عکاس ایرانی نامزد دریافت جایزه عکاسی آلمان

133

1399/4/30

13:47


هاشم شاکری در فهرست نهایی نامزدهای جایزه عکس اسکار بارناک قرار گرفت.

عکاس ایرانی نامزد دریافت جایزه عکاسی آلمان

سرویس تجسمی هنرآنلاین: هاشم شاکری با مجموعه عکس "رانده‌شدگان از بهشت" در فهرست نهایی نامزدهای جایزه عکس  Leica Oskar Barnack  قرار گرفت. این مجموعه با نگاهی به شرایط زندگی حاشیه‌نشین‌ها در شهرک‌های اقماری، به زندگی افرادی می‌پردازد که به دلیل مسائل اقتصادی و افزایش قیمت‌ها مجبور به ترک تهران شده‌اند.

 Leica Oskar Barnack یک مسابقه بین‌المللی عکس است که در کشور آلمان برگزار می‌شود و عکاسان ممتاز معاصر را شناسایی می‌کند. جایزه اسکار بارناک که از سال 1979 تقریباً به طور مداوم ارائه می‌شود، به نوعی از عکاسی توجه دارد که رابطه انسان و محیط را نشان می‌دهد. این جایزه به نام اسکار بارناک، طراح اولین دوربین لایکا، در صدمین سالگرد تولد او نام‌گذاری شد.

هاشم شاکری متولد 1366 در تهران است. او در سال 86 شروع به عکاسی کرد و فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه‌ عکاسی مستند از سال 89 آغاز کرد و در ایران، ترکیه، کره و مالزی به عکاسی پرداخت. شاکری به عنوان فتوژورنالیست برای آژانس‌های خبری مختلف در ایران نیز فعالیت کرده است. او در بیش از 50 فستیوال ملی و بین‌المللی شرکت داشته و بیش از 10 جایزه را از آن خود کرده است. او همچنین در زمینه‌ ساخت فیلم‌های داستانی و مستند نیز فعالیت کرده است.

شاکری در سال 2019 برنده کمک‌هزینه ‌15 هزار دلاری شرکت گتی ایمیجز، برای ادامه پروژه‌های مستند طولانی‌مدت شد. او برای عکس‌هایی که درباره هامون و روزگار تلخ این دریاچه تولید کرده است این کمک‌هزینه را دریافت کرد. این عکاس ایرانی در تصاویرش با عنوان "مرثیه‌ای برای مرگ هامون" به دلایل و تأثیرات خشک شدن دریاچه هامون در استان سیستان و بلوچستان پرداخته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو