دفن۷۱۶۷ فوتی کرونا در بهشت زهرا

منبع: سیمرغ

45

1399/4/30

13:38


دفن۷۱۶۷ فوتی کرونا در بهشت زهرا

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در یک ماه اخیر ۱۴ هزار نفر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده‌اند، گفت: تا کنون ۷۱۶۷ نفر از متوفیان کرونا در بهشت‌ زهرا (س)‌ دفن شده‌اند

تا کنون ۷۱۶۷ نفر از متوفیان کرونا در بهشت‌ زهرا (س)‌ دفن شده‌اند

ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود درباره پراکندگی ویروس کرونا در پایتخت، گفت: اپیدمی‌های مهمی در ایران وجود داشته که طاعون شیرویه در سال‌های ۶۲۷ و ۶۲۸ میلادی مرگ نیمی از جمعیت را در زمان ساسانیان به همراه داشت، همچنین آبله در سال ۱۲۳۷ هجری شمسی و طاعون قرن ۱۴ میلادی در ایران سبب مرگ یک سوم جمعیت کشور در آن زمان شد. آخرین اپیدمی نیز در کشور مربوط به سارس در سال ۲۰۰۳ و آنفلوآنزا پرندگان در سال ۲۰۰۵ بود.

وی افزود: اولین مرگ ناشی از ویروس کرونا را در تهران اول اسفند داشتیم و این نشان می‌دهد که ورود کرونا به ایران خیلی قبل‌تر از تاریخ رسمی اتفاق افتاده و احتمالاً کسی خبر نداشته است.

این عضو شورای شهر تهران گفت:‌امروز بیش از ۷۱۶۷ مورد از افرادی که مبتلا به ویروس کرونا در بهشت‌زهرا (س) دفن شده‌اند.

خداکرمی گفت: توصیف اپیدمیولوژی و شاخص‌های دموگرافیک کووید ـ. ۱۹ در تهران با استناد به جمعیت تحت پوشش سه دانشگاه علوم پزشکی مستقر در تهران انجام گرفت و مطالعه در این سه دانشگاه نتایجی را به همراه داشت.

وی گفت: متأسفانه در یک ماه گذشته ۱۴ هزار نفر در پایتخت به دلیل کرونا بستری شده‌اند و یافته‌های این سه دانشگاه نشان می‌دهد که از ۱۴ فروردین که مطالعه میان ۲۷۵ هزار شرکت‌کننده صورت گرفته علائم ویروس وجود داشته است، اما در طول انجام این مطالعه تعداد ۳۶۹۶ نفر از بیماران در تهران که نتیجه تست پی‌سی‌آر آن‌ها مثبت بوده است وارد مطالعه شده‌اند. همچنین از تعداد کل افراد مورد مطالعه (۵۵۰ نفر)، معادل ۱۴.۹ درصد فوت شده‌اند که نشان می‌دهد میزان کشندگی بیماری در موارد بستری ۱۴.۹ درصد است.

این عضو شورای شهر تهران افزود: از نظر تحصیلات ۶۲ درصد مبتلایان زیر دیپلم بوده‌اند و جالب اینکه میزان مرگ‌ها در میان آن‌ها بیشتر بوده همچنین متأهل‌ها بیشترین میزان ابتلا را داشته‌اند.

خداکرمی ادامه داد: مطابق بررسی‌های انجام گرفته هیچ منطقه‌ای در تهران موفق به کنترل ویروس نشده در اواسط اردیبهشت ۹ مرگ در تهران داشتیم، ولی دیروز ۱۰۱ مورد مرگ در پایتخت ثبت شد و این نشان می‌دهد سطح ابتلا رو به افزایش است.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران ادامه داد:‌ بیشتر مراجعه افراد به دلیل سرفه و تب بوده و در میان فوت‌شدگان آمار تب وجود داشته است و مهمترین دلیل مراجعه‌شان تنگی نفس گزارش شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین مبتلایان بیماری زمینه‌ای در تهران گرفتار فشار خون بوده‌اند، گفت: ۶۷ درصد افراد مبتلا سابقه شرکت در اجتماعات را داشته‌اند.

این عضو شورای شهر تهران گفت:‌در نواحی شرقی تهران تعداد مبتلایان از تراکم بیشتری برخوردار است و این در حالی بوده که موارد فوتی از الگوی مکانی خاصی پیروی نمی‌کند. همچنین تراکم موارد ابتلا در برخی از مناطق مانند ۴، ۸ و ۱۳ و در محله‌هایی مانند تهرانپارس، خیابان‌های آیت و پیروزی قابل توجه است.

خداکرمی خاطرنشان کرد: فراوانی کمتر ابتلا و مرگ در مناطق غربی تهران مانند ۹، ۱۸، ۲۱ و ۲۲ است.

وی تصریح کرد: برای مدیریت امروز و فردای شهر تهران در شرایط اپیدمی باید برنامه‌ریزی کرد. ویروس کووید ـ. ۱۹ امنیت بهداشتی و درمانی تهران ۸ میلیونی با بیشترین تعداد پزشک و پرستار را در معرض آسیب قرار داده است.

این عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: ارتقاء فناوری برای افزایش بهره‌وری که مدت‌هاست از طرف دولت و شهرداری حمایت می‌شود با فوریت بیشتری نیاز به گسترش دارد.

خداکرمی تصریح کرد: مشاغل باید خود را با شرایط حضور بلندمدت کووید ـ. ۱۹ مهیا کنند و افراد به جای ترسیدن از مرگ کرونا زندگی کردن با آن را بیاموزند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو