زندانهایی در تنه درختان طویل ! (عکس)

زندانهایی در تنه درختان طویل ! (عکس)


منبع: تالاب

172

1399/4/30

07:35


زندانهایی در تنه درختان طویل ! (عکس)

زندانهایی در تنه درختان طویل !+ عکس

دنیا پر از عجایب و دیدنی های فراوان هست که هر گوشه آن مکانهای دیدنی و جالب بسیار زیادی دارد.

 

به گزارش تالاب یک درخت عجیب و جالبی در استرالیا و آفریقا وجود دارد که در قدیم به عنوان زندان از آن استفاده می کردند این درختان تنه متورمی داشتند که افراد را داخل آن زندانی میکردند در ادامه تصاویری عجیب ار درختانی که در قدیم زندان بودند را مشاهده می فرمایید.

 

زندانهایی در تنه درختان طویل ! (عکس)

 

درخت بائوباب استرالیایی، از خانواده بائوباب های ماداگاسکار و آفریقا، یک درخت بزرگ با یک تنه متورم بزرگ مثل بطری است. بنابراین گاهی درختان بطری نیز نامیده می شوند.

 

به دلیل شکل غیرمعمول آن ها و این حقیقت که یکی از طولانی ترین اشکال زندگی در استرالیا هستند، همیشه بازدیدکنندگان را به سوی خود جذب کرده اند. برخی از بائوباب ها بیشتر از بقیه توریست ها را جذب کرده اند.

 

زندانهایی در تنه درختان طویل ! (عکس)

 

یکی از این بائوباب ها در جاده کینگ ریور در جنوب ویندهام در استرالیای غربی قرار دارد. محیط این درخت 15 متر و تنه آن خالی است. روی تنه خالی آن، یک در قرار دارد که امکان دسترسی به فضای داخلی آن را می دهد.

 

گفته می شود زمانی گشت پلیس، در دهه 90 قرن نوزدهم گروهی از زندانیان بومی را به دربی برای صدور حکم می بردند، وقتی آن ها شب را در ویندهام توقف کردند.

 

تصاویری عجیب از درختانی که در قدیم زندان بودند

زندانهایی در تنه درختان طویل ! (عکس)

 

تیم گشت متوجه توخالی بودن این درخت شد، بنابراین یک گشودگی کوچک روی آن ایجاد کردند و زندانیان را داخل آن قرار دادند. این بارها تکرار شد. وقتی تعداد زندانیان زیاد بود و همه آن ها در داخل درخت جا نمی شدند با زنجیر به تنه درخت بسته می شدند. فضای داخل درخت حدود 9 متر مربع است و گفته می شود برای نگه داشتن 30 زندانی به طور همزمان کافی بوده است.

 

زندانهایی در تنه درختان

زندانهایی در تنه درختان طویل ! (عکس)

 

یک بائوباب دیگر در جنوب دربی هم وجود دارد و گفته می شود آن نیز همین کاربرد را داشته است. حفره این درخت 6 متر بلندی دارد و دو سوراخ طبیعی برای تهویه دارد. بسیاری از مورخان این داستان را رد کرده اند چون مدرکی وجود ندارد که آن را ثابت کند.

 

به هرحال چه این داستان ها افسانه باشند یا واقعیت، در هرصورت بائوباب ها در میان گردشگران بسیار محبوب هستند. این درختان اکنون حصارهایی دارند که مانع از بالا رفتن مردم و کنده کاری نام خود روی آن ها شوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو