چرا گربه‌ها بهتر از سگ‌ها هستند؟

منبع: فرزند

187

1399/5/26

01:32


چرا گربه‌ها بهتر از سگ‌ها هستند؟

گربه‌ها بهتر از سگ‌ها هستند!

البته این بستگی به علاقه شما دارد اما چیزی که مشخص است این است که گربه حیوان خانگی راحت‌تری است و به همین دلیل و دلایلی دیگر می‌توان گفت از سگ بهتر است. اگر می‌خواهید دلیل این ادعا را بدانید نگاهی به موارد زیر بیاندازید.

گربه‌ها فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند

اگر تا به حال سعی کرده اید با یک سگ، حتی سگی کوچک، در رختخواب بخوابید، می‌دانید که یک سگ چقدر جا می‌گیرد! سگ‌ها اندازه بزرگ‌تری دارند، فضای زیادی برای بازی می‌خواهند و وسایل‌شان جای بیشتری می‌گیرد.

از سوی دیگر گربه‌ها فضای زیادی اشغال نمی‌کنند تنها کافی است جایی برای جعبه خاک‌شان، ظرف آب و غذا پیدا کنید تا شاد و راحت زندگی کنند.

داشتن گربه مقرون به صرفه‌تر است

می‌پرسید چطور؟ برای مثال پول خرید آنها را در نظر بگیرید. درست است که اگر بخواهید نژاد خاصی از گربه را بخرید باید پول نسبتا زیادی خرج کنید، اما برای گرفتن سرپرستی یک گربه پول کمتری نسبت به گرفتن سرپرستی یک سگ خواهید پرداخت.

مورد دیگر این است که سگ‌ها بیشتر تمایل به خراب کردن اسباب بازی‌هاشان دارند و در نتیجه اسباب بازی که برای‌شان می‌خرید هم باید سخت‌تر باشد (که گران‌تر است) و هم باید مرتبا اسباب بازی‌هایی جدید برای آنها بخرید.

اما اسباب بازی گربه‌ها هم ارزان است و هم خودتان می‌توانید به سادگی مچاله کردن یک کاغذ برای گربه‌تان اسباب بازی درست کنید! مسئله دیگر نیاز سگ‌ها به ورزش کردن است.

به همین منظور مجبورید سگ را روزی ۱ تا چند بار بیرون بروید و اگر سرتان شلوغ است و وقت آن را ندارید باید شخصی را برای این کار استخدام کنید که آن هم خود هزینه زیادی دارد. اما گربه‌ها بیشتر به خرخر کردن و دراز کشیدن در خانه علاقه دارند و خرجی ندارند!

گربه‌ها در درون خانه هم راضی و خوشحالند

اصلا ممکن نیست که سگ‌ها بتوانند تمام مدت در خانه بمانند. آنها برای سالم ماندن و شاد بودن نیاز به گشت و گذار و ورزش در بیرون از خانه دارند. حالا اگر خانه شما حیاط ندارد و در نزدیکی محل زندگی‌تان هم پارک یا فضای سبزی نیست، این مسئله می‌تواند به راستی مشکل ساز شود.

این در حالی است که گربه‌ها نه تنها در درون خانه ایمن‌تر هستند، بلکه از خانه بودن خوشحال هم هستند و بهانه بیرون رفتن نمی‌گیرند.

گربه‌ها آرام‌تر هستند

حتی افرادی که عاشق سگ‌ها هستند هم به این اعتراف می‌کنند که پارس کردن مداوم حیوان اذیت کننده است و سگ‌ها مدام در حال واق واق کردن هستند. گربه‌ها هم سر و صدا دارند و به خصوص در شب میو میو سر می‌دهند اما این صداها بسیار آرام‌تر هستند و گربه هم به ندرت صدا ایجاد می‌کند.

بچه گربه‌ها نسبت به توله سگ‌ها مراقبت و رسیدگی کمتری نیاز دارند

هو توله سگ‌ها و هم بچه گربه‌ها نیاز به وقت، انرژی و توجه مداوم دارند. توله سگ‌ها نیاز به تربیت دارند و باید آنها را آموزش داد اما بچه گربه‌ها این طور نیستند. زمانی که چند هفته ابتدایی گذشت و به بچه گربه تنها استفاده از جعبه خاک را یاد دادید، می‌توانید دیگر او را به حال خود بگذارید و حتی می‌تواند در خانه تنها بماند.

گربه‌ها حشرات موذی را شکار می‌کنند

حتما تا به حال دیده اید که گربه‌تان به دنبال حشرات مزاحمی که در خانه‌هستند می‌کند و سعی می‌کند آنها را شکار کند؟ گربه‌ها ذاتا شکارچی هستند و این در خون آنها است که به دنبال هر جنبنده‌ای که می‌بینند بدوند و آن را شکار کنند.

در حالی که نباید به گربه‌اجازه دهید حشره یا موشی که شکار کرده را بخورد، داشتن گربه در خانه به معنی داشتن خانه‌ای بدون حشرات و موجودات مزاحم است! بهتر از آن این است که تنها بوی گربه‌تان باعث دور شدن جوندگان از خانه می‌شود. جوندگان می‌توانند بوی شکارگر را استشمام کنند و به زودی از خانه‌تان فرار خواهند کرد!

تمیز کردن جعبه خاک از مرتب بیرون بردن حیوان آسان‌تر است

تمیز کردن جعبه خاک گربه خیلی راحت‌تر از بیرون بردن سگ برای قضای حاجت زیر آفتاب گرم تابستان یا در سرمای زمستان است! گربه‌ها موجودات تمیزی هستند و یکی از دلایل آن این است که ادرار یا مدفوع‌شان را زیر خاک مخفی می‌کنند.

می‌پرسید چرا؟ تا قلمرو خود را از شکارگران‌شان مخفی کنند. شکار گران گربه هم مانند خود او از حس بویایی‌شان برای پیدا کردن شکارشان که همان گربه باشد استفاده می‌کنند و دفن کردن مدفوع باعث می‌شود شکارچی نتواند بوی مدفوع یا ادرار را بو بکشد.

گربه‌ها خودشان را تمیز می‌کنند

سگ‌ها عاشق چیزهای بد بو هستند از سطل آشغال بگیر تا حیوانات مرده و مدفوع و دوست دارند اطراف این چیزها بگردند.

به همین دلیل سگ‌ها نیاز به حمام و آراسته شدن مرتب دارند که اگر خودتان بخواهید انجام دهید خسته می‌شوید و اگر بخواهید سگ‌تان را بیرون حمام کنند باید هر ماه هزینه زیادی بپردازید. اما گربه‌ها مرتبا در حال لیس زدن و تمیز کردن خودشان هستند و غیر از هر از گاهی شانه شدن و کوتاه کردن ناخن‌ها آراستن دیگری نمی‌خواهند.

گربه‌ها متوجه حریم خصوصی هستند

گاهی بعد از یک روز خسته کننده و پر استرس آخرین چیزی که می‌خواهید این است که موجودی به شما بچسبد و سر و صورت‌تان را لیس بزند.

اگر سگ دارید می‌دانید که این لیس زده شدن اجتناب ناپذیر است! اما با اینکه این خصوصی گربه‌ها اغلب به عنوان چیزی بد در نظر گرفته می‌شود و به آنها تهمت سرد بودن زده می‌شود، اما در واقع آنها متوجه حریم خصوصی هستند و تلاش می‌کنند آن را حفظ کنند.

زمانی گربه‌ها را به عنوان خدا می‌پرستیدند

مصریان باستان گربه را می‌پرستیدند اما می‌توانید یک نفر را پیدا کنید که سگ را پرستیده باشد؟ !

منبع: فوت و فن

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو