دانشگاه «جانز هاپکینز» امروز (دوشنبه) اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته دستکم ۴۲ هزار و ۹۳۶ مورد جدید به مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده افزوده شدند تا آمار کلی این افراد در این کشور به پنج میلیون و ۴۰۳ هزار و ۲۱۳ نفر برسد.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در بازه زمانی مذکور، دستکم ۵۷۷ مورد جدید بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا جان خود را از دست دادند و شمار کلی قربانیان این ویروس ناشناخته در ایالات متحده به ۱۷۰ هزار و ۵۲ نفر افزایش یافت.

مقایسه آمار جدید دانشگاه «جانز هاپکینز» با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به «کووید-۱۹» و قربانیان این ویروس در ایالات متحده تاحدودی کاهش داشته است.

با اینحال، دانشگاه «جانز هاپکینز»، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا را پنج میلیون و ۵۶۶ هزار و ۶۳۲ نفر و مجموع قربانیان این ویروس در آمریکا را ۱۷۳ هزار و ۱۲۸ نفر گزارش کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا در ایالات متحده آمریکا را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد، گزارش کرد که ایالت کالیفرنیا با ۶۲۳ هزار و ۸۷۳ مورد ابتلا و ۱۱ هزار و ۲۴۳ مورد فوتی کانون بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده است. پس از آن ایالت فلوریدا با ۵۷۳ هزار و ۴۱۶ مورد ابتلا و ۹ هزار و ۴۵۲ مورد فوتی و تگزاس با ۵۵۵ هزار و ۳۹۴ مورد ابتلا و ۱۰ هزار و ۳۹۶ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم ایالات آمریکا با بیشترین آمار مبتلایان به کروناویروس قرار دارند.

ایالت نیویورک نیز که زمانی کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکا بود هم‌اکنون با ۴۲۵ هزار و ۵۰۸ مورد ابتلا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کروناویروس قرار گرفته است اما با ۳۲ هزار و ۸۴۰ قربانی، همچنان بیشترین تعداد فوتی کووید-۱۹ در آمریکا را دارد.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون دستکم ۲۱ میلیون و ۶۱۳ هزار و ۱۸۳ نفر از مردم سراسر جهان به کرونا آلوده شده‌اند و از آن میان ۷۷۴ هزار و ۲۸۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۳ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۱۹۲ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس قرار دارد و پس از آن برزیل با سه میلیون و ۳۴۰ هزار و ۱۹۷ مورد ابتلا و ۱۰۷ هزار و ۸۵۲ مورد فوتی و هند با دو میلیون و ۵۸۹ هزار و ۶۸۲ مورد ابتلا و ۴۹ هزار و ۹۸۰ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کروناویروس قرار گرفته‌اند.