افزایش آمار مبتلایان کرونا در تهران / بستری ۶۵۰ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته

41

1399/4/30

00:06


زالی گفت: آمار ابتلا به بیماری و فوت ناشی از کرونا در تهران نگران کننده است و طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۶۵۰ بیمار جدید در بخش عادی بستری شده اند.

افزایش آمار مبتلایان کرونا در تهران / بستری ۶۵۰ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش بهداشت نیوز:  علیرضا زالی فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران در اخبار شبکه پنج اظهار کرد: میزان ابتلا به بیماری ناشی از کرونا همچنین مداخلات انجام گرفته در زمینه بیماری کرونا بین ۳ تا ۵ هفته آینده مشخص می‌شود. امروزه افرادی که جان خود را بر اثر این بیماری از دست می دهند به دلیل ابتلا به این عارضه در گذشته بوده است.

او ادامه داد: در حال حاضر آمار ابتلا به بیماری و فوت ناشی از آن در کلانشهر تهران نگران کننده است و طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۶۵۰ بیمار جدید در بخش عادی بستری و ۶۰۲ نفر از بیمارستانها و مراکز درمانی استان تهران ترخیص شده اند.

زالی ادامه داد : در حال حاضر ۹ درصد از افرادی که به مجموعه مراکز بهداشتی و درمانی تهران مراجعه کردند نیازمند بستری در بیمارستان ها هستند همچنین از مجموع افرادی که به مراکز درمانی به دلیل بیماری کرونا مراجعه کرده اند ،۱۷ درصد از آنها نیازمند بستری هستند.

او گفت : در اردیبهشت و اوایل خرداد ماه تنها ۵ درصد از افراد مراجعه کننده به مراکز بهداشتی و درمانی نیازمند بستری در بیمارستان ها و مراکز درمانی بودند اما امروز این آمار افزایش پیدا کرده است.

زالی گفت: من به همه شهروندان توصیه می کنم که در صورت داشتن علائم خفیف به جای مراجعه به بیمارستان ها به مراکز جامع خدمات سلامت مراجعه کنند زیرا در بیمارستان ها خطر ابتلا به بیماری کرونا زیاد است و احتمال ابتلای افراد به این بیماری وجود دارد اما در جامعه خدمات سلامت به دلیل دور بودن از مراکز درمانی و بیمارستانها خطر ابتلا به کرونا خیلی کمتر است.

کاهش آمار مبتلایان کرونا پس از اجباری شدن ماسک

وی ادامه داد: با بررسی های میدانی انجام گرفته توسط کارشناسان این نتیجه حاصل شده است که آمار مراجعه کنندگان به بیمارستان ها پس از استفاده از ماسک تا حدودی رو به بهبودی است و امروزه در حدود ۶۷ درصد از مردم در اماکن عمومی از ماسک استفاده می کنند.

او افزود: پس از اجباری شدن ماسک حدود ۸۳ درصد از کارمندان و مراجعه کنندگان از ماسک استفاده کرده اند و این فرهنگ زدن ماسک در سطح شهر رو به افزایش است.

زالی بیان کرد: مداخلاتی که در زمینه مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران انجام گرفته میزان مراجعه و حتی مرگ و میر ناشی از کرونا را کاهش داده است هرچند که به بار نشستن آثار این مداخلات زمان بر است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو