طرز تهیه ترشی لوبیا سبز

150

1399/5/26

01:38


دستور تهیه ترشی لوبیا

امروز با آموزش طرز تهیه ترشی لوبیا سبز اومدیم که امیدوارم این ترشی خوشمزه رو در منزل تهیه کنید و لذت ببرید ، ترشی لوبیا درست کردنش آسونه و با روش های مختلف و مواد مختلفی درست میشه ، بعضی بدون سرکه و شورش رو درست میکنن و عده ای عین ترشی هفت بیجار گل کلم و سبزی و هویج بهش اضافه میکنند که خیلی خوشمزه میشه ، عده ای با گوجه و آب گوجه یا بادمجون یا حالت لیته ای …

خلاصه درست کردن ترشی لوبیا سخت نیست و روشی رو هم که انتخاب میکنید واسه درست کردنش بستگی به ذائقه ی خودتون داره ، امیدوارم از رسپی هایی که براتون آوردیم راضی بوده باشین و مطابق با سلیقه ی شما باشه لطفا بعد مطالعه رسپی ها و یا تهیه کردن ترشی نظرات خودتون رو برامون ارسال کنید. ما خوشحال میشیم از نظرات و انتقادات شما برای مطالب بعدی استفاده کنیم .

ترشی کدو حلوایی و طرز انواع تهیه ترشی لبو را هم بخوانید

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز دو نفره

ترشی لوبیا سبز و قارچ

مواد لازم

لوبیا سبز 500 گرم
قارچ 500 گرم
فلفل سبز تند 4- 3عدد
سیر 4- 3عدد
زردچوبه 1قاشق چای‌خوری
ادویه‌ی ترشی 1قاشق مرباخوری
سرکه به میزان لازم
سبزی معطر تازه 50گرم
سبزی خشک 1قاشق غذاخوری

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز و قارچ

 

1- دم لوبیا سبزها را گرفته و بشویید. سپس به ابعاد دلخواه خرد کنید و درون آبی که در حال جوشیدن است بریزید. پس از حدود 2-1 دقیقه آن‌ها را در آبکش سرازیر کنید.

2- قارچ‌ها را خرد کرده یا به صورت درسته داخل آب جوش قرار دهید. بلافاصله از آب خارج کرده و درون صافی بریزید.

3- برای این که قارچ‌ها آب نیندازد، بهتر است، روی آن‌ها آب سرد ریخته و سپس فشار دهید تا آب اضافی‌شان خارج شود.

4- سیرها را پوست کنده و خرد کنید.

5- فلفل‌ها را خرد کنید. بسته به میزان تند بودن فلفل‌ها، می‌توان مقدار آن‌ها را کم یا زیاد کرد. در ضمن برای زیبا‌تر شدن این ترشی می‌توان از فلفل با رنگ‌های مختلف استفاده کرد. در صورت تمایل می‌توان از پودر فلفل به جای فلفل تازه استفاده کرد.

6- سبزی‌ها را شسته و بگذارید تا آب اضافی آن‌ها برود. سپس ریز خرد کنید و در صورتی که سبزی تازه در دسترس نبود، می‌توان از سبزی خشک استفاده کرد. البته ارجحیت استفاده از هر دو نوع سبزی (خشک و تازه) است؛ به شرطی که مقدار گفته شده برای هر کدام نصف شود.

7- قارچ، لوبیا سبز، فلفل، سیر و سبزی را مخلوط کرده و درون ظرف مورد نظر بریزید.

8- ادویه و زردچوبه را با مقدار کمی سرکه مخلوط کنید و روی مواد آماده شده بریزید. سپس به اندازه‌ی کافی سرکه درون ظرف بریزید تا به طور کامل روی مواد را بپوشاند. آن‌گاه درب ظرف را ببندید و در جایی خنک نگهداری کنید

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز با سرکه سیب

ترشی لوبیا سبز با هویج و سبزی معطر

مواد لازم

لوبیا سبز ۷۵۰ گرم

هویج ۵ عدد

شوید و ترخون (و یا سبزی دلخواه) به میزان لازم

سیر ۶ ، ۷ حبه

فلفل سبز ۴ ، ۵ تکه

سرکه ۴ لیوان

آب جوشیده خنک ۳ لیوان

تخم گشنیز ، گلپر ، سیاه دانه ( ادویه ترشی ) به میران دلخواه

نمک حدودا ۱ ق غ

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز با هویج

 

لوبیا سبز رو شستم و سر و ته اش رو گرفتم . اگر دوست نداشتید خرد نکنین . من از وسط به دو نیم کردم . یه کم داخل آب جوش انداختم و گداشتم بپزه ۵ تا ۱۰ دقیقه . نمک هم اضافه کردم . بعد آبکش کردم و داخل آب سرد انداختم و بعد از یک دقیقه برداشتم .
هویج هم دل به خواهی هست من دوست دارم ، خردش کردم و هویج هم من یه کم می پزم باز هم دل به خواهیه
بعد دوباره پهن کردم و گذاشتم هر دوش خشک بشن .
سبزی ها رو هم که از قبل شستم و پهن کردم خشک خشک بشه آبی نمونه .
داخل ظرفی لا به لا ، لوبیا سبز و هویج و شوید و ترخون (هر سبزی که بخواید ، من از این دو استفاده کردم و ترجیحا سبزی تازه باشه بهتره) ، سیر ، فلفل سبز ، یه کم ادویه ترشی ( هر چی دوست دارین تخم گشنیز اینجا استفاده کنین عالیه ) ریختم .
آب جوشیده خنک و سرکه رو هم با هم مخلوط کردم و روی مواد ریختم و در طرف رو بستم و خوب چفت کردم و محیط خنک قرار دادم یک تا دو هفته بمونه و بعد آماده است .
نکات : می تونین داخل ترشی کلش سرکه بریزین من توی ترشی هام همیشه به نسبت نصف به نصف تقریبا سرکه و آب جوشیده خنک می ریزم چون خیلی تیزی سرکه توی ترشی ها رو کلا خودم و خانواده ام دوست نداریم باز این سلیقه ای این آب ، آب جوشیده است ، آب جوش استریل شده است و باعث کپک نمیشه . اما توان مواد ترشی که با اب شیر شستین باید خشک خشک بشن و الا ترشی کپک می زنه .
ظرفتون هم باید خشک و تمیز باشه .
پختن هویج و لوبیا سبز باز دل به خواهی هست من توی این ترشی دوست دادم یه کم جوش بخوره ، مخصوصا لوبیا سبز باز این هم کاملا دل به خواهی و براساس سلیقه است .
دیگه اینکه ظرفی توی خونه نداشتم تماما شیشه هام توشون پر مربا و سس و ترشی و …‌ شدن که از این دبه استفاده کردم و می دونم که ظرف شیشه ای بهتره

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز خانم گلاور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو