بررسی ایجاد یک وزارت‌خانه جدید در مجلس

منبع: برترین ها

62

1399/4/30

00:58


سخنگو کمیسیون انرژی مجلس نشست عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

خبرگزاری تسنیم: مالک شریعتی نیاسری سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در تشریح جلسه عصر امروز (یکشنبه 29 تیر) این کمیسیون به حضور کارشناسانی از مرکز پژوهش‌های مجلس جهت ارائه گزارش مطالعات این مرکز در حوزه بخش نفت و گاز اشاره کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: ضرورت تشکیل وزارتخانه انرژی به منظور هماهنگی بیشتر میان مجموعه مدیریتی، راه‌های تامین منابع داخلی صنعت نفت از طریق بورس، اصلاح قانون هدفمندی یارانه‌ها و تامین مالی از داخل برای پروژه‌های گازی، افزایش استفاده از دانش فنی و شرکت‌های ایرانی در پروژه‌های نفتی، نظارت دقیق در اجرای قانون اصلاح الگوی مصرف و نظارت دقیق بر اجرای قانون مدیریت سوخت و گسترش حمل و نقل عمومی، اجرای دقیق بر نظارت قانون پتروپالایشگاه‌ها در داخل، و... ازجمله مباحث مطرح شده از سوی کارشناس مرکز پژوهش‌ها بود.

سخنگو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه گزارش مرکز پژوهش‌ها پیرامون ضرورت تشکیل وزارتخانه انرژی مبحثی چالش‌برانگیز در کمیسیون بود، افزود: مهمترین دلیل کارشناس مرکز پژوهش‌ها برای تشکیل وزارت انرژی، عدم هماهنگی میان تصمیمات مختلف است چراکه مانع از مدیریت بهینه مسئله انرژی شده، همچنین با وجود ایجاد شورای عالی انرژی از زمان برنامه سوم توسعه اما در عمل این شورا شکست خورده است.

به گفته وی با توجه به انتقادهای نمایندگان به برخی از این موضوعات مطروحه، مقرر شد؛ مباحث مجددا بررسی شده و در کمیسیون مورد بحث و برسی قرار گیرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو