آموزش كوتاه كردن مو مردانه با قیچی در خانه + عکس و فیلم

آموزش كوتاه كردن مو مردانه با قیچی در خانه + عکس و فیلم


منبع: زیبامون

712

1399/4/29

20:00


در این بخش از زیبامون آموزش کوتاه کردن مو مردانه در خانه با قیچی و موزر رو ببینید و یاد بگیرید و در مواقع ضروری مورد استفاده قرار بدید.

آموزش كوتاه كردن مو مردانه با قیچی در خانه + عکس و فیلم

اگرچه این روزها پیرایشگاه و سالن‌های مخصوصی برای کوتاه کردن مو مردانه یا آرایش مو مردانه در تمام شهرهای بزرگ و کوچک وجود داره اما گاهی اوقات شرایطی مانند قرنطینه و شیوع بیماری واگیرداری مثل کرونا، باعث میشه تا افراد سعی کنند تا این کارها رو در خانه انجام داده و  سلامتی خودشون رو به خطر نندازند.

اگرچه کوتاه کردن مو مردانه با قیچی توسط خودمان ممکنه در ابتدا کمی سخت و پیچیده به نظر برسه، اما در واقع اینطور نیست! فقط کافیه نکات و توصیه‌هایی که برای کوتاهی مو مردانه در خانه وجود داره رو به دقت یاد بگیرید و با صبر و حوصله این کار رو در منزل انجام بدید!

در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و اموزش قدم به قدم كوتاه كردن مو مردانه ساده و کلاسیک با قیچی و همچنین فیلم آموزش كوتاه كردن مو مردانه با موزر رو مشاهده کنید، نکات مهمی که در این زمینه وجود داره رو یاد بگیرید و در نهایت این کار رو به بهترین شکل ممکن در منزل انجام بدید و مطمئن باشید که نتیجه کار فوق العاده خواهد بود.

 

حتما بخوانید: مدل موی جدید مردانه + عکس

 

وسایل مورد نیاز برای كوتاه كردن مو مردانه با قیچی توسط خودمان

برای اینکه نتیجه نهایی کار عالی باشه، لازمه که ابزار و وسایل مناسبی رو برای کوتاه کردن مو در خانه داشته باشید. این ابزارها شامل موارد زیر هستند:

  • قیچی مو کوچک و تیز
  • شانه مو دندانه دار
  • گیره مو (اختیاری)
  • آینه
  • موزر

 

ابزار مورد نیاز برای کوتاهی مو مردانه در خانه

 

کارهایی که باید قبل از کوتاه کردن مو مردانه در منزل انجام داد

  • قبل از هرکاری موهاتون رو بشویید و کار کوتاه کردن مو مردانه با قیچی رو در همان زمانی که موها هنوز خیس و مرطوب هستند، شروع کنید. بهتره باهم صادق باشیم. ممکنه در اولین تجربه از کوتاه کردن مو مردانه در خانه نتیجه خوبی رو مشاهده نکنید. پس بهتره خودتون رو برای این موضوع آماده کنید و حتی آمادگی تراشیدن موها رو هم داشته باشید!

 

  • موها رو به خوبی شانه بزنید تا تمام گره‌ها و پیچ خوردگی‌هایی که در لابه لای موها وجود داره باز بشه. این کار رو هم میتونید با انگشتان دست و هم با شانه دندانه دار انجام بدید.

 

  • توصیه میشه کار کوتاه کردن مو رو به آهستگی و با حوصله انجام بدید و از مقدار خیلی کم شروع کنید.

 

  • بهتره حداقل سه هفته از اخرین باری که موهاتون رو کوتاه کردید گذشته باشه تا موها به اندازه کافی رشد کرده باشند و بتونید به خوبی موها رو اصلاح کنید.

 

  • برای شروع مقدار خیلی کم و جزئی از موها رو کوتاه کنید و با بررسی و ارزیابی‌های مجدد، مقدار برش مو رو به تدریج افزایش بدید تا به مدل دلخواهتون نزدیک بشید.

 

راهنمای کوتاه کردن مو مردانه در خانه

 

حتما بخوانید: مدل مو مردانه - انواع جدید و متنوع کوتاهی مو

 

آموزش کوتاهی مو مردانه ساده با قیچی  موزر در خانه

 

1. مدل موی مورد نظر و چیزی که میخواهید رو پیش بینی کنید

موها رو با انگشتان دست بالا بیاورید و مقداری از موها که نیاز به کوتاه شدن دارند رو پیش بینی کنید. مدل قبلی موها رو به دقت بررسی کنید و مدل مویی که قرار هست مجددا ایجاد بشه رو به خوبی در ذهن خود پیش بینی کنید تا نتیجه کار خوب از آب در بیاد.

 

2. آماده شدن برای کوتاهی مو

بهتره محیطی روشن و بدون ابزار و وسایلی که باعث حواس پرتی شما می‌شوند رو برای کوتاه کردن مو در خانه انتخاب کنید. یک پارچه بزرگ روی زمین پهن کنید و صندلی مناسبی روی ان قرار دهید. موها رو خیس کرده و به سمت عقب شانه بکشید. روپوش مخصوص کوتاه کردن مو رو هم بپوشید.

 

3. کوتاه کردن مو رو از کنار سر شروع کنید

بهتره کوتاهی مو مردانه رو از بغل موها شروع کنید. زیرا کوتاهی این بخش از مو معمولا راحتتر هست. محل تغییر اندازه مو یا خط کنار سر رو هم باید به درستی بشناسید. در این بخش معمولا موهای کوتاه کنار سر با موهای بلند در بالای سر ترکیب میشه تا ظاهر یکدست و مرتبی برای موها ایجاد بشه. این قسمت معمولا بالای شقیقه قرار داره. باز هم تاکید میکنیم که کوتاه کردن مو مردانه رو حتما از مقدار خیلی کم شروع کنید و در صورت نیاز مقدار کوتاه کردن مو رو افزایش بدید.

 

کوتاه کردن موهای کنار سر

 

موهای قسمت پایین سر رو با شانه به سمت بالا ببرید و کوتاه کردن مو رو به اندازه 3 تا 4 میلی متر شروع کنید. قیچی رو به شکل عمود بر شانه نگه دارید و   این کار رو به همین شکل برای کنار سر از پایین و رو به بالا ادامه بدید و هر بار مقدار کمی از مو رو کوتاه کنید. بهترین روش این هست که کوتاهی مو رو از سمت چپ سر شروع کنید به تدریج به پشت سر و سمت راست برسید. در هربار کوتاه کردن مو حتما تمام قسمتهای سر رو در آینه بررسی کنید و در صورت نیاز مجددا مقدار بیشتری از مو رو کوتاه کنید.

 

کوتاه کردن موهای پشت سر

 

هر بار شانه رو نیم تا یک سانتی متر به سمت بالاتر ببرید و کوتاهی مو رو انجام بدید. هرچه حرکات رو به بالای شما نرمتر باشه، نتیجه نهایی کار ظریفتر و تمیزتر خواهد بود.

 

4. کوتاه کردن بالای مو مردانه

وقتی که کار کوتاه کردن طرفین و پشت سر تمام شد باید به سراغ کوتاه کردن بالای موها بروید. کوتاهی مو رو از جلوی سر شروع کنید و به تدریج به سمت عقب بروید. هنگام کوتاه کردن موهای جلوی سر، باید موها رو در بین انگشتان دست بگیرید به گونه‌ای که موها به شکل عمودی در بین انگشتان دست باشند و سپس مقدار کمی از انتهای مو رو قیچی کنید.

 

کوتاه کردن جلو مو مردانه

 

درست شبیه به کوتاه کردن کنار سر، هر بار باید انگشتان دست رو کمی به عقب ببرید و بعد دوباره موها رو کوتاه کنید. برای اینکه کوتاهی مو جلو سر به بهترین شکل ممکن انجام بگیره، بهتره هر قسمت از مو رو که با انگشتان دست به شکل عمودی نگه داشتید، یک بار به اندازه 3 تا 4 سانتی متر به سمت چپ متمایل کرده و انتهای مو رو کوتاه کنید و یک بار هم به سمت راست متمایل کرده و انتهای مو رو کوتاه کنید.

 

کوتاه کردن مو جلو از سمت راست

 

کوتاه کردن مو جلو از سمت چپ

 

5. کوتاه کردن خط کنار سر

خط کنار سر معمولا در بالای شقیقه قرار داره و اگر از دور به موها نگاه کنید، دقیقا قسمتی هست که مرز بین موهای بلند در بالای سر و موهای کوتاه در کنار سر رو نشون میده. شما باید خط کنار سر رو به گونه‌ای کوتاه کنید که مرزی بین موهای کوتاه و بلند دیده نشه و اندازه موها در این قسمت به خوبی ترکیب بشه و ظاهری منظم رو برای موها به وجود بیاره.

 

کوتاه کردن کنار سر

 

برای کوتاه کردن خط کنار سر هم باید موها رو در بین انگشتان عمود بر سر نگه دارید و اندازه موها رو کوتاه کنید تا قسمت بالا و پایین موها به هم متصل بشه و ظاهری یکدست پیدا کنه. کوتاه کردن این قسمت از مو به بررسی زیادی نیاز داره و باز هم بهتره که موها رو به اندازه کم کوتاه کنید و در صورت نیاز، مقدار بیشتری از مو رو کوتاه کنید تا به اندازه مورد نظر و طبیعی برسه. برای کوتاهی این قیمت مو بهتره قیچی رو به شکل اریب در دست بگیرید تا کوتاهی مو بهتر انجام بگیره.

 

مرتب کردن موهای پشت سر و بالای گوش

 

6. کوتاه کردن قسمت چتری مو مردانه با قیچی

در مرحله بعدی لازمه قسمت چتری مو یا قسمتی که روی پیشانی قرار میگیره رو هم به خوبی مرتب کنید. برای اینکار باید موهای جلوی سر رو به سمت پایین شانه بکشید و متناسب با اندازه موهای بالای سر، مرتب کنید. بهتره برای مرتب کردن چتری مو، قیچی رو به شکل عمودی یا کمی زاویه دار نگه دارید و نوک موها رو کوتاه و مرتب کنید. برای این قسمت هم لازمه توجه داشته باشید و به یکباره حجم زیادی از مو رو قیچی نکنید. کوتاه کردن مو رو از مقدار کم شروع کرده و در صورت نیاز افزایش بدید.

 

کوتاه کردن قسمت چتری مو مردانه

 

7. توجه کردن به جزئیات در کوتاهی مو مردانه

شما سخت‌ترین قسمت کوتاه کردن مو مردانه با قیچی در خانه رو انجام دادید. حالا باید بر روی جزئیات تمرکز کنید. با استفاده از شانه و قیچی، تمام موهای اضافی و بلند اطراف گوش رو قیچی و تمیز کنید.

 

مرتب کردن موهای اطراف گوش

 

حالا باید خط ریش و خط انتهای گردن رو مرتب کنید. بهتره این کار رو با موزر انجام بدید تا خط ظریفی ایجاد بشه. در این مرحله هم باید دقت کنید تا خط مو روخ بالا نیارید.

 

مرتب کردن موهای پشت گردن

 

8. بررسی نهایی موها

در مرحله آخر باید یک قدم به عقب بروید و تمام قسمت‌های مو رو به خوبی مورد بررسی قرار بدید. بهتره موها رو بشویید و طبق معمول شانه بزنید. موها رو از زاویه‌های مختلف و در نورهای مختلف ارزیابی کنید و قسمتهایی که نیاز به اصلاح داره رو مجددا کوتاه کنید.

 

بررسی نهایی و کوتاهی مو مردانه

 

حتما بخوانید: پیتاژ کردن مو چیست؟

 

فیلم اموزش اصلاح موی پسرانه و مردانه با موزر

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو