معرفی بهترین گیاهان هوازی و شرایط مراقبت از آن ها

معرفی بهترین گیاهان هوازی و شرایط مراقبت از آن ها


منبع: آرگا

218

1399/4/30

16:35


گیاهان هوازی یکی از انواع گیاهانی می باشند که می توانید ار آن ها برای تزئین منزل استفاده کنید. با ما همراه باشید تا بهتربن نوع آن ها و نحوه نگهداری و تکثیر آن ها را برای شما بیان کنیم. تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

گیاهان هوازی یکی دیگر از انواع گیاهانی می باشند که برای تزئین منازل از آن ها استفاده می شود. باید بدانید که این نوع از گیاهان همانطور که از نام آن ها پیداست می توانند بدون خاک رشد کنند . این نوع از گیاهان از ریشه های خود فقط جهت چسبیدن استفاده می کنند و بیش تر از ۶۵۰ گونه دارند که اکثر آن ها بومی آمریکا و مکزیک می باشند.

  

گیاهان هوازی

معرفی گیاهان هوازی

در نظر داشته باشید که پرورش گیاهان هوازی کاری بسیار آسان می باشد و به مراقبت های شدید نیاز ندارند و می توانند در محیط های بسیار زیادی به رشد خود ادامه بدهند. باید بدانید که این گیاهان به آسانی نمی میرند و با وجود بی توجهی های شما می توانند به زندگی خود ادامه بدهند. این نوع از گیاهان برای افرادی که به خاک حساسیت دارند مناسب است زیرا نیازی به خاک ندارند و می توانند به آسانی رشد کنند. امروزه بسیاری از مردم ترجیح می دهند از این گیاهان بخرند و از آن ها نگهداری کنند زیرا علاوه بر عدم نیاز به خاک می توانند آن ها را در هر بخشی از خانه قرار بدهند و از زیبایی آن ها استفاده کنند.

انواع گل های هوازی

گیاه تیلاندسیا دارای انواع گوناگونی می باشد و حدودا ۶۵۰ گونه دارد که به طور عمده آن ها را به دو دسته گل دار و بی گل دسته بندی می کنیم و  در ادامه به انواع آن ها اشاره می کنیم.

  1.  گیاهان هوازی با برگ های تسمه مانند
  2. گیاهان تیلاندسیا با برگ های بلند و باریک
  3. گیاهان تیلاندسیا با برگ های مثلثی
  4. گیاهان تیلاندسیا با گل های قیفی و لوله ای

نکته : این چهار نوع از گیاهانی که از خانواده هوازی می باشند بهترین مواردی می باشند که می توانید برای زیبایی منازل خود از آن ها استفاده کنید.

انواع گیاه هوازی

مراقبت از گل های هوازی

این نوع از گیاهان نیاز به مراقبت خاصی ندارند ولی باید اطلاعاتی درباره محل نگهداری و نحوه آبیاری آن ها بدانید که در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

آبیاری

 شاید برای شما هم سوالی بوجود بیاید که چگونه می توان این نوع گیاهان را آبیاری کرد؟ برای این که این گیاهان را آبیاری کنید دو راه متفاوت وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. راه اول این است که این گیاهان را در هفته دو الی سه بار با اسپری آب پاشی کنید. راه حل دوم این است که می توانید این گیاهان را یک بار در هفته به میزان ۱۵ دقیقه در آب قرار بدهید تا گیاه آبیاری شود.

نکته : در نظر داشته باشید که برای آبیاری اگر از روش دوم استفاده کنید باید دقت کنید که در آخر ریشه ها کاملا خشک شوند تا این خیسی ریشه ها باعث از بین رفتن گیاه نشود.

نور

باید بدانید که این نوع از گیاهان و گل های هوازی عاشق نور اند ولی نباید به طور مستقیم در برابر نور آفتاب باشند زیرا ممکن است برگ هایشان را از دست بدهند. در نظر داشته باشید که اگر این گیاهان به طور طبیعی رشد می کنند باید آن ها را مرطوب نگه دارید و اگر گیاهان شما از انواع دیگری مانند سایانیا یا لیندینایا می باشد باید در خارج از خانه و دور از نور مستقیم آفتاب از آن ها نگهداری کنید.

تنظیم دما

این گیاهان یکی از گیاهانی می باشند که در مناطق گرمسیری رشد می کنند و بومی آن مناطق می باشند بنابراین دمای مورد نیاز آن ها بین ۱۵ الی ۳۰ درجه می باشد. این گیاهان نمی توانند در هوای سرد رشد گنند و هوای سرد می تواند این گیاهان را نابود کند.

گردش هوا داشته باشند

این گیاهان برای زنده ماندن نیازمند هوا می باشند. در نظر داشته باشید که نباید این گیاهان را در یک ظرف در بسته قرار بدهید که هوایی در آن جریان ندارد. این کار باعث مرگ گل ها و گیاهان هوازی می شود.

گیاه هوازی بدون خاک رشد می کنند

کود دهی

در نظر داشته باشید که فقط می توانید در فصل های تابستان و بهار به این گیاهان کود بدهید. می توانید از یک کود مخصوص نیتروژن دار استفاده کنید و روی گیاهان این کود ها را اسپری کنید. نکته بسیار مهمی درباره این گل ها وجود دارد آن هم این است که این گل ها رشد بسیار کمی دارند و نباید برای افزایش رشد آن ها به آن ها کود بدهید زیرا این کار نتیجه منفی دارد و گل های شما را نابود می کند.

مراقبت در اثر سوختگی

در نظر داشته باشید که اگر این گیاهان سوختند بهتر است برگ های سوخته را جدا کنید و چندین روز به این بخش از برگ های کنده شده آب ندهید تا کاملا خشک شود و بخش های دیگر گیاه آسیب نبیند.

تکثیر گیاه هوازی

این گیاهان تنها از طریق پا جوش ها تکثیر می شود که بهترین فصل برای این کار فصل بهار می باشد.

کاربرد گیاه هوازی

گیاهانی که بدون خاک رشد می کنند می توانند کاربرد های بسیار زیادی داشته باشند که در ادامه به طور خلاصه آن ها را برای شما بیان می کنیم.

  1.  استفاده از گیاه هوازی برای تزئین منزل
  2. استفاده از گل های هوازی برای تهیه تراریوم های جذاب و زیبا
  3. این گیاهان می توانند روی تنه درختان و تکه های چوب رشد کنند بنابراین می توانید آن ها را برای تزئین روی قطعه های چوبی قرار بدهید.
  4. استفاده از تیلاندسیا و ارکیده برای یک دکوراسیون زیبا

گیاه هوازی و فایده های آن

مهم ترین فواید این گیاهان

باید بدانید که این گیاهان فواید بسیار زیادی دارند که می توانید از آن ها در منزل استفاده کنید.

انرژی بخش

این نوع از گیاهان یکی از گیاهانی می باشند که می توانند انرژی را به خانه شما بیاورند و حس آرامش را به شما هدیه کنند. می توانید یکی از این گل ها را در اتاق خواب و یا در محل کارتان قرار بدهید و انرژی خود را بالا ببرید.

مناسب برای افرادی که حساسیت دارند

این گیاهان برای رشد به خاک نیاز ندارند و می توانید از آن ها برای افرادی استفاده کنید که به خاک حساسیت دارند و نمی توانند از گیاهان دیگری استفاده کنید.

در ادامه می توانید سایر مقالات آرگا را با کلیک بر روی لینک ها  در زمینه پرورش گل و گیاه را مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو