اوباما: ترامپ درصدد دلسردی مردم از انتخابات است

منبع: برترین ها

40

1399/5/26

01:41


این روزها نگرانی‌ها از نحوه مدیریت انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بالا گرفته و باراک اوباما رئیس‌جمهوری سابق این کشور، دونالد ترامپ رئیس فعلی کاخ سفید را به تلاش برای دلسرد کردن مردم از رای دادن متهم کرده است.

ایرنا: این روزها نگرانی‌ها از نحوه مدیریت انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بالا گرفته و باراک اوباما رئیس‌جمهوری سابق این کشور، دونالد ترامپ رئیس فعلی کاخ سفید را به تلاش برای دلسرد کردن مردم از رای دادن متهم کرده است.

به نقل از روزنامه گاردین، اداره پست آمریکا هشدار داده است که نمی تواند تضمین کند آرای پستی در همه ایالت های این کشور شمرده شود.

اوباما: ترامپ درصدد دلسردی مردم از رای دادن است

این اداره با ارسال نامه هایی برای ۴۶ ایالت و بخش کلمبیا اعلام کرد که تضمین نمی کند همه صندوق رای برای شمارش، به موقع به این اداره برسد که این مساله می تواند بر دهها میلیون رای در سراسر ایالات متحده تاثیرگذار باشد.

انتظار می رود که شماری از شهروندان آمریکایی به دلیل نگرانی از شیوع کرونا، به صورت پستی رای دهند.

اما اوباما که به طور معمول از انتقاد مستقیم ترامپ خودداری می کند، گفت: امری که شاهد آن به نحوی منحصر به فرد در تاریخ سیاسی مدرن هستیم، این است که یک رئیس جمهوری به طور آشکارا در تلاش باشد مردم را از رای دادن دلسرد کند.

اوباما افزود: چیزی که تاکنون دیده نشده، این است که یک رئیس جمهوری بگوید، من می خواهم سازمان پست آمریکا را به زانو درآورم تا مانع از رای دادن شوم و درمورد دلیل کارم، با صراحت خواهم بود. این چیزی است که تاکنون نمونه اش را کسی نشنیده است.

رای گیری پستی به یک موضوع سیاسی در آمریکا تبدیل شده، به طوری که ترامپ مدعی است رای های پستی باعث تقلب در انتخابات می شود و به نفع جو بایدن رقیب دموکرات وی است.

اما کارشناسان تائید کرده اند که سیستم رای گیری پستی، روشی امن در برابر تقلب است و حتی ترامپ و اعضای خانواده وی بارها از این روش استفاده کرده اند.

منتقدان ترامپ، وی را به تلاش برای مانع تراشی در عملکرد اداره پست آمریکا به منظور افزایش شانس برد خود در انتخابات متهم کرده اند.

در همین حال، هیلاری کلینتون که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا را به ترامپ واگذار کرد، گفته که نگران خرابکاری جمهوریخواهان در اداره پست است.

اوباما پیشتر نیز دولت ترامپ را به دلیل همه گیری ویروس کرونا مورد انتقاد قرار داده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو