دلیل وزوز گوش + راههای درمان وزوزگوش

منبع: دوستان

132

1399/4/30

13:31


وزوزگوش (تینیتوس) مشکل شایعی است که در حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از مردم در طول زندگی‌شان تجربه می‌کنند.

www.dustaan.com - دلیل وزوز گوش + راههای درمان وزوزگوش

وزوز گوش

وزوزگوش نشانه‌ای از یک اختلال مانند: آسیب به گوش، مشکل گردش خون یا کم‌شنوایی ناشی از سالمندی و… است. در صورت اختلال در سیستم تعادلی گوش، بیمار علائم احساس فشار در گوش، سرگیجه حاد چرخشی یا سرگیجه تدریجی خواهد داشت.

اختلال در اندام شنوایی منجر به از دست دادن ناگهانی شنوایی، وزوز گوش حاد یا تدریجی یا پرشنوایی خواهد شد. بسیاری از افراد در رده‌های سنی مختلف دچار مشکل شنوایی می‌شوند. لیزردرمانی کم‌توان به‌عنوان یک منبع انرژی (نوری) انرژی سلولی و تولید انرژی را بالا می‌برد.

هر سلول منفرد حسی در گوش داخلی سلولی است که در تمام طول عمر همراه ما است و درمان با لیزرهای کم‌توان در اختلالات گوش داخلی بر این حقیقت استوار است که اگر در سلول‌های فاقد انرژی ولی زنده گوش داخلی تولید انرژی افزایش پیدا کند، سلول بازسازی‌شده و عملکرد اندام بهبود می‌یابد و این جزو اثرات بالینی تحریک بیولوژیک نور لیزر کم‌توان بر سلول‌های بدن انسان است.

دوره درمان لیزرتراپی در بیماری وزوزگوش ۱۰جلسه و سرپایی (بدون نیاز به بستری‌شدن بیمار) است.
در ابتدای شروع لیزردرمانی، ادیومتری اولیه ثبت می‌شود و در پایان دوره درمانی نیز ادیومتری دوم‌ برای کنترل، پاسخ درمانی گرفته خواهد شد. نخستین پاسخ بیمار به لیزرتراپی احساس بهبود وضعیت شنوایی است، سپس علائم احساس فشار در گوش، سرگیجه و در نهایت وزوزگوش بهبود می‌یابد. خوشبختانه لیزردرمانی کم‌توان غیرتهاجمی و بدون عارضه است و بیشتر از ۴۰ سال است که به‌کار می‌رود.
بیماران با وزوزگوش که به‌تازگی مبتلا شده‌اند، بهبود سریع‌تری نسبت به بیماران مزمن که سال‌هاست به این مشکل مبتلا هستند، خواهند داشت.
این نکته که لیزردرمانی موجب بهبود کیفیت بیولوژیک گوش داخلی می‌شود موجب کاربرد آن در پیشگیری شده است.
با توجه به تحریک بیولوژیک لیزرهای درمانی کم‌توان، از این درمان در کم‌شنوایی نوزادی و کم‌شنوایی تشدید‌شده در افراد بالغ استفاده می‌شود.

 

درمان وزوز گوش با کمک طب سنتی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو