اتفاقا خیلی هم سیر بخورید تا لاغر شوید

منبع: برترین ها

111

1399/5/26

18:06


سیر به عنوان یک مورد تغذیه‌ای به خصوص برای کاهش وزن شناخته می‌شود. در این مطلب فواید سیر برای لاغری را باهم مورد بررسی قرار می‌دهیم.

برترین‌ها: سیر بخش مهمی از غذا‌های ایرانی را تشکیل می‌دهد و در برخی مناطق ایران مانند شمال، در هر غذایی یافت می‌شود. این خوراکی کمک می‌کند تا غذا طعم دلپذیری داشته باشد. علاوه بر این، سیر به عنوان یک مورد تغذیه‌ای به خصوص برای کاهش وزن شناخته می‌شود. در این مقاله بیایید فواید سیر برای لاغری را باهم مورد بررسی قرار دهیم.

اتفاقا خیلی هم سیر بخورید تا لاغر شوید

فواید سیر برای لاغری

سیر باعث تقویت سیستم ایمنی، کاهش فشار خون، التهاب و خطرات قلبی می‌شود. طبق یک مطالعه، سیر برای کنترل وزن نیز فواید دارد. ترکیبات مفید آن وظیفه کاهش چربی بدن را دارند و باعث می‌شوند شما متناسب‌تر به نظر برسید. سیر خام حاوی ویتامین‌های B ۶ و C، فیبر، منگنز، کلسیم و همکاران است که همگی نقش مهمی در کنترل وزن دارند.

بیایید فواید سیر برای لاغری را بررسی کنیم و بهترین روش مصرف سیر برای کاهش وزن و سوزاندن چربی شکم را بیاموزیم.

ارزش غذایی سیر

سیر یک منبع عالی از ویتامین B ۶، ویتامین C، منگنز، و سلنیوم است. همچنین منبع خوبی از مواد معدنی دیگه مثل فسفر، پتاسیم، کلسیم، آهن و مس هم هست.

  • کالری ۳۰۶
  • چربی ۱۳.۸
  • سدیم ۶۱۷ میلی گرم
  • کربوهیدرات ۱۴ گرم
  • پروتئین ۳۵.۲ گرم
  • آهن ۲۲ گرم

فواید سیر برای لاغری شکم

سیر دارای فوایدی است که به کاهش وزن کمک می‌کند، سلامت پوست شما را بهبود می‌بخشد و می‌تواند به عنوان ضد تهوع عمل کند.

برخی تحقیقات همچنین نشان داده‌اند که سیر برای لاغری شکم بسیار مفید است و می‌تواند به مدیریت و کنترل وزن نیز کمک کند. محققان یک رژیم غذایی را به مدت هشت هفته برای موش‌ها در نظر گرفتند تا آن‌ها را چاق کنند، سپس همان رژیم غذایی را با ۲ درصد یا ۵ درصد سیر برای هفت هفته دیگر تامین کردند. علاوه بر این سیر باعث کاهش وزن بدن و ذخیره چربی بدن و کاهش اثرات رژیم غذایی ناسالم بر ارزش خون و کبد موش‌ها شد.

اتفاقا خیلی هم سیر بخورید تا لاغر شوید

در اینجا چند دلیل وجود دارد که سیر را به یک ماده عالی تبدیل کرده که می‌تواند به کاهش وزن موثر کمک کند. البته لازم به ذکر است که مصرف سیر با هدف لاغری باید به همراه تمرینات و با یک رژیم غذایی سالم و متعادل تکمیل شود.

سیر مسئول افزایش سطح انرژی است که تمام کالری‌ها را می‌سوزاند و باعث تناسب اندام می‌شود. سیر سوخت و ساز را افزایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند به طور موثر وزن کم کنید.

یکی دیگر از فواید سیر برای لاغری این است که سیر به عنوان سرکوب کننده اشتها نیز شناخته می‌شود. سیر به شما کمک می‌کند تا مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید که باعث جلوگیری از پرخوری می‌شود.

مطالعه‌ای که در ژورنال تغذیه منتشر شد، رابطه‌ای بین سیر و سوزاندن چربی وجود دارد. ترکیبات موجود در آن باعث تحریک روند چربی سوزی می‌شوند.

سیر یک ماده سم زدایی عالی است. این ماده به بیرون کردن سموم کمک می‌کند که می‌تواند برای سیستم گوارشی مفید باشد. بنابراین، وجود سیر در رژیم غذایی علاوه بر کنترل وزن به کنترل سیستم گوارش نیز کمک می‌کند.

بهترین روش مصرف سیر برای لاغری

سیر مملو از آنزیمی به نام آلییناز است که می‌تواند آلیین را به آلیسین تبدیل کند. کیفیت ویژه آلیسین فقط در شرایط خاصی کار می‌کند و در صورت حرارت بیش از حد غیرفعال می‌شود. طبق مطالعات انجام شده، قرار دادن سیر به مدت ۴۵ دقیقه در فر می‌تواند آلییناز را غیرفعال کند. بر اساس همین مطالعه بهترین روش مصرف سیر به طول خام و خرد شده است. بهتر است ۱۰ دقیقه قبل از مصرف سیر آن را به خرد کنید.

مصرف سیر در صبح

برای بهره مندی بیشتر از فواید سیر برای لاغری توصیه می‌شود صبح‌ها سیر خام را با آب و معده خالی مصرف کنید. برای اینکار دو یا سه حبه سیر را خرد کنید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند، سپس آن را با آب میل کنید.

لاغری با سیر و آب لیمو

همچنین می‌توانید سیر را با آب لیمو مصرف کنید. آب لیمو و ۱ حبه سیر خرده شده را در یک لیوان آب گرم اضافه کنید. آن را خوب مخلوط کرده و بنوشید. طبق گفته متخصصان، آبلیمو و سیر خام در تحریک کاهش وزن کمک می‌کند.

اتفاقا خیلی هم سیر بخورید تا لاغر شوید

عسل و سیر خام

ترکیبی از عسل و سیر خام در کاهش وزن نیز موثر است. برای آماده‌سازی این کار، تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که ۲-۳ حبه سیر تازه را با مقداری عسل خام مخلوط کنید. بگذارید این معجون مدتی بماند و بعد آن را با شکم خالی میل کنید.

خوردن سیر خام برای لاغری

برخی‌ها نیز برای اینکه از بوی سیر خلاص شوند، از روش قورت دادن سیر خام استفاده می‌کنند. قورت دادن سیر خام برای لاغری، یکی از مواردی است که منابع مختلف آن را برای کاهش وزن و لاغری مفید دانسته‌اند.

در این مقاله با فواید سیر برای لاغری و روش‌های مختلف مصرف سیر به منظور کاهش وزن و برخورداری از سایر فواید آن آشنا شدید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده و از آن استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو