ارائه پیشنهادات برای محرم به ستاد ملی کرونا

منبع: برترین ها

60

1399/4/30

01:53


مدیرکل سازمان تبلیغات استان تهران ویژه برنامه‌های اعیاد غدیر و قربان را تشریح کرد.

ایسنا: مدیرکل سازمان تبلیغات استان تهران ویژه برنامه‌های اعیاد غدیر و قربان را تشریح کرد.

علی اصغر سهرابی در نشست خبری مجازی خود که عصر امروز با هدف تشریح برنامه‌های دهه ولایت و عید سعید غدیر برگزار شد، با بیان اینکه با توجه به روزهای کرونایی کشور سعی شده برای پوشش ویژه برنامه‌های اعیاد قربان و غدیر، از ایده‌های جدید و نو استفاده کنیم، افزود: یکی از برنامه‌های ویژه این اعیاد "شامخ" نام دارد که براساس آن فراخونی در فضای مجازی منتشر می‌شود که از افراد دارای ایده‌های غدیرانه میخواهیم که ایده‌های خود را ارسال کنند که بعد از بررسی نفرات اول معرفی شده و سازمان تبلغات نیز به پیاده شدن این ایده‌ها در حد توان کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از آداب و اعمال عید غدیر اصلاح روابط مومنانه است، گفت: برهمین اساس پویشی تحت عنوان "به عشق مولا" راه اندازی کردیم که از گروه‌های مختلف درخواست شده در این پویش شرکت کنند، به عنوان مثال در ارتباطی با کسبه شهر تهران و شهرستانها از آنها خواستیم کالای ارائه شده خود را با تخفیف در اختیار مردم قرار دهند که در قالب "تخفیف به عشق مولا" اجرایی خواهد شد که سال گذشته این طرح به صورت پایلوت اجرایی شد اما امسال با شدت بیشتر دنبال می‌شود.

سهرابی با تاکید بر اینکه به دیدار سادات رفتن و اخذ عیدی از آنها یکی دیگر از آداب عید غدیر است که به دلیل شرایط کرونایی نمیتوان مردم را به این سنت تشویق کرد، گفت: بر همین اساس ایده این است که عیدی سادات به مومنان در قالب سامانه‌ای تجمیع شود و با این حجم کمکهای ریالی سادات با هم یک کار بزرگ را انجام دهند که به زودی این سامانه‌ها از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

وی با اشاره به مسجد محوری در اعیاد قربان و غدیر گفت: ۱۱۰ مسجد در تهران شناسایی شده که در زمان عید قربان و غدیر برنامه‌های محلات با محوریت این مساجد اجرا خواهد شد.

سهرابی در مورد فعالیتهای مذهبی در محرم با بیان اینکه ستادملی کرونا در هفته آینده جلسه‌ای در مورد محرم دارد و که سازمان تبلیغات نیز برنامه‌های خود را ارائه کرده است، گفت: برآورد این است که زمینه و ظرفیت برگزاری اقامه سیدالشهدا در این شرایط وجود دارد اما تابع ستاد کرونا هستیم اما پیشنهادات ارائه شده است.

شناسایی ۵ مسجد محوری در هر منطقه/ نورافشانی در شب عید غدیر

همچنین حجت‌السلام دانایی، مدیرکل جبهه انقلاب اسلامی با بیان اینکه به نسبت اعیاد قربان و غدیر یک کار شبکه‌ای در سطح شهر تهران با محوریت شهرداری، کمیته امداد، سازمان تبلیغات و گروه‌های مردمی انجام خواهد شد، گفت: امیدواریم مسیر همکاری‌ها تداوم داشته باشد تا الگویی برای سایر استانها باشد.

وی با بیان اینکه توان و ظرفیت گروه‌های مردمی در فرآیند مبارزه با ویروس منحوس کرونا و تهیه کمک‌های مردمی مشخص شد، گفت: این اقدامات در قالب کار محله‌ای به خوبی پوشش داده شد به گونه‌ای که در ۳۵۴ محله تهران ظرفیت خوب مردمی شکل گرفت.

دانایی با بیان اینکه به مناسبت اعیاد قربان و غدیر برنامه‌های فرهنگی با محوریت مساجد باشد، گفت: بر همین اساس در هر منطقه ۵ مسجد مردمی انتخاب شد تا ویژه برنامه‌های شب عید غدیر همچون نورافشانی، تهیه اطعام و... را انجام دهند.

وی با بیان اینکه امید است با جشن ولایت بتوانیم ویروس کرونا را نیز مهار کنیم، ادامه داد: دقت داشته باشید که در طرح اطعام برنامه اصلی که رسیدگی به امور نیازمندان است برعهده کمیته امداد است و قطعا بین نیازمندان اطعام پخش می‌شود اما برنامه اطعام عمومی ممکن است هم به دست نیازمندان و هم غیر نیازمندان برسد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو