سعید عالم‌زاده: اوضاع و احوال کار هنری، خیلی خوب نیست/فقط عده‌ای خاص همیشه هستند!

منبع: سینما پرس

126

1399/4/30

15:28


سینماپرس: سعید عالم‌زاده کارگردان قدیمی سینما و تلویزیون که مدت زیادی است کاری را جلوی دوربین تلویزیون و یا سینما نبرده، این روزها در هلال‌احمر مشغول امدادرسانی است. اعتقاد دارد در این روزهای تلخ و ناراحت‌کننده، تلویزیون باید به سمت طنازی برود.

سعید عالم‌زاده

سینماپرس: سعید عالم‌زاده کارگردان قدیمی سینما و تلویزیون که مدت زیادی است کاری را جلوی دوربین تلویزیون و یا سینما نبرده، این روزها در هلال‌احمر مشغول امدادرسانی است. اعتقاد دارد در این روزهای تلخ و ناراحت‌کننده، تلویزیون باید به سمت طنازی برود.

به گزارش سینماپرس، آخرین باری که کاری مقابل دوربین برد به "تاکسی پلیس" و پیشتر از آن "آسمان همیشه ابری نیست" برمی‌گردد، البته سینمایی‌ها او را با کار پرفروش "توکیو بدون توقف" می‌شناسند. مدت‌هاست که از سعید عالم‌زاده کارگردان شناخته شده خبری نیست. به سراغش رفتیم خیلی اهل مصاحبه نیست اما گپ کوتاهی داشتیم. جالب است که این روزها در کسوتِ امدادرسان یا هلال‌احمری فعالیت می‌کند. 

تلویزیون , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , سینمای ایران , سریال ایرانی , کارگردانان سینما و تلویزیون ایران ,

عالم‌زاده به خبرنگار خبرگزاری تسنیم  گفت: شما از من سؤال می‌کنید چرا نیستم؟ چون اوضاع و احوال کار هنری، خیلی خوب نیست و فقط عده‌ای خاص همیشه هستند. بعد از آخرین کاری که کردم به دلایل مختلف پیشنهادها و طرح‌های دیگر تصویب نشد. کارمند هلال‌احمرم و درگیر کارهای مربوط به امدادرسانی‌ام. کرونا بخشی از کار ما به شمار می‌رود، سیل، زلزله و هر اتفاق غیرمترقبه! من زمانی در روابط عمومی هلال‌احمر بودم و این روزها در بخش جذب داوطلبان که به مراتب جذاب‌تر و فعال‌تر است. چرا که در این بخش می‌توان به شکل‌های مختلف، هنرمندان، ورزشکاران و خیرین را درگیر کرد. خوشحالم که در مواقع ضروری به مردم خدمت می‌کنیم. 

وی افزود: هرازگاهی دست به قلم می‌برم و الان فیلمنامه‌ای دارم موقعیت فراهم شود دوست دارم کاری برای سینما بسازم. تلویزیون بعید است، چون افراد خودش را می‌طلبد. من "آسمان همیشه ابری نیست" را برای تلویزیون کار کردم و بعد از آن مینی سریال "تاکسی پلیس" را ساختم. یکی دو کار از طریق تهیه‌کنندگان رفتم و دیدم تمایل آنچنانی ندارند که من باشم. به طور غیرمستقیم کارگردان عوض شد و من هم تلویزیون را بوسیدم و کنار گذاشتم. البته تهیه‌کنندگان آن موقع می‌گفتند و کار نکردیم و اتفاق نیفتاد. 

کارگردان سریال "آسمان همیشه ابری نیست" در خصوص باز کردن فضا برای نویسندگان و کارگردانان، تأکید کرد: یک مقداری فضا را باز بگذارند، آنقدر محدودیت ایجاد نکنند که درام شکل نگیرد. مشکل ما در تلویزیون قصه خوب است، قصه خوب هم می‌توانیم داشته باشیم، چون نویسنده توانمند و توانا داریم اما در مرحله اجرا آنطور که باید و شاید اتفاق نمی‌افتد. باید اجازه دهند نویسنده و کارگردان با آزادی عمل وارد میدان شود. حتماً سازندگان و دست‌اندرکاران کارها از چارچوب و سیاستگذاری‌ها با خبرند اما خودسانسوری شاید هدف را در کارها گم کند و در نتیجه سازندگان انگیزه‌شان را برای کار از دست بدهند. با خودشان بگویند کار نکنیم کمتر حرض می‌خوریم! 

وی با اشاره به اینکه اگر شرایط فراهم شود و برگردم به تلویزیون،‌ کار طنز می‌سازم، خاطرنشان کرد: من برگردم صددرصد با وضعیت موجود جامعه کمدی و طنز می‌سازم. الان با شرایطی که در جامعه حاکم است هنرمندان به خصوص و دست‌اندرکاران فیلم و سریال باید به شدت روحیه مردم را شاد کنند. الان وقتِ طنازی است تا حس و حال افسردگی و فشار روانی را از مردم بردارید. شرایط فراهم شود و بخواهم کاری بسازم قطعاً چند کار کمدی خواهم کرد. کمدی که مردم از ته دل بخندند و برای لحظاتی هم شده دور از اجتماع خشمگین باشند. 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو