فاطمه فتحی،معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با فارس درباره « توزیع داروی بهبود دهنده بیماران کرونا و پوشش بیمه‌ای آن »، اظهار داشت: این داروها فقط توزیع بیمارستانی دارد و آنچه در سطح بازار دیده می‌شود، قاچاق و غیر مجاز است و مورد تأیید وزارت بهداشت نیست.

وی ادامه داد:قسمت زیادی از داروهای «رمدسیور» و «فاویپراویر» به صورت رایگان بین بیمارستان‌‌های دولتی توزیع شده است و قسمتی از این داروها دارای قیمت است و تاکنون بیمه نیز هزینه‌ای از این داروها را تقبل نکرده است، اما بیماران کرونایی به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران تأکید کرد: داروهای در سطح بازار که خارج از پروتکل درمانی که اعلام شده است و توسط افراد تهیه می‌شوند غیر مجاز است. گروه سه نفره‌ای از پزشکان متخصص عفونی برای نظارت بر مصرف داروی بیماران کرونایی در بیمارستانها تعیین شده و نظارت لازم را دارند.

فتحی درباره « تهیه ماسک در داروخانه‌ها » ، بیان داشت: به دلیل اینکه هنوز نیاز مراکز درمانی به ماسک مرتفع نشده است، توزیع ماسک در داروخانه‌ها را به صورت رسمی نداریم؛ چراکه هنوز بیمارستانها به سختی ماسک تهیه می‌کنند اما وزارت صنعت، معدن و تجارت قول داده است تا در روزهای آینده ماسک را تامین کند.