بهاره آروین در نطق پیش از دستور خود در صحن شورای شهر اظهارداشت: هدف اول و آخر من از حضور در هیأت رئیسه شورای شهر تهران به سرانجام رساندن طرح شهرداری تمام شیشه‌ای یعنی تحقق شفافیت در خود شورای شهر بود که با همت و پیگیری و همراهی اعضا به سرانجام رسید و امروز وقت آن است که در آخرین سال فعالیت شورای پنجم، این جایگاه در اختیار همکاران دیگر قرار گیرد.

آروین گفت: امیدوارم با گسترش و افزایش مطالبه‌گری عمومی پیگیرانه و مستمر جامعه مدنی، شفافیت به وجود آمده در میان‌مدت و بلندمدت ثمرات خود را در بهبود کیفیت سیاست‌گذاری در شورای شهر پایتخت عیان خواهد کرد.

وی بیان کرد: از همان سال اول که هر دو منشی هیأت رئیسه از میان خانم‌ها انتخاب شدند، همواره این نگرانی و دغدغه را داشتم که فرودستی جنسیتی ناشی از پس‌زمینه‌های فرهنگی با قرار گرفتن خانم‌ها در جایگاه منشی تشدید شود و زمینه‌ساز تعمیق کلیشه‌های جنسیتی شود.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند ادامه داد: علی‌رغم این دغدغه، تصمیم گرفتم تحقق شفافیت را نسبت به پیگیری مطالبات ناظر بر رفع تبعیض و نابرابری‌های جنسیتی در اولویت قرار دهم که نمی‌دانم اشتباه کرده‌ام یا نه ولی به ‌هر حال انسان در سیاست ناگزیر از چنین تصمیم‌گیری‌هایی است تا بتواند به اهداف مختلف اولویت دهد.