کاهش ۲۵۰۰تومانی قیمت دلار در یک روز

منبع: برترین ها

42

1399/4/30

15:43


همزمان با نزدیک شدن به پایان مهلت صادرکنندگان برای بازگشت ارزصادراتی و کاهش تقاضا در بازار، قیمت ارز در بازار کاهشی شده تا جایی که قیمت دلار نسبت به دیروز بیش از ۲ هزار تومان کاهش یافته است.

 خبرگزاری تسنیم: همزمان با نزدیک شدن به پایان مهلت صادرکنندگان برای بازگشت ارزصادراتی و کاهش تقاضا در بازار، قیمت ارز در بازار کاهشی شده تا جایی که قیمت دلار نسبت به دیروز بیش از ۲ هزار تومان کاهش یافته است.

بعد از تشدید نوسانات ارزی در بازار و پیشروی قیمت دلار تا کانال 26 هزار تومانی، از ظهر دیروز مدار قیمتی در بازار ارز تغییر جهت داده و با ورد به سیر نزولی شاهد ریزش قیمت ارز هستیم.

همزمان با ریزش قیمت‌ها در بازار ارز، قیمت دلار از 26 هزار تومان صبح یکشنبه به 23 هزار و 500 تومان در ظهر امروز دوشنبه رسیده است؛ البته فعالان بازار پیش بینی می کنند که قیمت ارز در ساعات پایانی معاملات امروز کاهش بیشتری را تجربه کند.

فعالان بازار ارز می گویند: بعد از آغاز روند نزولی قیمت‌ها در بازار، تقاضا برای خرید ارز کاهش یافته و فروشنده ها بیشتر از روزهای قبل شده اند. این اتفاق فرایندی عادی در بازار است چراکه معمولاً هر زمان بازار معکوس می شود، اکثر دارندگان ارز، فروشنده می شوند.

پیش از این بازاری‌ها و کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند که با پایان مهلت صادرکنندگان برای بازگشت ارز صادراتی، قیمت ارز در بازار کاهش یابد چراکه در هفته های اخیر سیل تقاضا برای خرید ارز از سوی صادرکنندگان به منظور ایفای تعهداتشان موجب تشکیل صف خرید ارز در بازار شده بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو