استفاده از کیت تخمک گذاری، چه زمانی واسه اقدام خوبه؟

منبع: نی نی بان

111

1399/5/26

01:27


سوال مخاطب نی‌نی‌بان: پریودهای نامنظم از 25 تا 30روزه دارم، روز نهم سیکلم یک فولیکول 15 میلی در تخمدان راست و یک عدد 11 میلی در تخمدان چپ دارم بدون مصرف هیچ دارویی، میخاستم بدونم برای اطمینان از بالغ شدن فولیکول ها راهی هست؟
برای تعیین جنسیت ازکیت های تخمک گذاری استفاده میکنم،زمانی که دو خط پررنگ میندازه یعنی همان روز یا فردا باید اقدام داشته باشیم؟
ایا سایز فولیکول در جنسیت تاثیر داره؟ اینکه فولیکول های کوچکتر غالبا دختر میشن صحت داره؟
خانواده ام دچار یایسگی زودرس میشن تقریبا در 34 سالگی و من 29 سالمه و تازه قصد بارداری دارم، چیکار کنم که شانس بارداریم زیاد بشه و میخام بچه اولم حتما پسر باشه از روش های آزمایشگاهی هم دوس ندارم استفاده کنم
 
 
پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز برای جنسیت پسر به شرط رعایت رژیم غذایی و محاسبه دقیق زمان تخمک گذاری با سونوگرافی و یا کیت تخمک گذاری، شانس حدود ۷۰ درصد است و هیچ تضمینی وجود ندارد. تنها راه قطعی IVF و PGD است که در مراکز نازایی انجام میشود. برای بررسی آزاد شدن فولیکول غالب روشهای مختلفی هست که یکی از آنها سونوگرافی است همچنین کیت و آزمایش و... فولیکول غالب می تواند از سایز ۱۴ الی ۲۶ باشد. افتادن دو خط قرمز روی کیت تخمک گذاری نشانه این است که به زمان تخمک گذاری نزدیک شده اید. زمانی که کیت مثبت میشه یعنی در 12-36 ساعت آینده تخمک گذاری انجام می شود. کیت رو با توجه طول دوره ماهانه تون از روز خاصی باید هر روز استفاده کنید تا زمانیکه مثبت بشه. ساعت 12-14 بهترین زمانه. البته بهترین کار این است که با توجه به سختی تعیین دقیق روز تخمک گذاری در روزهایی که پاک هستید هر یک یا دو شب در میان با همسرتان مقاربت داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو