تیتر متفاوت یک روزنامه درباره وضعیت اقتصادی ایران

منبع: برترین ها

50

1399/4/30

11:54


روزنامه جهان صنعت در شماره امروز خود با تیتر «گرانی» از وضعیت اقتصادی کشور انتقاد کرد.

روزنامه جهان صنعت در شماره امروز خود با تیتر «گرانی» از وضعیت اقتصادی کشور انتقاد کرد.

تیتر متفاوت یک روزنامه درباره وضعیت اقتصادی ایران


پول ملی آب رفت

کارشناسان معتقدند که دلار می‌تواند به پیشروی خود در بازار ادامه دهد و به کاهش بیشتر ارزش پول ملی دامن بزند. این موضوع مستقیما بر قیمت اقلام مصرفی تاثیر می‌گذارد و باعث آب رفتن قدرت خرید خانوارها می‌شود.

موافقت ستاد تنظیم بازار با افزایش قیمت‌های جدید در بازار خودرو

مردم از این پس باید قید خرید خودروهای داخلی را هم بزنند. با وجود اینکه انتظار می‌رفت با موافقت شورای رقابت برای ارائه درخواست بازنگری قیمت خودروها از طرف خودروسازان آن هم هر سه ماه یک‌بار، در نهایت سالی چهار بار قیمت خودرو افزایش پیدا کند اما شواهد حاکی از آن است که قیمت خودروهای داخلی بیش از چهار بار در هر سال افزایش پیدا خواهد کرد.

از دلار 26 هزار تومانی تا رشد بی‌رویه قیمت کالاها

گرانی واژه‌ای است که اگر یک روز با آن مواجه نشویم، گویا اتفاق عجیبی رخ داده است. از گوشت و برنج و مرغ و تخم‌مرغ گرفته تا پوشاک و لوازم خانگی و تمام مایحتاج ضروری یک زندگی. در این بین نوسان و گرانی دلار نیز به قصه‌ای تکراری و همیشگی برای همه مردم تبدیل شده که تنها با یک نوسان جزئی در بازار این ارز، قیمت انواع و اقسام کالا به سرعت اوج می‌گیرد. چه برسد به امروز که قیمت دلار سد ۲۵ هزار تومانی را نیز رد کرده و به طور ناباورانه به حدود ۲۶ هزار تومان رسیده است.

مستاجران زیر فشار گرانی

پس از افزایش بی‌سابقه اجاره‌بها و کاهش قدرت خرید مستاجران به دنبال رکود اقتصادی ناشی از کرونا، دولت وعده داد که تا مرداد ماه وام ودیعه مسکن را پرداخت می‌کند؛ وعده‌ای که گفته می‌شود هنوز جزئیات آن مشخص نیست و هنوز در میزان پرداخت وام ابهام وجود دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو