حمله رئیس پارلمان ترکیه به جو بایدن

منبع: برترین ها

57

1399/5/27

07:51


رئیس پارلمان ترکیه به سخنان جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری آمریکا در خصوص ترکیه واکنش نشان داد.

ایسنا: رئیس پارلمان ترکیه به سخنان جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری آمریکا در خصوص ترکیه واکنش نشان داد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، مصطفی شنتوپ، رئیس پارلمان ترکیه در واکنش به سخنان جو بایدن، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در پیامی تویتری نوشت: "بایدن‌ها هرگز با صرف عبارت 'our boys' در هیچ انتخاباتی پیروز نشده‌ تنها کودتا ترتیب داده‌اند. این ملت نیز جواب 'our boys' آنها را در ۱۵ ژوئیه دادند. در صورت نیاز دوباره پاسخ مناسب را می‌دهند. در حالی که چهار سال است در مورد مداخله روسیه در انتخابات آمریکا مورد بحث است، بایدن اعلام کرده است که قصد دخالت در انتخابات ترکیه را دارد. پیرمرد محتاج به همت... ای کاش شما اول بتوانید انتخاباتی به دور از شک و شبهه و دخالت خارجی در کشورتان ترتیب دهید. دشمنی با ترکان همیشه سبب شکست می‌شود."

همچنین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه ضمن واکنش به اظهارات جو بایدن٬ تحلیل وی از ترکیه را مبتنی بر جهل، تکبر و ریاکاری دانست.

ابراهیم کالین، سخنگوی نهاد ریاست جمهوری ترکیه در توییتر خود در واکنش به اظهارات جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا، نوشت: تحلیل بایدن از ترکیه مبتنی بر جهل، تکبر و ریاکاری است.

وی با اشاره به اینکه دوران امر و نهی کردن به ترکیه سپری شده است، نوشت: اما اگر فکر می‌کنید هنوز می‌توانید به ترکیه دستور دهید٬ امتحان کنید. بهای آن را خواهید پرداخت.

در پی باز نشر ویدیویی متعلق به دسامبر سال ۲۰۱۹،‌ از جو بایدن رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ که انتقاداتی علیه ترکیه مطرح کرده است بسیاری از مقامات آنکارا در واکنش به این اظهارات بیانیه اعتراضی منتشر کرده‌اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو