آشنایی با سایت مشاوره خانواده و کلینیک گفتار درمانی

منبع: بیتوته

142

1399/5/26

01:18


آشنایی با سایت مشاوره خانواده و کلینیک گفتار درمانی



سایت مشاوره خانواده,کلینیک گفتار درمانی,مشاوره خانواده

سایت مشاوره خانواده 

 

امروزه با تحولات بیش از اندازه در بنیان های جامعه که حرکت زندگی را به سمت ماشینی شدن مبدل کرده است، متاسفانه شکاف هایی در زندگی فردی و اجتماعی ما بوجود آورده است و تقریبا سمت و سوی زندگی ما را به کلی تغییر داده است.

 

در چنین فضایی، بحران هایی در پیش روی افراد قرار می گیرد که اگر در مسیر درستی قرار گرفته نشوند ممکن است از نظر روحی روانی دچار مشکل شوند.عمده ترین آسیب های اجتماعی و روحی روانی مانند طلاق، اعتیاد، خودکشی، اختلاف خانوادگی، نارضایتی شغلی، اضطراب و افسردگی و..می باشند.

 

برای درمان این چنین مشکلات نیاز است که با یک روانشناس و یک شخصی که متخصص در این امور است، مشاوره انجام گردد. یکی از بهترین کلینیک های مشاوره روانشناسی و روانپزشکی به نام افق سلامت، دارای خدمات گسترده ای مانند گفتار درمانی، کلینیک روانپزشکی، مشاوره خانواده، مشاوره تلفنی، تست MBTI،…. می باشد که می توانید برای برطرف کردن این  چنین مشکلاتی به آن ها مراجعه نمایید.

 

مشاوره خانواده چیست؟

همه ما زندگی خود را در خانواده شروع می کنیم. منظور از خانواده، می تواند خویشاوندان خونی، همسایگان نزدیک، اقوام و حتی اعضای پرورشگاه باشد. از اولین لحظه تولد تا آخرین لحظه ای که در این دنیا هستیم، خانواده بر تمامی جنبه های زندگی ما تاثیر گذار خواهد بود.

 

ما در خانواده نحوه ارتباطات با دیگران، نحوه صحبت کردن، آداب و رسوم های فرهنگی، آیین ها و همچنین آداب معاشرت را می آموزیم. عادت های رفتاری، کلامی و شیوه نگریستن ما به دنیا عمدتا در خانواده شکل می گیرد. خانواده به ما یاد می دهد که چگونه عشق بورزیم و چگونه تحت حمایت آن ها باشیم.

 

می توان گفت احتمالا در تمامی خانواده روابط به بهترین شکل ممکن تنظیم نمی شوند. حتی اگر والدین برای حفظ خوشبختی و شادی خانواده تمام تلاش خود را به کار گیرند نیز، ممکن است در مقطع های زمانی و یا با توجه به جنس مشکلات فردی و یا حتی جامعه، تعادل خانواده بر هم بخورد.خانواده درمانی یا مشاوره خانواده نوعی از روش های درمانی مشاوره و روان درمان است که به کمک خانواده می آید تا بر روی سلامت و عملکرد آن تاثیر مثبت بگذارد.

 

این کمک کار می تواند عبور کردن از یک بحران دشوار عاطفی اجتماعی در خانواده و یا همراهی برای درمان یک مشکل بهداشتی، روانی و رفتاری یکی از اعضای خانواده باشد. در واقع خانواده درمانی کمک می کند تا درمانگر بتواند مشکلات افراد را در مقیاس بزرگتری به نام خانواده رصد کند. این روش درمانی مخصوصا برای حل مشکلات خلقی کودکان و زوج درمانی کاربرد فراوانی دارد. در ادامه کاربردهای مشاوره خانواده را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

 

شما همچنین می توانید برای افزایش اطلاعات خود در این زمینه، به سایت مشاوره خانواده مراجعه کنید. همچنین مراجعه حضوری به مرکز مشاوره خانواده با تجربه و مطمئن می تواند راهگشا باشد. اگر امکان مراجعه حضوری برای شما و یا اعضای خانواده محترم تان مقدور نیست، می توانید از خدمات مرکز مشاوره خانواده ای کمک بگیرید که مشاوره خانواده آنلاین و مشاوره خانواده تلفنی نیز از جمله خدمات آن ها باشد.

 

ضرورت استفاده از خدمات مرکز مشاوره خانواده

به طور کلی، مرکز مشاوره خانواده ضمن بررسی و ارزیابی مشکلات و چالش های اعضای یک خانواده، در بسیاری مواقع از بروز مشکلات و مسائل احتمالی جلوگیری به عمل می آورد. افرادی که در یک خانواده و در کنار همدیگر زندگی می کنند، ممکن است در بسیاری موارد و مسائل با همدیگر هم عقیده و هم نظر نباشند. اتفاق نظر نداشتن می تواند زمینه مناسب برای بروز مشکلات و چالش های احتمالی را فراهم سازد.

 

از سوی دیگر، یکی از ابزارهای مهم و حائز اهمیت برای ایجاد احساس خوشایند و رشد و تعالی خانواده ها، برخورداری از روابط گرم و صمیمانه می باشد. وجود دغدغه و چالش ها، سبب به اشکال خوردن روابط و تعاملات میان فردی اعضای خانواده می گردد. عدم توجه به این چالش ها و دغدغه ها، به تدریج صمیمیت و گرمی میان روابط و تعاملات افراد خانواده را کم رنگ و بی رنگ می نماید. در این شرایط، بررسی و ارزیابی مشکلات برای ارتقای بهبود روابط و از بین بردن اختلافات و دغدغه ها، از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. به همین جهت، مرکز مشاوره خانواده می تواند در این زمینه بسیار موثر و تاثیر گذار باشد.

 

مشاوره خانواده از طریق گفتگوی روشنگرانه و مسالمت آمیز، به بهترین نحو ممکن افراد را به سمت بهبود روابط و برقراری آرامش سوق می دهد. همچنین مشاوره خانواده روابط اعضای خانواده را مبتنی بر احترام متقابل و بر اساس محبت بنا می سازد.

 

از سوی دیگر، انسجام و هماهنگی خانواده برای برخورد با مشکلات و چالش ها بسیار مهم و حائز اهمیت تلقی می شود. مرکز مشاوره خانواده به صورت رایگان، ضمن ایجاد تغییراتی در نحوه برخورد افراد خانواده، با ارائه راهکارهای مناسب و کاربردی، هماهنگی، انسجام و همدلی خانواده را ارتقا می بخشد. بر این اساس، از نقش مرکز مشاوره خانواده در بهبود روابط میان اعضای خانواده، نمی توان به سادگی عبور نمود.

 

در کلینیک گفتار درمانی چه روندی برای گفتار درمانی در کودکان پیش گرفته می‌شود؟

در کلینیک گفتار درمانی، متخصص این کار در ابتدا طی یک مشاوره کودک تخصصی به بررسی و جمع آوری مراحل زیر می‌پردازد:

 

مصاحبه با والدین: هیچ کس مانند والدین از مشکلات زبانی و گفتاری کودک خود آگاهی کاملی ندارد. متخصص گفتار درمانی کودک با همراهی والدین در مورد سوابق کودک در نحوه تلفظ کلمات سوالاتی خواهد پرسید.

 

سایت مشاوره خانواده,کلینیک گفتار درمانی,مشاوره خانواده

مرکز مشاوره خانواده

 

ارزیابی مهارت‌های ارتباطی غیر کلامی

انجام برخی تست های خاص: توجه به این نکته بسیار مهم است که عامل "سن کودک" نقش بسیار مهمی در نحوه انجام تست‌های مربوط به گفتار درمانی دارد. برای مثال گفتار درمانی کودک 2 ساله در گفتار درمانی کودک 4 ساله متفاوت است. درمانگر متخصص گفتار درمانی در کودک، روش های ارزیابی خود را متناسب با سن کودک هماهنگ می‌کند.

 

در نهایت پس از تجزیه و تحلیل تمامی اطلاعات توسط متخصص کلینیک، برنامه گفتار درمانی کودک شما تدوین می‌شود. در این برنامه سعی می‌شود تا به طور خاص به بالابردن توانایی‌های کودک شما در زمینه‌هایی که در آن مشکل دارد پرداخته شود.

 

در صورت نیاز به مشاوره تلفنی یا هماهنگی با کلینیک روانشناسی افق سلامت می توانید با شماره های زیر در تماس باشید

 

02144025086 

02188857143

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو