آموزش رسم محور مختصات در ورد در ۴ مرحله ساده

آموزش رسم محور مختصات در ورد در ۴ مرحله ساده


منبع: آرگا

334

1399/4/30

17:35


رسم نمودار در ورد یکی از کارهایی است که در نوشتن مقاله ها و حتی نامه های اداری لازم می شود. رسم نمودار در برنامه آفیس ورد کار بسیار راحتی است که شما با چند کلیک ساده می توانید آن ها را رسم کنید. در ادامه مطلب ما به آموزش رسم محور مختصات در ورد پرداخته ایم.

امروزه بیشتر نامه ها و نوشته ها از جمله نامه های اداری و مقالات توسط برنامه مایکروسافت آفیس وردد نوشته می شوند. گاهی اوقات پیش می آید که در هنگام نوشتن مقاله ای نیاز به گذاشتن محور عددی می شود. گذاشتن محور مختصات در برنامه آفیس ورد کار بسیار ساده و راحتی است. در ادامه این مقاله ما به آموزش رسم نمودار منحنی ویا همان محور مختصات عددی می پردازیم.

آموزش مرحله به مرحله رسم محور مختصات

نرم افزار ورد یکی از شناخته شده ترین برنامه های ویرایش نوشته می باشد که بسیاری از افراد در رده های سنی متفاوت برای انجام کارهایشان از آن استفاده می کنند. از ارائه و دسته بندی گزارشات گرفته تا پایان نامه و تحقیقات دانش آموزان و دانشجویان. رسم نمودار یکی از قابلیت های این برنامه می باشد که هر یک از کابران ممکن است در شرایط مختلف برای نشان دادن اطلاعات به آن نیاز پیدا کنند.

مراحل رسم نمودار در ورد افیس

در برنامه ورد شما می توانید انواع نمودار ها و محور ها را رسم کنید که کار آسانی است. رسم محور مختصات در برنامه ورد آفیس کار بسیار راحتی است و پیچدگی خاصی ندارد. در زیر به بیان این مراحل پرداخته ایم.

مرحله اول

بر روی گزینه Insert کلیک کنید و در منوی باز شده گزینه نمودار ویا Chart را انتخاب کنید.

مرحله اول رسم نمودار

مرحله دوم

وقتی که منوی نمودار ها باز شد، اگر می خواهید محور مختصات رسم کنید، نمودار X Y Scatter را انتخاب کنید. شما با  این گزینه می توانید مختصات دلخواه را در مکان دلخواه رسم کنید.

رسم محور مختصات در ورد طی چند مرحله ساده

مرحله سوم

در مرحله سوم پس از انتخاب نمودار گفته شده، روی گزینه Ok کلیک کنید.نمودار انتخابی در صفحه ورد باز می شود. در کنار نمودار یک صفحه اکسل نیز باز می شود که شما می توانید مقادیر . مختصات نمودار را در این صفحه بنویسید. برای درج کردن اعداد در محور x اعداد را در ستون x بنویسید و برای درج کردن و یا تغییر عدد در محور y ، اعداد را در ستون y از اکسل باز شده بنویسید.

طریقه نوشتن مختصات در نمودار های ورد

مرحله چهارم

در مرحله آخر با وارد کردن مختصات نمودار خود، محور مختصات شما ایجاد می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو