سازمان بورس برای بهبود وضعیت معاملات بازار بورس، اقداماتی را در دستور کار قرار داد اما با توجه به ورود سهامداران تازه وارد و حجم گسترده نقدینگی‌های جدید به این بازار تدابیر اعمال شده از سوی این سازمان، جوابگوی این حجم از ورود نقدینگی نبوده و باز هم شاهد وجود معضلاتی در معاملات این بازار بودیم.

در این راستا، از چند وقت گذشته به منظور بهبود وضع موجود، معاملات برخی از سهام حاضر در بازار به زمان بعد از ساعت معاملات موکول شد تا شاید این اقدام بتواند مرهمی برای کاهش سنگینی هسته معاملات در زمان اصلی بازار باشد.

با توجه به چنین وضعیتی در بازار و اعتراض سهامداران به روند معاملات، از هفته گذشته تصمیماتی به منظور بهبود روند معاملات این بازار اتخاذ و طبق اطلاعیه‌ای از انتقال معاملات شرکت‌های بزرگ بورسی به تایم عصر خبر دادند که به گفته اکثر کارشناسان این اقدام می‌تواند باعث سبک شدن حجم معاملات هسته معاملات و کاهش مشکلات ایجاد شده که اخیرا با حاشیه‌های بسیاری در این بازار همراه بوده، شود.

براساس این اطلاعیه زمانبندی جلسه معاملاتی بورس تهران از فردا دوشنبه (۲۷ مرداد ماه) در راستای بهبود کارکرد سامانه معاملاتی، زمانبندی جسات معاملاتی صنایع در بورس تهران به صورت موقت تغییر می‌کند.

بر این اساس، در جلسه معاملاتی اول زمان پیش‌گشایش از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه تا هشت و ۴۵ دقیقه و زمان انجام معاملات از ساعت هشت و ۴۵ دقیقه تا ۱۱ و ۴۵ دقیقه است.

در این جلسه معاملاتی کلیه صنایع، به غیر از صنعت فلزات اساسی، صنعت شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی و صنعت فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای به همراه مشتقات مربوطه اعم از اختیار معامله و اختیار فروش تبعی قابل معامله هستند.

در جلسه معاملاتی دوم، زمان پیش‌گشایش از ساعت ۱۲ تا ۱۲ و ۱۵ دقیقه و زمان انجام معاملات از ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه تا ۱۵ و ۱۵ دقیقه است.

گفتنی است در جلسه معاملاتی دوم صنایع فلزات اساسی، شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی و فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای به همراه مشتقات مربوطه اعم از اختیار معامله و اختیار فروش تبعی قابل معامله است.

لازم به ذکر است، کلیه صندوق‌های قابل معامله (ETF)، اوراق بهادار با درآمد ثابت و نیز معالات همه نمادهای آتی سبد سهام در جلسه دوم معاملاتی قابل معامله خواهند بود.