مزایای راه اندازی کسب و کار با دوستان و فامیل

مزایای راه اندازی کسب و کار با دوستان و فامیل


منبع: نیک شو

155

1399/5/26

00:52


مزایای راه اندازی کسب و کار با دوستان و فامیل

مزایای راه اندازی کسب و کار با دوستان و فامیل

زمانی که افراد شروع به راه اندازی کسب کار مي کنند نیازمند کسایی هستند که بتواند به آنها اعتماد داشته باشند تا یک کار موفق را به سرانجام برسانند .بنابراین به دوستان و خانواده راحتتر ميتوانند اعتماد و ارتباط کارامدی داشته باشند .در این مقاله مزیت های مهم راه اندازی کسب و کار با دوستان و خانواده بازگو شده اســت با ما در ادامه همراه باشید .

 

خانواده و دوستان بهترین افرادی هستند که ميتوان بهتر به آن ها اعتماد کرد

امروزه بسیاری از شــرکـت ها کارمندهای غیر قابل اعتمادی دارند که باعث مي شود شــرکـت کارایی خوبی نداشته باشند و این موجب سلب اعتماد بین اعضای شــرکـت مي شود که فرآیند خوبی ندارد ،برنابراین سعی کنید وقتی کسب و کاری را که راه اندازی مي کنید حتما به کسانی که اعتماد و اطمينان دارید شروع کنید مثل دوستان و خانواده .چون اعتماد در کار یکی از مهمترین چیزهایی اســت که باعث مي شود بهتر و بیشتر پیشرفت داشته باشید .

مزایای راه اندازی کسب و کار با دوستان و فامیل

برای این منظور، مي توانیم به تجربه بن لر، بنیانگذار شــرکـت Nine Media در لر هیپو اشاره کنیم.

او کارش را با پدر و خواهرش در دو کسب و کار مختلف شروع مي کند. بن لر مي گوید، وقتی که کارش را با پدر و خواهرش شروع کرده، نه تنها از وجود آن ها بهره برده و تنوع کاری داشته و حسابی از سرگرمي اش لذت مي برده، بلکه اعتماد را نیز به خوبی فراهم شده دیده اســت. او مي گوید برای کسب و کار اعتماد بسیار ضروری اســت و آدم به چه کسی بیش از پدر و خواهرش مي تواند اعتماد کند؟؟ و واقعا این صحبت کاملا بجاســت.

 

از آنجا که بن بیش از ۴۰۰ کارمند را در گروه Nine Media اســتخدام مي کند و بیش از ۱۲۰ ميلیون دلار سرمایه در لر هیپو به کار مي گیرد، او به تنهایی نمي تواند این کار را انجام دهد. او باید اعتماد کند که افرادی که با آنها کار مي کند هم مایل هستند و هم قادر به انجام کار هستند ، و وقتی که با خانواده کار مي کند ، این اعتماد به طور خود به خود بوجود مي آید. وقتی با خانواده کار مي کنید، وقتی که دوستان را دخیل کار خود مي کنید، اعتماد به نفس و اعتماد هر دو دست به دست هم مي دهند تا شما را قوی تر کنند.

مزایای راه اندازی کسب و کار با دوستان و فامیل

همکاری با خانواده و دوستان ارتباط را مسلما کارامد تر و بهتر مي کند

یکی از مهم ترین چیزهایی که در یک روند کاری وجود دارد، بحث و صحبت هایی اســت که در کسب و کار در زمان های مختلف رخ مي دهند. وقتی که شروع به صحبت با شریک خود مي کنید، باید دیدگاه و نظر درونی او را بدانید و با آن کلنجار روید و در جهت رضایت آن ها پیش بروید. گاهی اگر بحث ها بالا بگیرند و به اختلاف بخورید نمي توانید کارتان را پیش ببرید. گاهی اوقات با وجود یک بحث کوچک با کسی که واقعا همدیگر را درک نمي کنید، بنیان یک کسب و کار به هم مي ریزد.و مسلما پیشرفتی هم وجود ندارد .

 

بهترین راه کار در چنین شرایطی چیست ؟

بهتر اســت که با خانواده و دوستان نزدیک یک کسب و کار راه انداخت. دلیل این امر این اســت که ما شناخت عميق تری نسبت به دوستان نزدیک و خویشان خود داریم. بهتر آن ها را درک مي کنیم و نظر شخصی آن ها بیشتر آشنا هستیم.

 

نمونه ای عالی از این روش، کارا و تئو گلدین هستند. انها زن و شوهری هستند که کسب و کار خود را با ۹۰ ميلیون دلار شروع کرده اند. به گفته کارا آن ها با هم مشکلات دارند اما به هم قول داده اند که در جهت پیشرفت هم باید به هم کمک کنند و تشویق کننده و افزایش دهنده روحیات و دستاورد های خود و یکدیگر باشند. او مي گوید ما با هم تفاوت مهارت هایی داریم. هر کدام برتری بر یکدیگر داریم، اما با هم دیگر یک تیم کامل هستیم.

مزایای راه اندازی کسب و کار با دوستان و فامیل

مسلما دوستان و خانواده با شما ارزش های مشترک دارند

یکی از مشکلات موجود در شــرکـت هایی که چند شریک کاری دارند این اســت که این افراد هر کدام به نوبه خود ارزش های خاص خود دارند. البته در بیشتر مواقع صحبت کردن در مورد این ارزش ها کار بیهوده ای نیست. مخصوصا وقتی که مدیر عامل و راه اندازی کننده این شــرکـت، از نظرات شخصی خودش و ارزش های کسب و کار مورد نظر صحبت مي کند.

 

برای نمونه مي توان به جاســتین لافازان و دیلان گامباردلا اشاره کرد که این دو در کنار شراکت کاری از پیش ، دوستان خوبی برای هم بوده اند. انها بنیانگذاران Next Gen Summit هستند. این تشکیلات یک انجمن آنلاین با بیش از ۳۰۰۰ عضو اســت که برگزار کننده کنفرانس های متعدد برای کارآفرینان اســت. آنها مي گویند که: چیزی که در این شــرکـت مهم تر از همه چیز بوده، این اســت که روابط اولین عنصر مهم در این شــرکـت اســت که باید مد نظر قرار بگیرد. آن ها مي گویند بر اساس این دیدگاه ما به این فکر واحد مي رسیم که: همه افراد در شبکه ما – چه یک عضو جامعه ، چه شریک زندگی یا سرمایه گذار – همه این افراد ارزشمند هستند و باید حفظ این ارزش در راس همه چیز قرار مي گیرد.

مزایای راه اندازی کسب و کار با دوستان و فامیل

وقتی بنیانگذاران در مورد ارزشهای اساسی برای شــرکـت خود به توافق برسند ، آن سطح از درک متقابل باعث مي شود که اســتراتژی و جهت گیری شــرکـت فرایند ساده تر و قدرتمند تری داشته باشد.

 

صحبت آخر:

هر چند قبول داریم که اگر کسب و کاری بین اقوام و شرکا خراب شود، موجب مي شود که روابط دوستانه و خانوادگی نیز تهدید شوند، اما مزیت های این انتخاب، واقعا ارزشمند اســت. از سوی دیگر، وقتی که ما در انتخاب های مان دقت کنیم، و هم دلی و هم ارزشی در بین افراد وجود داشته باشد معمولا کمتر دچار شکست یا پیامدهای پس از شکست خواهیم شد.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو