برای ادامه ساخت و فیلمبرداری؛ «ژوراسیک ۳» ۹ میلیون دلار برای مقابله با کرونا هزینه کرد

منبع: سینما پرس

49

1399/5/26

15:51


سینماپرس: سازندگان «دنیای ژوراسیک: قلمرو»‌ سر کار برگشته‌اند و بازیگران و دست‌اندرکاران ساخت با فضایی متفاوت وارد لوکیشن‌های فیلم شده‌اند.

فیلم دنیای ژوراسیک

سینماپرس: سازندگان «دنیای ژوراسیک: قلمرو»‌ سر کار برگشته‌اند و بازیگران و دست‌اندرکاران ساخت با فضایی متفاوت وارد لوکیشن‌های فیلم شده‌اند.

به گزارش سینماپرس به نقل از آسوشیتدپرس، پس از ماه‌ها توقف هالیوود دوباره دارد به سراغ فیلم‌های بودجه بزرگ خود می‌رود و این بار در دنیایی که فاصله اجتماعی حاکم است باید ساخت آنها را در پیش بگیرد.

یکی از این فیلم‌های بودجه بزرگ هالیوود قسمت سوم «دنیای ژوراسیک» است که با در نظر گرفتن همه پروتکل‌های بهداشتی در برابر کرونا کارش را از سر گرفته است. به گفته نیویورک تایمز این فیلم برای رعایت همه نکات بهداشتی در هنگام فیلمبرداری ۹ میلیون دلار هزینه کرده است تا احتمال شیوع کرونا و انتقال آن را به صفر برساند.

«دنیای ژوراسیک: قلمرو» در لندن در حال فیلمبرداری است و هزینه تأمین هتل یکی از بخش‌های بزرگی است که این ۹ میلیون دلار را به یونیورسال تحمیل کرده است. این کمپانی همه یک هتل را به مدت ۲۰ هفته اجاره کرده تا با حضور افراد غریبه احتمال انتقال بیماری ایجاد نشود. در عین حال ۱۸ هزار کیت آزمایش کرونا برای گروه سازنده تهیه شده است. بخش مهمی از این هزینه‌ها برای مراقبت از بازیگران درجه یک حاضر در این فیلم است که برایس دالاس هاوارد از جمله آنهاست.

نیویورک تایمز با اشاره به رعایت اصول تذکر داده شده در راهنمای رعایت نکات بهداشتی که بیش از ۱۰۰ صفحه است یادآوری کرده که همه اعضای ساخت و بازیگران پیش از فیلمبرداری باید از این اصول مطلع باشند.

ایجاد ۱۵۰ ایستگاه ضدعفونی دست و همراه داشتن یک پزشک عمومی و چهار پرستار به صورت تمام وقت از دیگر نکات بهداشتی برای ادامه ساخت این فیلم بوده است.

در عین حال با توجه به اینکه گروه ساخت این فیلم بیش از ۷۵۰ نفر هستند آنها به ۲ گروه تقسیم شدند که یک گروه شامل افرادی می‌شود که نیازی به حضور در محل فیلمبرداری ندارند و گروه دیگر شامل افراد ضروری برای حضور در محل فیلمبرداری است که لازم است تا در کنار هم باشند تا بشود کار را پیش برد.

اعضای گروه ضروری مانند کارگردان، بازیگران، عوامل فیلمبرداری و فنی سه بار در هفته باید آزمایش کرونا بدهند. صندلی‌های بازیگران نیز توسط مخروط‌های رنگی احاطه شده تا یادآوری کند که فاصله اجتماعی باید رعایت شود.

تریلرهای استقرار گروه نیز جایگزین اتاق‌هایی شده‌اند که لازم است پیش از ورود به آنها دست‌ها شسته شود.

یکی از نکات مهم در ساخت این فیلم بلاک باستر این است که بیشتر صحنه‌ها خارجی هستند و این یکی از عواملی است که کنترل نکات بهداشتی را سخت‌تر می‌کند و هر استودیویی نمی‌تواند در چنین فضایی به کار ادامه بدهد و به همین دلیل استودیوها تمایل پیدا می‌کنند تا به سراغ فیلم‌های کوچک‌تر بروند.

پیشتر گفته شده بود چهار عضو گروه فیلمبرداری در بریتانیا به کرونا مبتلا شده‌اند، اما پس از منفی شدن آزمایش‌شان، آن‌ها به پروژه بازگشتند.

این فیلم به کارگردانی کالین ترورو ساخته می‌شود و کریس پرت، برایس دالاس هاوارد، جیک جانسون، عمر سی، جاستیس اسمیت، دنیلا پیندا بازیگران آن هستند.

«دنیای ژوراسیک: قلمرو» ۱۱ ژوئن ۲۰۲۱ اکران خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو