26 قرص لاغری موجود در ایران+لیست قیمت

26 قرص لاغری موجود در ایران+لیست قیمت


منبع: اوما

240

1399/4/29

19:35


26 قرص لاغری موجود در ایران+لیست قیمت

امروزه به دلیل تغییرات رژیم غذایی و مصرف غذاهای فست فودی به جای غذاهای مقوی و سالم بیماری چاقی گریبان گیر بسیاری از افراد جامعه بخصوص جوانان شده است. به همین دلیل افراد چاق به دنبال روش های مختلف برای لاغری هستند. اما باید بدانید وزن شما تا زمانی که یک الگوی تغذیه ای مناسب و ورزش دائمی را در برنامه خود قرار ندهید به حالت ایده آل نمی رسد. بنابراین هیچ روشی تا این اصول را رعایت نکنید برایتان کارساز نیست و از این شاخه به آن شاخه پریدن نتیجه ای جز وقت تلف کردن و هدر دادن پول نیست. اما در صورت پیروی از یک رژیم غذایی صحیح و ورزش روش های کمکی نتایج بسیار خوبی دارند. این راه های کمکی شامل انواع قرص ها، داروها و مکمل های طبیعی می باشد. اساس عملکرد این قرص ها بر مبنای سه اصل زیر می باشد:

  1.  کاهش اشتها، باعث می شود احساس سیری داشته باشید بنابراین کالری کمتری دریافت می کنید
  2. کاهش جذب مواد مغذی مانند چربی، باعث کاهش کالری دریافتی می شود.
  3. افزایش سوزاندن چربی، باعث سوختن کالری بیشتری می شود.

توجه کنید: در این مقاله فقط به معرفی مکمل های موجود در ایران برای افزایش آگاهی شما اومایی عزیز پرداخته شده است و هیچ یک از مکمل ها را تایید و یا رد نمیکنه. مکمل های لاغری و یا هرگونه مکمل های دیگر باید تنها و تنها زیر نظر متخصص تغذیه و یا پزشک مصرف شود. خیلی از این مکمل ها در بیماری ها و شرایط خاص محدودیت دارند و باید حسابی مراقب باشید.

در این مقاله می خوانیم:

26 قرص لاغری موجود در ایران

در اینجا 26  قرص و مکمل کاهش وزن را مورد بررسی قرار می دهیم:

1. قرص گارسینیا کامبوجیا

پس از اینکه این عصاره توسط دکتر اوز در سال 2012 برجسته شد، در سراسر جهان محبوبیت پیدا کرد. این ماده یک میوه کوچک و سبز است که مانند کدو تنبل می باشد. پوست میوه حاوی اسید هیدروکسی تریک (HCA) است. این عنصر فعال در عصاره گارسینیا کامبوجیا است که به عنوان قرص رژیمی عرضه می شود.

چگونه اثر می کند؟

نتایج مطالعات حیوانی نشان می دهد که این عصاره می تواند آنزیم تولید کننده چربی در بدن را مهار کند و سطح سروتونین را افزایش دهد، که به طور بالقوه باعث کاهش میل به غذا و لاغری می شود.

اثربخشی قرص:

یک مطالعه بر روی 130 نفر مصرف کننده گارسینیا را با مصرف کنندگان قرص های مصنوعی مقایسه کرد. وزن و درصد چربی بدن بین گروه ها اختلاف معنی داری نداشت. یک مطالعه اجمالی نیز در سال 2011 نشان داد این عصاره به طور متوسط در طی چند هفته باعث کاهش وزن حدود 2 پوند (900 گرم) می شود.

عوارض جانبی:

به دلیل اینکه این قرص از عصاره طبیعی میوه تهیه می شود هنوز هیچ گزارشی از عوارض جانبی جدی در مورد آن وجود ندارد، اما برخی گزارشات مشکلات گوارشی خفیف را نشان می دهند.

قیمت قرص:

بک بسته 30 عددی، 38 هزار تومان

مکمل گارسینا کامبوجا


2. قرص چربی سوز هیدروکسی کات (hydroxycut)

هیدروکسی کات یکی از محبوب ترین مکمل های کاهش وزن در جهان است.

چگونه اثر می کند؟

این قرص حاوی موادی  از جمله کافئین و چند عصاره گیاهی است که باعث کاهش وزن می شوند.

اثربخشی این قرص:

یک مطالعه نشان داد که این ماده باعث کاهش 9.5 کیلوگرم وزن  طی یک دوره 3 ماهه می شود. بنابراین می تواند بسیار نتیجه بخش باشد.

عوارض جانبی این قرص:

اگر نسبت به کافئین حساس هستید، ممکن است دچار اضطراب، خارش، لرزش، حالت تهوع، اسهال و تحریک پذیری شوید.

قیمت:

یک بسته 72 عددی ، 185 هزار تومان

قرص لاغری هیدروکسی کات


3. قرص لاغری کافئین (Caffeine)

کافئین یکی از پرطرفدارترین مواد روان گردان در جهان است که به طور طبیعی در قهوه، چای سبز و شکلات تلخ یافت می شود و به بسیاری از غذاهای فرآوری شده و نوشیدنی ها نیز اضافه می شود. کافئین یک تقویت کننده متابولیسم شناخته شده است و اغلب در مکمل های کاهش وزن تجاری وجود دارد.

چگونه کار می کند؟

مطالعات کوتاه مدت نشان داده اند که کافئین می تواند سوخت و ساز بدن را 3 تا 11 درصد افزایش دهد و باعث افزایش سوزاندن چربی تا 29 درصد شود.

اثربخشی قرص:

نتایج مطالعات نشان می دهد به دلیل تاثیر زیادی که کافئین بر متابولیسم و چربی سوزی دارد می تواند به کاهش وزن کمک کند. 

عوارض جانبی:

در برخی افراد، مقدار بالای کافئین می تواند باعث اضطراب، بی خوابی، خستگی، تحریک پذیری، حالت تهوع، اسهال و سایر علائم شود. همچنین کافئین اعتیاد آور است و می تواند کیفیت خواب شما را کاهش دهد. بهترین منبع کافئین قهوه با کیفیت و چای سبز است که دارای آنتی اکسیدان ها و سایر خواص سلامتی نیز هستند.

قیمت :

یک بسته 60 عددی، 40 هزار تومان

قرص لاغری کافئین


4. قرص لاغری ارلیستات یا زنیکال

ارلیستات دارویی است که تحت نام Alli و نسخه زنیکال و یا ونوستات به فروش می رسد.

چگونه کار می کند؟

این قرص با جلوگیری از تجزیه چربی در روده باعث کاهش وزن می شود و همچنین جذب کالری چربی را پایین می آورد.

اثربخشی قرص:

بر اساس یک بررسی بزرگ از 11 مطالعه، ارلیستات می تواند باعث کاهش وزن به میزان 2.7 کیلوگرم بیشتر از قرص های مصنوعی شود. نشان داده شده است که ارلیستات به کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 نیز کمک میکند.

عوارض جانبی:

این دارو دارای عوارض جانبی گوارشی از جمله شل شدن مدفوع، مدفوع چرب، فتق و حرکات مکرر روده می شود و در واقع یک ملین است. همچنین ممکن است باعث کمبود ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین A، D، E و K شود. معمولا برای رفع عوارض جانبی توصیه می شود که یک رژیم کم چرب را نیز در هنگام مصرف این ماده رعایت کنید.

قیمت: 

یک بسته 21 عددی، 27 هزار تومان

ارلیستات


5. قرص لاغری کتون تمشک ( aspberry Ketones)

کتون تمشک یک ماده در تمشک است که باعث بوی خاص آن نیز می شود. نسخه مصنوعی از کتون تمشک به عنوان مکمل کاهش وزن فروخته می شود.

چگونه کار می کند؟

کتون تمشک در سلول های چربی ایزوله شده موش صحرایی باعث افزایش تجزیه چربی و سطح هورمونی به نام آدوبونکتین می شود که مربوط به کاهش وزن است.

اثربخشی قرص:

مطالعه ای در مورد کتون تمشک بر روی انسان انجام نشده است، اما مطالعات حیوانی نتایج مثبتی را در کاهش وزن نشان داده اند. 

عوارض جانبی قرص:

ممکن است مانند تمشک سبب خارش شوند.

قیمت قرص:

یک بسته 60 عددی 39 هزار تومان

قرص لاغری تمشک کتون


6. قرص لاغری قهوه سبز (Green Coffee)

دانه های قهوه ی سبز، دانه های قهوه ی معمولی هستند که بو داده نشده اند. آنها حاوی دو ماده کافئین و اسید کلروژنیک هستند که باعث کاهش وزن می شوند.

چگونه کار می کند؟

کافئین می تواند چربی سوزی در بدن را افزایش دهد و اسید کلروژنیک نیز می تواند باعث کاهش جذب کربوهیدرات ها در روده شود.

اثربخشی قرص:

چندین مطالعه انسانی نشان داد که عصاره دانه قهوه سبز می تواند به کاهش وزن کمک کند. بررسی 3 مطالعه نیز نشان داد که این مکمل باعث از دست رفتن 2.5 کیلوگرم وزن بیشتر از قرص های پلاسبو می شود.  عصاره دانه های قهوه سبز ممکن است به کاهش سطح قند خون و  فشار خون نیز کمک کند. به علاوه این ماده غنی از آنتی اکسیدان می باشد که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. شاید خود قهوه را نتوانید بدون شکر مصرف کنید اما مصرف قرص آن برایتان راحت تر باشد.

عوارض جانبی قرص:

این ماده عوارض جانبی مشابه کافئین ایجاد می کند. اسید کلروژنیک موجود در آن گاهی باعث اسهال می شود و برخی از افراد ممکن است به دانه های قهوه سبز آلرژی داشته باشند.

قیمت قرص:

یک بسته 60 عددی ، 34 هزار تومان

قرص قهوه سبز لاغری


7. قرص لاغری گلوکومانان (Glucomannan)

گلوکومانان نوعی فیبر است که در ریشه های یام فیل یافت می شود.

چگونه کار می کند؟

گلوکومانان آب را جذب می کند و به ژل تبدیل می شود. این ماده در روده می ماند و باعث احساس سیری میشود. بنابراین به شما کمک میکند کالری کمتری مصرف کنید.

اثربخشی قرص:

سه مطالعۀ انسانی نشان داد که گلوکومانان همراه با رژیم غذایی سالم می تواند به افراد کمک کند که 5.4 الی 6.3 کیلوگرم در 5 هفته از دست بدهند. گلوکومانان فیبری است که می تواند باکتری های خوب در روده را تغذیه کند. همچنین می تواند قند خون، کلسترول خون و تری گلیسیرید را کاهش دهد و در برابر یبوست بسیار موثر است.

عوارض جانبی قرص:

این ماده می تواند باعث التهاب، استفراغ و مدفوع نرم شود و در صورت مصرف همزمان با برخی از داروهای خوراکی باعث تداخل دارویی می شود. مهم است که گلوکومنان را حدود نیم ساعت قبل از غذا و با یک لیوان آب مصرف کنید. همچنین در صورت مصرف داروهای دیگر حتما به پزشک تغذیه خود اطلاع دهید. 

قیمت قرص :

یک بسته 42 عددی ، 142 هزار تومان

قرص لاغری گلوکومان


8. قرص لاغری موراتیم (Meratrim)

موراتیم یکی از قرص های جدید رژیم لاغری در بازار است. این قرص ترکیبی از دو عصاره گیاهی است که می تواند متابولیسم سلول های چربی را تغییر دهد.

چگونه کار می کند؟

این ماده مقدار چربی را که از جریان خون دریافت می کنید کاهش می دهد و به آنها کمک می کند که چربی های ذخیره شده را بسوزانند.

اثربخشی قرص:

تاکنون، تنها یک مطالعه در مورد موراتیم انجام شده است. در مجموع 100 نفر از افراد چاق با رژیم غذایی سالم حاوی 2000 کالری تحت مطالعه قرار گرفتند. این رژیم شامل موراتیم یا قرص های مصنوعی بود. پس از 8 هفته، در گروه مصرف کننده موراتیم 5.2 کیلوگرم  کاهش وزن و 11.9 سانتیمتر کاهش سایز کمر دیده شده است. همچنین کیفیت زندگی را بهبود بخشیدند و میزان قند خون، کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش دادند.

عوارض جانبی:

هنوز عوارض جانبی برای این قرص گزارش نشده است.

قیمت: فعلا موجود نیست

قرص لاغری موراتیم


9. قرص لاغری عصاره چای سبز یا گرین تیدین

عصاره چای سبز یک عنصر محبوب در بسیاری از مکمل های کاهش وزن است. زیرا مطالعات متعدد آنتی اکسیدان اصلی موجود در آن، EGCG را برای کمک به چربی سوزی تشخیص داده اند.

چگونه کار می کند؟

اعتقاد بر این است که عصاره چای سبز فعالیت نوراپی نفرین (هورمونی که به چربی سوزی کمک می کند) را افزایش می دهد.

اثربخشی قرص:

بسیاری از مطالعات انسانی نشان داده اند که عصاره چای سبز می تواند چربی سوزی را افزایش دهد و باعث کاهش چربی، به ویژه در ناحیه شکم می شود.

عوارض جانبی قرص:

عصاره چای سبز عموما قابل تحمل است. اما این ماده حاوی کافئین است و ممکن است در افرادی که حساس به کافئین هستند علائمی را ایجاد کند. علاوه بر این، تمام مزایای سلامت نوشیدن چای سبز در عصاره چای سبز نیز وجود دارد.

مقدار مصرف روزانه:

1 یا 2 قرص همراه غذا ( مخصوص افراد بزرگسال)

قیمت قرص:

یک بسته 50 عددی، 13 هزار تومان

قرص لاغری گرین تی


10. قرص لینولئیک اسید متصل (CLA)

اسید لینولئیک متصل، و یا CLA، سال هاست که به عنوان مکمل چربی سوز مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده یکی از چربی های ترانس "سالم" است و به طور طبیعی در برخی غذاهای حیوانی مانند پنیر و کره یافت می شود.
چگونه کار می کند؟

CLA می تواند اشتها را کاهش دهد، سوخت و ساز بدن را افزایش دهد و تجزیه چربی بدن را تحریک کند.

اثربخشی قرص:

در بررسی 18 مطالعه مختلف، CLA باعث کاهش 0.1 کیلوگرم وزن در هفته شد. طبق بررسی دیگری که از سال 2012 انجام شده، CLA می تواند در مقایسه با قرص های مصنوعی باعث کاهش 1.3 کیلوگرم وزن بیشتر شود.

عوارض جانبی قرص:

CLA می تواند عوارض جانبی گوارشی مختلفی ایجاد کند و ممکن است در طولانی مدت اثرات مضر داشته باشد، که به طور بالقوه باعث ایجاد کبد چرب، مقاومت به انسولین و افزایش التهاب می شود.

قیمت: یک بسته 90 عددی، 160 هزار تومان

قرص cla لاغری


11. قرص لاغری کولئوس فورسکولین

فورسکولین یک عصاره از گیاهی در خانواده نعناع است که برای کاهش وزن موثر است.

چگونه کار می کند؟

اعتقاد بر این است که با مصرف آن سطح ترکیبی داخل سلول های بدن به نام cAMP افزایش می یابد که می تواند باعث سوزاندن چربی شود.

اثربخشی قرص:

یک مطالعه در 30 مرد با اضافه وزن و چاقی نشان داد که فورسکولین باعث کاهش چربی بدن و افزایش توده عضلانی می شود. مطالعه دیگری در 23 زن با اضافه وزن هیچ تاثیری را نشان نداد.

عوارض جانبی:

اطلاعات ایمنی این مکمل یا خطر عوارض جانبی آن بسیار محدود است.

 

قرص لاغری فورسکولین


12. قرص لاغری  سینفرین

یک نوع پرتقال که پرتقال تلخ نامیده می شود شامل سینفرین ترکیبی است. سینفرین به افدرین مرتبط است، که بعنوان یک عنصر محبوب در فرمولاسیون های مختلف قرص های کاهش وزن استفاده می شود. با این حال، افدرین به عنوان یک ماده کاهش وزن از سوی FDA به علت عوارض جانبی جدی ممنوع شده است.

چگونه کار می کند؟

سینفرین مکانیسم های مشابه با افدرین دارد، اما قدرتمندی آن را ندارد. این ماده می تواند اشتها را کاهش دهد و  به طور قابل توجهی چربی سوزی را افزایش می دهد.

اثربخشی:

مطالعات بسیار کمی در مورد سینفرین انجام شده است، اما افدرین نشان داده است که در بسیاری از مطالعات باعث کاهش چشمگیر وزن در کوتاه مدت می شود.

عوارض جانبی:

مانند افدرین، سینفرین ممکن است عوارض جانبی جدی مربوط به قلب را ایجاد کند. همچنین ممکن است اعتیاد آور باشد.

 

قرص لاغری سینفرین

سایر قرص های لاغری

13- قرص ال کارنتین ( ال اکتیو، 81 هزار تومان)

14- قرص دارچین یا سینامون ( یک بسته 42 هزار تومان)

15- قرص هزال ( یک بسته 44 هزار تومان)

16- قرص لاغری ابستاپ (Obestop) ( یک بسته 60 عددی، 60 هزار تومان)

17- قرص لاغری تن لس ( یک بسته 30 عددی ، 48 هزار تومان)

18- قرص لاغری سفامادار 

19- قرص لاغری کیتوزان ( یک بسته 30 عددی ، 70 هزار تومان)

20- قرص لاغری اسلیم کوئیک ( بک بسته 30 عددی، 19 هزار تومان)

21- قرص سرکه سیب ( یک بسته 100 عددی، 60 هزار تومان)

22- مکمل اسلیم می ( یک بسته 60 عددی، 100 هزار تومان)

23- فت برنر ( یک بسته 60 عددی، 137 هزار تومان)

24- کربو اسلیم ( یک بسته 60 عددی، 72 هزار تومان)

25- ردوکیل (یک بسته 60 عدد، 76 هزار تومان)

26- کالری بلاکر ( یک بسته 60 عدد، 137 هزار تومان)

قرص لاغری

طبقه بندی قرص های لاغری بر اساس عملکرد

مکمل های چربی سوز

  • کافئین
  • عصاره چای سبز
  • قهوه سبز
  • ونوستات یا زنولیپ
  • قرص دارچین
  • ابستاپ
  • گارسینا کامبوجا
  • مکمل تمشک کتون
  • سرکه سیب

مکمل کاهش وزن

  • گلوکومنن
  • CLA
  • ارلیستات
  • ال کارنتین
  • هزال
  • تن لس
  • کیتوزان

مکمل های کاهش اشتها

  • قطره زیر و لیمو ترش
  • اسلیم کوئیک
  • ادیوس
  • هزال
  • کربو اسلیم
  • اسلیم می
  • ردوکیل

نکات مهم و کاربردی در مورد قرص های لاغری

  • ارلیستات عوارض جانبی ناخوشایندی دارد و CLA نیز اثرات مضری بر سلامت متابولیک دارد.
  • گلوکومنن، عصاره چای سبز و کافئین می توانند مفید باشند، اما در بهترین حالت اثرات آن ها کم است.
  • متاسفانه هیچ مکمل و یا قرصی بدون رژیم مناسب واقعا برای کاهش وزن اثر نمی کند.
  • کاهش کربوهیدرات و مصرف پروتئین بیشتر هنوز هم بهترین راه برای از دست دادن وزن است و بهتر از تمام قرص های رژیمی ترکیبی است.
  • به طور متوسط، آنها ممکن است به شما در کاهش 3 تا 9 درصد وزن بدن نسبت به قرص های مصنوعی کمک کنند.

سخن آخر

همان طور که ملاحظه کردید قرص های فراوانی برای لاغری وجود دارد اما همگی آن ها باید تحت نظر پزشک مصرف شوند و مصرف سرخود آن ها می تواند عوارض جانبی جبران ناپذیری برای شما ایجاد کنند. همچنین در کنار مصرف این قرص ها حتما باید یک رژیم غذایی مناسب و ورزش روزانه داشته باشید تا در بهترین زمان به مطلوب ترین نتیجه برسید بدون اینکه به اعضای دیگر بدنتان آسیبی وارد کرده باشید.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه کاهش وزن و لاغری موضعی مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو