنه اختلاف میان سران اتحادیه اروپا، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به نشانه اعتراض جلسه عصر شنبه را ترک کردند.

با این حال نشست سران، امروز یکشنبه با پیشنهاد جدید «شارل میشل» رئیس شورای اتحادیه اروپا برگزار می شود.

نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل از روز جمعه و با هدف تصویب بودجه بی‌سابقه ۱.۸۵ تریلیون یورویی (۲.۱ تریلیون دلاری) اتحادیه اروپا و برنامه احیای اقتصادی آغاز به کار کرده است.