خوشحال ترین نوزاد جهان، نتیجه تلاش شماست

منبع: نی نی بان

108

1398/4/14

15:19


آیا تا به حال متوجه شده اید که شاد ترین افراد کسانی هستند که انرژی خود را صرف شاد کردن اطرافیانشان می کنند؟ آیا فکر نمی کنید که اگر ما تلاش کنیم تا شادی را در زندگی دیگران گسترش دهیم، جهان به جای خیلی بهتری برای زندگی تبدیل خواهد شد؟ این شادی چند برابر هم خواهد شد، اگر فردی که می خواهید برای خوشحال بودنش انرژی بگذارید، فرزند عزیزتان باشد.
این می تواند یک راه برای مقابله با فشارهای طبیعی بزرگ کردن کودک، هم برای او و هم برای شما باشد. بنابراین، ترفندهای شاد کردن نوزادان را یاد بگیرید و ببینید که چگونه برای آن ها تاثیرهای شگفت انگیزی دارد. در اینجا ما به شما برخی از راه هایی را که با آن ها می توانید شاد کردن نوزادان را به ارمغان بیاورید، ذکر کرده ایم:

۱) آن ها را گرم نگه دارید
از آن جایی که نوزادان وزن زیادی ندارند و برایشان تنظیم دمای بدنشان کمی دشوار است، مادران باید هر کاری که می توانند برای گرم نگه داشتن بچه هایشان انجام دهند. یک محیط گرم می تواند برای احساس راحتی، سلامت و شاد کردن نوزادان بسیار مفید باشد. شما باید آن ها را به سرعت پس از حمام خشک کنید، لباس آن ها را گرم و نرم انتخاب کنید و گهواره های آن ها را از مجاورت پنکه، کولر و یا پنجره دور نگه دارید.

۲) هنگام گریه کودکتان محبت فراوان را از آنان دریغ نکنید
نوزادان مادامی که نمی توانند صحبت کنند، تنها می توانند ناراحتی یا نیازهای خود را با گریه ابراز کنند. البته، حتی برای مادران باتجربه هم تشخیص علت گریه کودک می تواند بسیار دشوار باشد. در این شرایط تا زمانی که متوجه شوید که به چه چیزی نیاز دارند، می توانید آن ها را کمی آرام کنید.
شما می توانید آن ها را در آغوش خود نگه دارید تا احساس امنیت کنند. شما همچنین می توانید آن ها را به آرامی نوازش کنید یا تکان دهید و این گونه به آن ها نشان دهید که عاشقشان هستید.

۳) به هیچ وجه آن ها را نادیده نگیرید
بچه ها و به ویژه کودکان به همراهی و مصاحبت با والدینشان بسیار متکی هستند. از آن جایی که آن ها نمی توانند نیازهای خود را خودشان برآورده کنند، به طور مداوم به دنبال مراقبت کنندگان خود هستند و اگر بیش از حد تنها بمانند، ممکن است احساس ناامنی، نیازمندی و ناراحتی کنند. مصاحبت و همدم بودن با آن ها به کودکان کمک خواهد کرد تا رشد ذهنی و عاطفی خوبی داشته باشند.

۴) با در آغوش گرفتن آن ها شادی مضاعف به آنان هدیه بدهید
ما مطمئن هستیم که این چیزی است که شما بیش از هر مورد دیگری خودتان انجام می دهید. استفاده از هر فرصتی برای بیشتر بغل کردن و در آغوش نگه داشتن کودک بسیار هیجان انگیز خواهد بود. نوازش صورت نرم و لمس ملایم اندام نوزادان و در آغوش گرفتن آن ها به طور شگفت انگیزی می تواند به آن ها احساس امنیت، آرامش و راحتی القاء کند. رعایت این موارد کمک می کند تا پیوند بین مادر و کودک تقویت شود.

۵) یاد بگیرید که گریه های ناشی از گرسنگی او را متوجه شوید
البته شما همیشه نمی توانید این مورد را دریابید، اما نوزادان همیشه در مورد نیازهایشان نشانه هایی ارائه می کنند. این یکی از دلایلی است که مبتنی بر آن ادعا می شود گریه یکی از نشانه های گرسنگی کودک شماست.

بنابراین، به آن ها توجه ویژه ای داشته باشید و تلاش کنید تا تمایز گریه های ناشی از گرسنگی را از دیگر گریه ها تشخیص دهید. به این ترتیب، بلافاصله بعد از اینکه آن ها احساس گرسنگی می کنند، می توانید آن ها را تغذیه کنید. چنین مراقبت هایی باعث می شود هر دوی مادران و نوزادان احساس آرامش و راحتی داشته باشند.

۶) اجازه دهید کودک خواب کافی داشته باشد
روال خواب مناسب می تواند شگفتی بزرگی برای نوزادان به همراه داشته باشد. یک خواب خوب، یک دستورالعمل اساسی برای شاد تر و سالمتر کردن نوزادان است. از آنجا که هر کودک نیازهای متفاوتی برای خوابش دارد، لازم است که اولویت و علایق کودک خود در زمینه خواب را درک کنید. سپس فقط کافی است برای او یک محیط راحت، ایمن و مطابق با سلیقه اش برای خواب آماده کنید.

۷) گه گاه او را از خانه بیرون ببرید
بیرون رفتن و تغییر مناظر می تواند برای نوزادان علی الخصوص زمانی که بدخلق می شوند، تسکین عظیمی در پی داشته و آن ها را آرام کند. تغییر در محیط اطراف چیزی است که می تواند به محض اینکه کودک متوجهش بشود، گریه و پرخاش او را متوقف کند.
مادر هیچ چیزی جز تضمین شادکامی کودکش نمی خواهد و این ها راه هایی هستند که شما می توانید آن ها را در زندگی خود امتحان کنید و ببینید که چگونه برای شما کار می کند. موفق باشید!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو