تعریف کامل اکستنشن مو : قیمت + انواع روش ها

تعریف کامل اکستنشن مو : قیمت + انواع روش ها


منبع: زیبامون

400

1399/5/26

01:33


در این بخش از زیبامون دات کام با تمام چیزهایی که لازم هست در رابطه با اکستنشن موها بدانید، آشنا خواهید شد. با ما همراه بمانید.

تعریف کامل اکستنشن مو : قیمت + انواع روش ها

این روزها داشتن موهای بلند، پرپشت و خوش حالت، دیگه یک آرزوی دور و دراز نیست و لزومی نداره مدت زمان زیادی رو صبر کنید تا موهاتون به اندازه‌ای که دوست دارید، بلند بشه! استفاده از اکستنشن مو یکی از راه‌های سریع و آسون برای دستیابی به موهایی بلندتر و پرپشت تر هست و شما می‌تونید متناسب با نظر و سلیقه خودتون اندازه بلندی موهاتون رو تعیین کنید و رنگ و رویی متفاوت و خاص برای موهاتون به وجود بیارید!

اگر قصد اکستنشن کردن موها رو دارید و تمایل دارید تا اطلاعات کامل و مفیدی رو در رابطه با انواع روش‌های اکستنشن مو، هزینه اکستنشن مو، مراقبتهای ضروری از اکستنشن موها، مضرات و فواید اکستنشن مو و مواردی از این دست کسب کنید، بهتون پیشنهاد می‌کنیم حتما در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و اطلاعات خودتون رو در رابطه با اینکه اکستنش مو دقیقا چی هست، افزایش بدید.

 

اکستنشن مو یعنی چه؟

موهای بلند در همه چیز، از مُد و سرگرمی گرفته تا تاریخ و هنر، همیشه جایگاه ویژه‌ای داشته و جز ویژگی‌هایی جسمی هست که همیشه مورد توجه قرار می‌گیره. اگرچه داشتن موهای بلند، ضخیم و پرپشت یکی از اهداف اصلی و مهم برای خانم‌هاست اما واقعیت اینه که دستیابی به این هدف زمانبر هست. اما اصلا جای نگرانی وجود نداره؛ چراکه امروزه به لطف نوآوری‌هایی که در این زمینه ایجاد شده، دستیابی به موهای بلند و زیبا، خیلی سریع و آسونه شده!

اکستنشن موها، یکی از روش‌های فوق العاده کاربردی و محبوب هست که به شما کمک میکنه تا طول موهاتون رو به هر اندازه که دوست دارید افزایش بدید و از داشتن موهایی بلند، خوش حالت و پر حجم، لذت ببرید!

در واقع اکستنشن مو، دسته‌هایی از موی طبیعی یا مصنوعی هست که با استفاده از روش‌‌ها و متدهای مختلف، در لا به لای موهای شما نصب میشه و بلندی و حجم بیشتری رو برای موهاتون به وجود میاره. شما میتونید اندازه و رنگ اکستنشن موها رو مطابق با سلیقه و رنگ طبیعی موهای خودتون انتخاب کنید و زیبایی بیشتری رو برای موهاتون به وجود بیارید!

 

انواع اکستنشن مو + خصوصیات و ویژگی‌‌های آنها

به طور کلی اکستنشن مو دو نوع هست که در ادامه به طور کامل هر کدوم از این مدل‌ها رو توضیح دادیم:

 

اکستنشن مو طبیعی

اکستنشن مو طبیعی همونطور که از اسمش مشخصه، از موی طبیعی انسان درست شده. این مدل اکستنشن مو از بالا تا پایین توسط افرادی که موهای بلند، طبیعی و سالم دارند، گرفته میشه (خریداری میشه) و به عنوان اکستنشن مو برای سایر افراد مورد استفاده قرار می گیره. در این مدل از اکستنشن مو، تمام کوتیکول‌های مو سالم و دست نخورده هست و این تضمین وجود داره که اکستنشن مو طبیعی، در تمام طول عمر خود صاف و ابریشمی باقی میمونه و وقتی در کنار موهای طبیعی مورد استفاده قرار میگیره، ظاهری فوق العاده طبیعی رو برای موها به وجود میاره. اکستنشن مو طبیعی معمولا قیمت خیلی بالایی داره. 

 

اکستنشن مو مصنوعی

اکستنشن مو مصنوعی از الیاف مصنوعی و ترکیبی ساخته شده و هیچ گونه موی طبیعی انسان در اون استفاده نشده. این الیاف معمولا الیاف پلاستیکی بسیار ریز و ظریف هستند و با تقلید از شکل و ظاهر طبیعی موی انسان ساخته شدند اما با این حال، نسبت به موی طبیعی سفت‌تر و درشت‌تر به نظر می‌رسند و ممکنه به خوبی با موی طبیعی ترکیب نشن.

 

رنگ پذیری و حالت گرفتن اکستنشن مو طبیعی و مصنوعی

اکستنشن مو طبیعی، دقیقا مانند موهای طبیعی هستند و میتونید به راحتی این اکستنشن‌ها رو رنگ کنید، صاف کنید، فر و مجعد کنید، با سشوار خشک کنید و تمام کارهایی که برای موهای طبیعی خودتون انجام میدید رو میتونید روی موهای اکستنشن طبیعی هم انجام بدید.

اما موی اکستنشن مصنوعی، خاصیت رنگ پذیری ندارند؛ زیرا رنگ مو و دکلره معمولا حاوی آمونیاک هستند و این مواد میتونن به راحتی اکستنشن مو مصنوعی رو از بین ببرند. علاوه بر این اکستنشن مو مصنوعی، به راحتی با استفاده از سشوار یا اتو مو، حالت نمی‌گیره و در اثر حرارت بالا ممکنه آسیب ببینه. 

 

اکستنشن مو

 

حتما بخوانید: آموزش تصویری اکستنشن مو

 

اکستنشن مو با گیره یا کلیپس ( Clip-in Hair Extensions)

اکستنشن مو با گیره یا کلیپس، یکی از مدل‌های اکستنشن مو هست که یک رشته از مو اکستنشن با استفاده از یک پایه و گیره مخصوص که در بالای آن وجود داره، در لا به لای موها نصب میشه. تنها کاری که برای نصب اکستنشن مو گیره ای، باید انجام بدید این هست که موها رو به چند بخش تقسیم کرده و گیره اکستنشن مو رو به موهای طبیعی وصل کنید.

اکستنشن مو کلیپسی، یکی از راحتترین مدلها هست و میتونید هر زمانی که تمایل داشتید، اکستنشن‌ها رو از موهاتون جدا کنید و مجددا روی مو نصب کنید. اکستنشن مو با گیره کمترین آسیب رو به موها وارد میکنه و در مدت زمان کوتاهی هم روی مو نصب میشه و به همین دلیل جز محبوب‌ترین و پرکاربردترین روشها برای افزایش بلندی مو شناخته شده هست.

اکستنشن مو کلیپسی رو نباید به مدت طولانی روی موها نگهداری کنید زیرا باعث ریزش مو میشه و حتما باید قبل از خواب از روی موها جدا بشه. 

 

اکستنشن مو با گیره یا کلیپس

 

اکستنشن مو چسبی (Tape-In Hair Extension)

اکستنشن مو چسبی همونطور که از اسم اون مشخصه، با استفاده از چسب مخصوص روی موهای طبیعی قرار میگیره. در این مدل از اکستنشن مو، دو لایه اکستنشن مو وجود داره که در بالاترین قسمت آن چسب مخصوصی تعبیه شده که یکی از این قسمتها در زیر یک لایه از مو طبیعی قرار میگیره و لایه دیگر، روی اون چسبیده میشه تا اندازه موها بلندتر بشه.

برای اینکه اکستنشن مو چسبی موندگاری بیشتری داشته باشه، از یک ابزار مخصوص برای گرم کردن چسب اکستنشن مو استفاده میشه تا این چسب به خوبی گرم بشه و در جای خودش محکم باقی بمونه. فرآیند اکستنشن مو چسبی چیزی حدود 40 دقیقه تا 1 ساعت طول میکشه و ظاهر طبیعی و زیبایی رو برای موها به وجود میاره.

اگر از اکستنشن چسبی استفاده میکنید باید از انجام فعالیتهای سنگین که باعث تعریق زیاد میشه خودداری کنید، از محصولات مبتنی بر روغن و سیلیکون استفاده نکنید، شنا نکنید و نباید موهاتون رو تا 24 الی 48 ساعت بعد از اکستنشن چسبی بشویید. زیرا تمام این کارها باعث از بین رفتن چسب اکستنشن مو میشه.

 

اکستنشن مو چسبی

 

اکستنشن مو به روش دوخت (Sew-In Hair Extension)

اگر موهای ضخیمی دارید، بهترین کار این هست که از اکستنشن مو به روش دوخت استفاده کنید. در این مدل از اکستنشن موها ابتدا یک خط افقی در پشت سر و لا به لای موها جدا میشه و موها به طور افقی روی پوست سر بافته میشه. سپس اکستنشن مو که عرض آن به اندازه پشت سر هست، با استفاده از نخ و سوزن، به موی بافته شده، دوخته میشه. اگر به خوبی از اکستنشن بافتنی مراقبت کنید، میتونه بین 2 تا 3 ماه ماندگاری داشته باشه و یکی از روشهای اکستنشن مناسب برای موهای کوتاه محسوب میشه.

اکستنشن مو دوختنی، معمولا یک فرآیند طولانی داره و ممکنه چند ساعت طول بکشه. اگرچه این مدل از اکستنشن مو ماندگاری خیلی زیادی داره و حالت یکدستی رو برای موها به وجود میاره اما، روی سر احساس سنگینی ایجاد میکنه و لازمه توسط افراد متخصص و حرفه‌ای در این زمینه انجام بشه. زیرا که یک کار کاملا تخصصی و حرفه‌ای در زمینه اکستنشن موها محسوب میشه.

 

اکستنشن مو به روش دوخت

 

اکستنشن مو با لیزر (Fusion Hair Extension)

اکستنشن مو لیزری هم یکی از روش‌های جدید و مدرن برای اکستنشن کردن موهاست که نتیجه نهایی استفاده از این روش، فوق العاده طبیعی خواهد بود. برای این مدل از اکستنشن مو از شاخه‌های مو که دارای یک قسمت چسبی-کراتینی در بالای شاخه مو هست، استفاده میشه.

شاخه‌های اکستنشن مو، بر روی چند تار از موهای طبیعی قرار میگیره و بعد با استفاده از دستگاه مخصوص و لیزری، این اکستنشن روی موهای طبیعی فیکس میشه. اکستنشن لیزری برای افرادی که موهای نازک و کم پشت دارند گزینه مناسبی هست و به دلیل طبیعی بودن نتیجه کار، تشخیص اکستنشن بودن موها فوق العاده سخت خواهد بود. اکستنشن مو لیزری به طور متوسط حدود 6 ماه ماندگاری داره

پروسه انجام اکستنشن لیزری ممکنه 6 تا 8 ساعت زمان ببره و استفاده از حرارت برای فیکس کردن اکستنشن روی موها ممکنه باعث ایجاد آسیب به موهای طبیعی بشه و مجددا قابل استفاده نیستند.

 

اکستنشن مو با لیزر

 

حتما بخوانید: اکستنشن مو، قبل و بعد از اکستنشن + ویدیو

 

اکستنشن مو با رینگ (Microlink hair extension)

در روش اکستنشن موها با رینگ، از نوعی رینگ کوچک و مخصوص برای اینکار استفاده میشه. ابتدا یک شاخه نازک از مو جدا میشه و موها با استفاده از قلاب، درون رینگ مخصوص اکستنشن قرار میگیره. سپس یک شاخه اکستنشن مو رو درون این رینگ قرار داده و با ابزاری شبیه به انبردست، رینگ رو بر روی موهای طبیعی و اکستنشن فشار میدن تا اکستنشن مو بر روی موها فیکس و محکم بشه.

در این روش به دلیل استفاده از رینگ یا حلقه، ممکنه موهای اکستنشن شده از محل اتصال به موهای طبیعی قابل رویت باشند و جلوه طبیعی هم روی موها ایجاد نکنه. علاوه بر این ممکنه برخی از افراد به این رینگها حساسیت داشته باشند و یا باعث ایجاد احساس درد و ناراحتی در موها بشه.

 

اکستنشن مو با رینگ

 

اکستنشن لمه مو

لمه مو، نوارهای باریک و براق و رنگارنگی هستند که در لا به لای موها کار میشه تا درخشش و زیبایی موها بیشتر بشه. اکستنشن لمه روی موها کار ساده‌ای هست و میتونید خودتون در خانه هم انجام بدید. برای این کار باید رشته مخصوص لمه مو رو در رنگ مورد نظر خودتون تهیه کنید.

یک رشته از لمه مو رو در دست بگیرید و از وسط تا کنید. قسمت مرکز لمه مو رو بین انگشت اشاره و شصت قرار بدید و یک حلقه در مرکز لمه مو درست کنید. چند تار مو رو جدا کنید و از درون حلقه لمه مو عبور بدید و گره لمه رو در نزدیکی ریشه مو محکم کنید. برای اینکه لمه مو به خوبی روی موها فیکس بشه، بهتره جند تار رو رو با لمه مجددا گره بزنید.

 

اکستنشن لمه مو

 

این نکات رو قبل از اکستنشن مو در ذهن داشته باشید

  • کار اکستنشن مو رو حتما در یک مرکز تخصصی و زیر نظر افراد متخصص در این زمینه انجام بدید تا هیچگونه آسیبی به موها وارد نشه و نتیجه کار هم فوق العاده طبیعی و رضایت بخش باشه.

 

  • اکستنشن مو نباید خیلی سفت و محکم روی موها قرار بگیره و احساس درد و ناراحتی براتون ایجاد کنه. اگر با چنین مشکلی مواجه شدید حتما باید با اکستنشن کار خود صحبت کنید تا این مشکل برطرف بشه.

 

  • بهتره از اکستنشن مو با کیفیت بالا و موهای طبیعی استفاده کنید. اگرچه این مدل از اکستنشن مو قیمت بالاتری داره اما باعث میشه تا هم موهاتون آسیب نبینه و هم ظاهر طبیعی برای مو ایجاد میکنه.

 

  • قبل از اکستنشن مو حتما به خوبی از موهای طبیعی خودتون مراقبت کنید تا ظاهری سالم، نرم و لطیف برای موهاتون ایجاد بشه و بعد از اکستنشن کردن موها تفاوتی بین موهای طبیعی شما و موهای اکستنشن شده وجود نداشته باشه.

 

حتما بخوانید : مراقبت از اکستنشن مو، بهترین توصیه ها برای حفظ زیبایی موها

 

مضرات اکستنشن مو

اگر از اکستنشن موها به درستی مراقبت نکنید، ممکنه آسیبهای زیادی رو به موهاتون وارد کنه. نکته‌ای که باید در هنگام اکستنشن موها رعایت کنید این هست که حجم و وزن موهای اکستنشن شده خیلی زیاد و سنگین نباشه تا باعث ریزش مو و آسیب دیدن موهای طبیعی نشه. 

اگر اکستنشن مو خیلی سفت و محکم روی موها فیکس بشه هم ممکنه باعث آسیب دیدگی، کشیدگی و ریزش موها بشه. اکستنشن رو برای مدت طولانی روی موها استفاده نکنید و هر از چند گاهی به موها استراحت بدید.

به طور کلی استفاده از هر چیزی در حد اعتدال میتونه مفید و خوب باشه اما اگر از مقدار زیادی اکستتنشن در لا به لای موها استفاده کنید، اکستنشنهای فوق العاده بلند به کار ببرید و این کار رو با مواد بی کیفیت و زیر نظر افراد غیر حرفه ای انجام بدید، باید منتظر ایجاد آسیب و صدمه به موهاتون باشید.

 

فواید اکستنشن مو

  • افزایش طول و بلندی موها برای افرادی که رشد موی طبیعی آنها بسیار کم هست
  • ایجاد ظاهری جدید و متفاوت در کمترین زمان ممکن
  • ایجاد ظاهری جذاب‌تر و زیباتر برای موهای معمولی
  • اضافه کردن رنگ متفاوت و خاص به موها بدون استفاده از رنگ مو و مواد شیمیایی

 

هزینه اکستنشن مو

هزینه اکستنشن مو به موارد خیلی زیادی از جمله روش اکستنشن مو، اکستنشن با موهای طبیعی یا مصنوعی، مرکز یا سالن زیبایی، تعداد شاخه اکستنشن مو، اندازه اکستنشن مو و غیره بستگی داره. اما به طور متوسط هزینه هر شاخه اکستنشن مو از حدود 120 هزار تومن تا 500 هزار تومن متغیر هست.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو