بر افراد بالای ۶۰ سال و بیماری‌های زمینه‌ای تمرکز می‌کنیم

76

1399/4/30

00:06


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای ماه‌های آینده روی گروه‌های هدف و پرخطر جامعه مانند افراد بالای ۶۰ سال و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای که حدود ۸ میلیون نفر هستند، تمرکز می‌کنیم.

بر افراد بالای ۶۰ سال و بیماری‌های زمینه‌ای تمرکز می‌کنیم

به گزارش بهداشت نیوز:  درمان و آموزش پزشکی، سعید نمکی در نشست بررسی وضعیت نیروی انسانی حوزه سلامت افزود: ۱۲.۳ درصد از مرگ و میر بیماران کووید ۱۹ مربوط به افرادی بوده که سن بالا یا بیماری زمینه‌ای یا سایر عوامل خطر مانند چاقی نداشته و بقیه جزو گروه‌های پرخطر بوده‌اند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی باید تمهیدات بلندمدتی را برای تقویت منابع انسانی حرفه‌ای در حوزه سلامت بیندیشیم. زمانی که بیماران در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند، هیچ چیز به اندازه مراقبت صحیح و مناسب از آنها اهمیت ندارد.

نمکی گفت: توجه شود که دولت الکترونیک باید برای این گروه‌ها بیشتر فعال باشد؛ آموزش و پزشکی از راه دور بیشتر برای آنها پیاده شده و از این افراد باید مراقبت بیشتری شود.

وزیر بهداشت بیان کرد: کیفیت مراقبت در بیمارستان‌ها بر بهبود حال بیماران کووید ۱۹ تاثیر زیادی دارد. منحنی مرگ و میر و ابتلا به کرونا نشان می‌دهد که میزان مرگ و میر به مرور فاصله بیشتری از ابتلا به کرونا گرفته و تعداد بهبودیافتگان در حال افزایش است که این موضوع نشان دهنده مراقبت مناسب از بیماران کووید ۱۹ است.

وی اظهار کرد: برنامه کاملی برای تقویت نیروی انسانی حرفه‌ای حوزه سلامت برای ماه‌های آینده در حال تهیه است که چند بُعد دارد. یکی مربوط به استخدام است؛ در مورد تیم تخصصی و فنی مدیریت بیماری در کشور در برخی رشته‌ها کمبودهایی داریم که ناشی از آموزش یا تعداد ناکافی است. با کمک معاونت‌های پرستاری، بهداشت، آموزشی، توسعه و درمان و همچنین همفکری با استاد ایرج فاضل و دکتر لاریجانی بسته‌ای برای حل مشکلات نیروی انسانی در شرایط کنونی در حال تهیه است که امیدوارم به زودی و پس از نظرات کارشناسی به جمع بندی برسد.

در این نشست گزارش مفصلی از وضعیت و نیازمندی‌های نیروی انسانی در حوزه‌های پرستاری، پزشک عمومی، رادیولوژی، پزشک متخصص و فوق تخصص، آزمایشگاه و داروسازی در کشور توسط معاون درمان وزارت بهداشت ارائه و توسط اعضای این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

تاکنون (یکشنبه) ۲۷۳ هزار و ۷۸۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۰۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۴ هزار و ۱۸۸ نفر رسید.

منبع: وزارت بهداشت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو