بهترین روش برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی چیست؟

بهترین روش برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی چیست؟


منبع: زیبامون

453

1399/5/27

12:28


برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی یا بیکینی، راه و روش‌های مختلفی وجود داره که در این بخش از زیبامون تعدادی از بهترین روش‌ها رو به شما معرفی کردیم. با ما همراه باشید.

بهترین روش برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی چیست؟

وقتی صبحت از رعایت بهداشت و رسیدگی به نظافت شخصی میشه، از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی و بدن، حرف اول رو میزنه! از بین بردن این موهای اضافی نه تنها تاثیر خیلی خوبی در سلامتی شما داره بلکه باعث کاهش تعرق و بوی بد بدن هم میشه و باعث میشه تا احساس خیلی بهتری نسبت به بدن خود پیدا کنید. 

از بین بردن موهای اضافی و زائد بدن یکی از چالش‌ها و مشکلاتی هست که تموم افراد و به خصوص خانم‌ها با اون مواجه هستند و آرزو دارند که کاش راه و روشی وجود داشت تا بتونن برای همیشه موهای زائد ناحیه تناسلی یا بیکینی و بدن رو از بین ببرند!

اما واقعیت این هست که اکثر روش‌هایی که برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی وجود داره همیشه با معایبی همراه هستند که یکی از این معایب، جوش بعد از اصلاح و یا ایجاد خارش بیش از حد هست! خوشبختانه روش‌های طبیعی و خانگی مختلفی وجود داره که به شما کمک میکنه تا بتونید موهای اضافی ناحیه تناسلی رو از بین ببرید و از رشد مجدد این موهای اضافی هم جلوگیری کنید.

ما در این بخش از زیبامون دات کام به معرفی تعدادی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی پرداختیم. با ما همراه باشید.

 

از بین بردن موهای ناحیه تناسلی با موم

استفاده از موم، یکی از روش‌های محبوب خانگی برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی هست و اثربخشی بسیار خوبی هم در این زمینه داره. نکته مثبتی که در رابطه با از بین بردن موهای ناحیه تناسلی با موم وجود داره این هست که استفاده از این روش باعث میشه تا موهای زائد ناحیه بیکینی از ریشه خارج شوند و فولیکول‌های مو به طور دائمی از داخل پوست جدا میشه. 

علاوه بر این، وکس کردن موهای زائد کمک میکنه تا پوستی صاف و نرم داشته باشید و رشد مجدد موها رو به تاخیر میندازه و باعث میشه تا موهایی که مجدد رشد میکنن به تدریج نازک و کمرنگ بشن. به همین دلیل هست که استفاده از موم برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی، در همه جای دنیا طرفدار داره و مورد استفاده قرار میگیره.

تنها نکته‌ای که در رابطه با این روش وجود داره این هست که حتما باید در استفاده از موم مهارت و تجربه کافی داشته باشید تا هیچگونه آسیبی به پوستتون وارد نشه، در غیر این صورت بهتره به متخصصین این کار مراجعه کنید تا وکس کردن ناحیه تناسلی با دقت و مهارت بالایی  انجام بگیره.

نکته بعدی این هست که از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی با موم معمولا با درد خیلی زیادی همراه هست. بنابراین اگر آستانه تحمل درد شما پایین هست، شاید استفاده از این روش براتون مناسب نباشه. اما نگران نباشید. روش‌های خانگی و بدون درد دیگری هم برای از بین بردن موهای قسمت بیکینی وجود داره!

 

وکس کردن

 

از بین بردن موهای زائد با زردچوبه در دو روز

زردچوبه خام نقش بسیار بزرگی در از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی داره و جز روش‌های خانگی مورد علاقه تمام خانم‌ها در این زمینه محسوب میشه. هنگام استفاده از این روش، نگران زرد شدن پوست بدن نباشید زیرا این رنگ خیلی زود و با گذشت زمان از بین میره.

برای استفاده از این روش باید مقدار مساوی از پودر زردچوبه و آرد گندم رو در ظرف مناسبی بریزید و به این ترکیب، روغن کنجد اضافه کنید تا حالت خمیری و غلیط پیدا کنند. سپس این خمیر رو با استفاده از انگشتان دست بر روی قسمتهایی از بدن که دارای موهای زائد و اضافی هست بمالید (در جهت رشد موها). چیزی حدود 20 تا 30 دقیقه صبر کنید تا این خمیر روی پوست خشک بشه و بعد پوستتون رو با آب گرم بشویید. بهتره در هنگام شستن این خمیر، پوست رو به آرومی ماساژ بدید تا موهای اضافی از روی پوست جدا شوند. برای اثربخشی بیشتر، لازمه که هفته ای یکبار این روش رو تکرار کنید!

 

زردچوبه

 

بهترین روش از بین بردن موهای زائد اندام تناسلی، شیو کردن

یکی دیگه از روش‌های سریع و موثری که برای از بین بردن موهای زائد اندام تناسلی وجود داره استفاده از ژیلت یا تیغ‌های یکبار مصرف هست. برای استفاده از این روش به یک تیغ تمیز و مقداری کرم یا ژل اصلاح نیاز دارید.

نکته ای که در رابطه با شیو کردن اندام تناسلی وجود داره این هست که به هیچ عنوان نباید ژیلت یا تیغی که برای ناحیه تناسلی استفاده می‌کنید رو به سایر قسمت‌های بدن هم بزنید.

برای شیو کردن موهای زائد اندام تناسلی به تریب زیر عمل کنید:

1. ابتدا تیغ یا ژیلت خود را ضد عفونی کنید

2. موهای زائد بدن رو مرطوب کنید تا راحت‌تر تراشیده شوند

3. استفاده از کرم یا ژل مخصوص اصلاح معمولا گزینه خیلی خوبی در این مواقع هست و احتمال بریدگی و تحریک پوست رو کم میکنه

4. پوست رو محکم نگه دارید و به آرامی در جهت رشد، موهای بدن رو شیو یا اصلاح کنید

5. تیغ یا ژیلت رو بعد از هربار کشیدن روی پوست بشویید و تمیز کنید

 

ژیلت

 

رفع دائمی موهای زائد ناحیه تناسلی با لیزر

استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی هم یکی از روش‌های فوق العاده پرطرفدار و تقریبا دائمی هست که شما رو از شر این موهای اضافی خلاص میکنه و باعث میشه تا برای مدت طولانی دغدغه‌ای در رابطه با از بین بردن موهای زائد بدن نداشته باشید.

در این روش پزشک متخصص با استفاده از دستگاه لیزر، اشعه یا نور متمرکزی رو به سمت فولیکول‌های مو ارسال میکنه، گرمای حاصل از اشعه لیزر، باعث ضعیف شدن و از بین رفتن فولیکولهای مو میشه و از رشد مجدد موها جلوگیری میکنه. به همین دلیل هست که استفاده از لیزر به عنوان روشی برای رفع دائمی موهای زائد ناحیه تناسلی شناخته شده هست.

آسیب دیدن فولیکول‌های مو توسط لیزر باعث میشه تا رشد موها برای مدت طولانی متوقف بشه و در رشد مجدد، موهایی فوق العاده نازک‌تر، نرم‌تر و کمرنگ‌تر خواهید داشت. اگر جلسات لازم برای لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی رو به طور مرتب تکرار کنید، رشد موها به کمترین میزان خودش میرسه و میتونید برای همیشه از شر موهای زائد ناحیه تناسلی خلاص بشید.

 

دستگاه لیزر برای موهای زائد

 

روش از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی با تخم مرغ و آرد ذرت

اگر تمایل دارید با استفاده از مواد طبیعی و خانگی موهای زائد ناحیه بیکینی رو از بین ببرید، حتما این روش رو امتحان کنید. استفاده از سفیده تخم مرغ و آرد ذرت، یکی از تکنیکهای طبیعی و خانگی از بین بردن موثر موهای ناحیه تناسلی هست که برای زنان و مردان توصیه میشه.

یکی از مزایای استفاده از این روش این هست که تخم مرغ، تاثیر خیلی خوبی در تغذیه رسانی و مرطوب کردن پوست داره و وقتی روی پوست خشک میشه، حالت لایه بردار داره و میتونه موهای اضافی روی پوست رو جدا کنه. برای اینکه اثربخشی تخم مرغ در این زمینه بیشتر بشه، مقداری ارد ذرت به ان اضافه میکنیم.

آرد ذرت غلظت خیلی خوبی رو برای تخم مرغ ایجاد میکنه و باعث میشه تا به راحتی و بدون درد از شر موهای اضافی اندام تناسلی راحت بشید. 

یک تخم مرغ رو بشکنید، سفیده آن را جدا کرده و درون ظرف تمیزی بریزید و هم بزنید. یک قاشق آرد ذرت و یک قاشق شکر به سفیده تخم مرغ اضافه کرده و هم بزنید تا خمیر غلیظی ایجاد بشه. این خمیر رو بر روی پوست بمالید و اجازه بدید تا کاملا خشک بشه. چیزی حدود 30 دقیقه زمان نیاز هست.

بعد از خشک شدن این خمیر، باید پوست رو محکم نگه دارید و این خمیر رو در خلاف جهت رشد مو از روی پوست بکشید تا موهای اضافی رو جدا کنه.

علاوه بر این میتونید این ترکیب رو بر روی ناحیه تناسلی که تازه شیو شده هم قرار بدید و بعد از خشک شدن از روی پوست جدا کنید تا تمام موهای زیر پوستی و باقی مونده روی پوست به خوبی از روی پوست جدا بشن.

 

سفیده تخم مرغ و ارد ذرت

 

از بین بردن موهای زائد قسمت تناسلی بدن با کرم موبر

محصولات بهداشتی با نام لوسیون یا کرم موبر هم در داروخانه‌ها به فروش میرسه که میتونید با استفاده از این محصول هم به سادگی موهای زائد قسمت بیکینی رو از بین ببرید. این محصولات از مواد شیمیایی مخصوص ساخته شدند که باعث سست شدن ریشه مو میشن و تاثیر خوبی در از بین بردن موهای زائد بدن و ناحیه تناسلی دارند.

برای استفاده از این روش باید کرم موبر رو بر روی بدن بمالید، چند دقیقه صبر کنید و بعد اون قسمت رو به خوبی شست و شو بدید و با مالش دادن پوست، موهای اضافی رو از روی پوست جدا کنید. به همین سادگی موهای زائد بدن از بین خواهد رفت!

اگرچه استفاده از کرم موبر فوق العاده ساده و کم خطر هست اما به دلیل ترکیبات شیمیایی به کار رفته در تولید این محصول، ممکنه باعث ایجاد آلرژی یا حساسیت بشه. بنابراین لازمه قبل از مصرف، ابتدا این کرم موبر رو بر روی یگ قسمت از پوست تست کنید و اگر بعد از گذشت 24 تا 48 ساعت هیچگونه حساسیتی به وجود نیومد، میتونید برای تمام قسمت‌های بدن مورد استفاده قرار بدید.

 

کرم موبر

 

سخن آخر

اگرچه از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت و پاکیزگی شما داره اما اینکار کاملا سلیقه‌ای هست! شما میتونید از هر روشی که براتون راحت هست برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی استفاده کنید. اما بهتره قبل از هر اقدامی، اطلاعات کافی و ضروری رو در رابطه با روش مورد نظر خودتون کسب کنید. علاوه بر این شما میتونید روش‌های خانگی رو تست کنید و اگر احساس کردید اثربخشی خوبی ندارند میتونید به مراکز تخصصی برای اپیلاسیون و حذف موهای زائد مراجعه کنید و خدمات مربوط به حذف موهای زائد ناحیه تناسلی و بدن رو به شکل کاملا حرفه‌ای و تخصصی دریافت کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو