همزمان با هشدارهای مکرر مسئولان درمانی مختلف در آمریکا درباره افزایش سریع شمار مبتلایان به ویروس «کووید۱۹» در این کشور، شمار ابتلای روزانه در ایالات متحده همچنان رو به افزایش است. 

برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت‌های آمریکا به صورت مجموع، ۶۵۲۷۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

بر این اساس، طی یک روز گذشته نیز ۴۱۲ آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به ویروس کووید۱۹ در آمریکا به ۳،۸۹۸،۵۵۰ نفر و تعداد قربانیان بر اثر این بیماری به ۱۴۳،۲۸۹ تن افزایش یافت.

آمار وبگاه ورلدامتر مقداری از آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» از شمار مبتلایان و جان‌باختگان بیشتر است و دلیل آن نیز عدم اعلام آمار از سوی برخی ایالت‌های آمریکا از جمله نیویورک به «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری» این کشور موسوم به CDC است که به تبع در سایت جانز هاپکینز نیز درج نمی‌شود.

پیش‌بینی‌ها و مدل‌سازی‌های مؤسسه «مطالعات و ارزیابی‌های بهداشتی» در داشنگاه واشنگتن نشان می‌دهد تا ماه نوامبر (آبان) شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به حدود ۲۱۰ هزار نفر می‌رسد.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ادعای اینکه ماسک زدن فایده‌ای در مقابله با ابتلا به ویروس کرونا ندارد، گفت استفاده از آن در مکان‌های عمومی را اجباری نمی‌کند. (جزئیات بیشتر).