فیلمبرداری پشت سر هم «جان ویک»

منبع: برترین ها

100

1399/5/26

17:23


تهیه‌كنندگان این مجموعه پرفروش اعلام كرده‌اند قصد دارند دو قسمت چهارم و پنجم آن را پشت سر هم و بدون وقفه جلوی دوربین ببرند.

جام جم: این روزها تعداد فیلم هایی که قسمت های مختلف شان به صورت پی در پی فیلمبرداری می شوند، در حال افزایش است. تازه ترین آنها مجموعه اکشن و دلهره آور «جان ویک» کیانو ریوز است. تهیه کنندگان این مجموعه پرفروش اعلام کرده اند قصد دارند دو قسمت چهارم و پنجم آن را پشت سر هم و بدون وقفه جلوی دوربین ببرند. با اعلام این خبر، همچنین معلوم شد که قسمت پنجمی هم در راه خواهد بود. تا قبل از این، تنها قرار بود جان ویک در چهار قسمت تولید و پخش شود.

فیلمبرداری پشت سر هم «جان ویک»

شرکت فیلمسازی لاینزگیت که تهیه کننده جان ویک است، دلیل تولید همزمان دو قسمت را کاهش هزینه های آنها اعلام کرده است. زمانی که فیلمی به این صورت وارد مرحله تولید می شود، حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد هزینه های آن کاهش پیدا می کند. لاینزگیت بعد از شیوع بیماری کرونا گفت جان ویک ۴ را برای نمایش عمومی در تابستان ۲۰۲۲ آماده می کند. تا پیش از این، فیلم قرار بود برای نمایش عمومی در ۲۰۲۱ آماده شود.

تمام این صحبت ها در حالی است که هنوز فیلمنامه ای برای فیلمبرداری آماده نشده است! مدیران لاینزگیت گفته اند این روزها سخت مشغول کار برای آماده کردن فیلمنامه های دو قسمت چهارم و پنجم هستند. ریوز به تهیه کنندگان جان ویک گفته برای اوایل سال جدید میلادی وقت کافی برای حضور جلوی دوربین این اکشن موفق را دارد. به این ترتیب، او هم مشکلی با فیلمبرداری بی وقفه دو قسمت بعدی فیلم ندارد. از داخل لاینزگیت خبر می رسد که نه چاد استالسکی و نه درک کولستاد با دو قسمت جدید همکاری نخواهند داشت. این دو، کارگردان و نویسنده فیلمنامه جان ویک ها بوده اند. هنوز کارگردانی برای قسمت های چهارم و پنجم انتخاب نشده است. از آنجا که این دو قسمت همزمان با هم فیلمبرداری می شوند، حتما کارگردان آنها یک نفر خواهد بود.

کیانو ریوز تا قبل از شیوع کرونا مشغول بازی در قسمت جدید «ماتریکس» بود. با پایان این بیماری و شروع مجدد کار فیلمبرداری محصولات سینمایی، او باید خود را به گروه سازنده این اکشن علمی تخیلی معرفی کند. تهیه کنندگان جان ویک ها پیش بینی می کنند ریوز تا ابتدای سال جدید میلادی، درگیر بازی در ماتریکس باشد.

اولین قسمت جان ویک سال ۲۰۱۴ اکران شد و در سطح جهانی ۸۹ میلیون دلار فروش کرد. رقم فروش سینماهای آمریکای شمالی، ۴۳ میلیون دلار از این مبلغ بود. این فروش مقبول تهیه کنندگان جان ویک را به فکر تولید قسمت های بعدی آن انداخت. دو قسمت دوم و سوم در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ اکران عمومی شدند. در حالی که دومین قسمت ۱۷۲ میلیون دلار در سطح جهانی فروش کرد، رقم فروش جهانی قسمت سوم به مبلغ قابل توجه ۳۲۶ میلیون دلار رسید. سازندگان فیلم برای دو قسمت بعدی آن پیش بینی فروش جهانی بالای ۴۰۰ میلیون دلار می کنند. گفته می شود علت تغییر کارگردان و فیلمنامه نویس قسمت چهارم و پنجم هم به همین دلیل بوده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو