اصلاح فرم ابرو، چهره را زیبا و شاداب می‌سازد

اصلاح فرم ابرو، چهره را زیبا و شاداب می‌سازد


منبع: آسان طب

280

1399/5/26

01:35


چگونگی اصلاح فرم ابرو ها به قدری با اهمیت است که می‌تواند با پیروی از یک فرم استاندارد، حالتی فوق العاده شاداب و با وقار به چهره بخشیده و درصد چشمگیری از ایرادهای ظاهری صورت را تعدیل نماید. عکس این مطلب نیز صادق بوده و انجام اشتباهات رایج در اصلاح فرم ابرو ها نیز قادر است چهره را پیرتر و خسته‌تر از حالت واقعی نشان دهد. به همین دلیل لازم است که همه خانم ها از چگونگی انجام تخصصی اصلاح فرم ابرو که یک لاین قدرتمند در میان رشته‌های آرایشی است مطلع باشند. در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته و روش‌های متداول در این رشته را با هم مرور خواهیم کرد.

اصلاح فرم ابرو

چگونه به اصلاح فرم ابرو بپردازیم؟

قبل از اصلاح فرم ابرو ها لازم است که شناختی نسبی از جام چهره خود داشته باشیم. صورت افراد به شکل فرم های مختلفی از اشکال هندسی بوده و به همین دلیل هر چهره ای برای خود، یک الگوی ثابت جهت اصلاح فرم ابرو ها خواهد داشت. پهنای ابروها و طول و انحنای آن نیز به فرم هندسی چهره بستگی داشته و استاندارد خاص خود را داراست. بنابراین لازم است که یک ارزیابی دقیق از فرم صورت خود داشته باشیم تا اصلاح ابروها را به شیوه ای کاملا حرفه ای انجام دهیم.  

فرم استاندارد جهت اصلاح ابروها

الگوی جالبی برای چگونگی فرم دادن به ابروها وجود دارد. این الگو به ما می گوید که نقطه شروع تاج ابروها باید در امتداد خطی باشد که از گوشه داخلی چشم ها عبور کرده و با تاج ابروی دیگر موازی باشد. همچنین خط انحنای آرک ابرو باید به اندازه قطر تاج ابرو، ارتفاع داشته و خط منحنی در زیر آرک نیز با خط بالای تاج در امتداد یک خط قرار گیرند. نقطه پایانی دم ابرو نیز در امتداد خطی قرار گیرد که از گوشه خارجی چشم ها عبور کرده و به خط کناره بینی وصل شود. پیروی کردن از این الگو می تواند تا حد بسیار زیادی از اشتباهات متداول جلوگیری نموده و حالت زیبایی به فرم ابروها ببخشد.

روش‌های رایج در اصلاح فرم ابروها

اصلاح فرم ابرو

فرم ابروها به هر شکلی که باشد لازم است که جهت اصلاح آن از الگوی استاندارد اصلاح فرم ابرو تبعیت نمائیم. اما در بسیاری از موارد وجود برخی از اشکالات در ابروهای طبیعی اشخاص مانند کم پشتی، نازکی بیش از حد، خالی بودن تاج یا دم ابرو و… اجازه ایجاد فرمی رتوش شده در ابروها را به ما نخواهد داد. در چنین حالتی می توان با مراجعه به یک مرکز معتبر و ایمن، نسبت به انجام آرایش دائم در ابروها اقدام نمود. در این مقاله به معرفی تکنیک های مدرن در میکروپیگمنتیشن ابرو خواهیم پرداخت. آسان طب از علاقمندان دعوت می کند ادامه مقاله را مطالعه فرمایند.

تکنیک شیدینگ ابروها: که یک روش بسیار زیبا از زیرمجموعه های سایه ابرو بوده و حالتی چشمگیر از هایلایت را در این ناحیه ایجاد می نماید. این روش یکی از مدرن ترین و زیباترین روش های آرایش دائم ابرو برای افرادی است که از کم پشتی و یا نامتقارن بودن ابروها رنج می برند.

تکنیک هاشور موئی ابروها: که به وسیله دستگاه ایمن میکروپیگمنتیشن انجام شده و هاشورهایی سه بعدی یا مویی را در ابروهای شخص ایجاد می نماید. این شیوه از اصلاح فرم ابروها معمولا بدون درد بوده و با خونریزی بسیار اندک همراه می باشد.

تکنیک میکروبلیدینگ: که از مدرن ترین روش ها جهت زیباسازی ابروها بوده و به شبیه سازی تارهای ابرو در این ناحیه خواهد پرداخت. با توجه به این موضوع که میکروبلیدینگ ابروها در سطحی ترین لایه پوست انجام می شود باید گفت که این شیوه پس از مدتی نسبتا کوتاه شروع به محو شدن کرده و به همین دلیل از بهترین روش ها برای اصلاح فرم ابرو ها می باشد.

تقویت ابروها را به روش خانگی انجام دهید

اصلاح فرم ابرو

اگر بخواهیم از شیوه آرایش دائم برای اصلاح فرم ابرو ها صرف نظر نمائیم باید به یک شیوه جایگزین که موهای ابرو را احیاء کند روی بیاوریم. بهترین روش برای چنین کاری، استفاده از انواع روغن های گیاهی جهت تقویت ابرو بوده که در صورت استمرار در این روش می تواند موجب رشد مجدد ابروها شده و مشکلات این چنینی را تا حدی رفع نماید.

تا حد ممکن از کندن موهای ابرو بپرهیزید

استفاده مکرر از موچین می تواند صدماتی جدی به فولیکول موهای ابرو وارد نماید. بنابراین فواصل استفاده از موچین و تمیز کردن ابروها را به تعویق انداخته و از کندن موهای ابرو به طور روزانه و یا هر چند روز یکبار پرهیز نمایید.

فاصله تاج ابروها را از یکدیگر حفظ کنید

یکی از اشتباهات رایج در اصلاح فرم ابرو ها، ایجاد حالتی بیش از حد نزدیک و یا دور در ناحیه تاج ابروها است. اگر فاصله ابروها از یکدیگر بیش از حد باشد، وقار و زیبایی چهره تا حد زیادی مخدوش شده و برعکس اگر تاج ابروها به هم نزدیک باشد، حالتی اخم آلود ایجاد می نماید. بنابراین بهتر است از الگوی استاندارد اصلاح فرم ابرو ها در ناحیه تاج ابرو تبعیت نمائید.

ابروها را نازک نکنید

ابروهای بیش از حد نازک می تواند سن ما را بیشتر از واقعیت نشان دهد. از طرفی پهنای بیش از حد ابروها نیز به چهره حالتی بی سلیقه و نازیبا خواهد داد. نازک کردن بیش از حد ابروها موجب صدمه زدن به فولیکول موهای اصلی ابروها شده و در این صورت ممکن است موهای از ریشه کنده شده، دوباره رشد نکنند.

طول ابروها را کوتاه نکنید

کوتاه کردن بیش از حد طول ابروها نیز موجب کاهش زیبایی در ناحیه چشم ها شده و حالتی خشن به چهره می بخشد. بنابراین اگر خواهان چهره ای لطیف و متعادل هستید بهتر است که طول ابروهای خود را طبق الگوی استاندارد آرایش دهید.

پرهیز از ایجاد فرم‌های غیر استاندارد

اصلاح فرم ابرو

یکی از بدترین حالات و اشتباهات در اصلاح فرم ابرو ها، ایجاد فرم های غیر استاندارد در این ناحیه می باشد. این مسئله معمولا با پیدایش یک مد جدید، حالتی اپیدمی به خود گرفته و به شکل کپی شده در میان افراد رواج می یابد و در اکثر مواقع هیچگونه همخوانی با جام چهره افراد نداشته و چهره را از حالت طبیعی خارج می سازد. از طرفی جهت ایجاد طبیعی ترین حالت ممکن در چهره بهتر است تا حد ممکن، رنگ ابروها را تغییر ندهید و اجازه دهید تا رنگ طبیعی ابروهای شما حفظ شود.

لوازم مورد نیاز جهت اصلاح ابروها

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که دوست دارند در منزل به اصلاح فرم ابرو ها بپردازند بهتر است که سری کاملی از لوازم مورد نیاز برای این کار را در اختیار داشته باشید. این لوازم در حالت استاندارد شامل:

  • موچین انبری یا موچین قیچی
  • قیچی ظریف مخصوص ابروها
  • شانه ابرو
  • تیغ و دسته تیغ
  • پنبه بهداشتی
  • الکل طبی
  • پد الکلی
  • پماد ضد التهاب پوستی

قبل از شروع اصلاح فرم ابرو ، با استفاده از پنبه آغشته به الکل طبی، موچین و قیچی ابرو را کاملا تمیز نمائید. سپس به وسیله پد الکلی ناحیه ابروها را به شکلی سطحی ضدعفونی کنید. سپس به وسیله موچین موهای اضافی ابروها را برداشته و با قیچی، نواحی مختلف را کمی کوتاه نموده و فرم دهید. سپس موهای ابرو را شانه کرده و در صورت لزوم می توانید به وسیله تیغ یکبار مصرف، کرک های ریز در اطراف ابروها را شیو نمائید. اگر پوست شما از جنس پوست های حساس است می توانید به وسیله مقدار بسیار جزئی از پماد ضد التهاب، قرمزی مختصر این ناحیه را برطرف نمائید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو