پردرآمدترین بازیگران جهان در سال ۲۰۲۰ از نگاه مجله فوربس؛ راک همچنان صدرنشین

پردرآمدترین بازیگران جهان در سال ۲۰۲۰ از نگاه مجله فوربس؛ راک همچنان صدرنشین


منبع: روزیاتو

123

1399/5/27

16:32


آدام سندلر ستاره ای نیست که وقتی مدیران استودیوها بخواهند بازیگری تضمین کننده باکس آفیس را انتخاب کنند به سراغ او بروند. کمدین سابق شو تلویزیونی Saturday Night Live در سال ۱۹۹۸ با فروش ۲۴۰ میلیون دلار بلیت در باکس آفیس داخلی به شهرت رسید. از آن زمان به بعد حرفه بازیگری سندلر رو به افول بوده به نحوی که تنها کار سینمایی وی در سال گذشته فیلم Uncut Gems بود که اگر چه مورد استقبال منتقدان قرار گرفته اما در باکس آفیس تنها ۵۱ میلیون دلار فروش داشته و تنها ۵ میلیون دلار بابت آن به سندلر دستمزد داده شد.

پردرآمدترین بازیگران جهان در سال 2020

با این وجود آدام سندلر همچنان توانست جایگاه نهم پردرآمدترین بازیگر جهان از نگاه مجله فوربس را بدست آورد. راز این موفقیت چه بود؟ نتفلیکس! این غول دنیای استریمینگ در یک سال گذشته ۳۱ میلیون دلار به سندلر دستمزد داده است که ۷۵ درصد از درآمد کلی این بازیگر در طول سال گذشته است. سندلر در سال ۲۰۱۴ قراردادی به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار با نتفلیکس بسته و این چهارمین فیلمی است که برای این سرویس بازی می کند. تاکنون مشترکان نتفلیکس بیش از ۲ میلیارد ساعت از برنامه های این بازیگر نقش های کمدی را تماشا کرده اند که باعث شده مسئولان نتفلیکس ژانویه گذشته یک قرارداد تازه با مبلغی بسیار بیشتر از مبلغ قرارداد قبلی را با این بازیگر هالیوودی امضا کنند.

پردرآمدترین بازیگران جهان در سال 2020

در حالی که هیچ کسی به اندازه سندلر از نتفلیکس دستمزد نمی گیرد اما برخی دیگر از بازیگران هستند که از این سرویس استریمینگ منتفع شده اند. امسال ۱۰ بازیگر پردرآمد جهان در مجموع بیش از ۵۴۵٫۵ میلیون دلار از سرویس نتفلیکس دستمزد دریافت کرده اند که بیش از یک چهارم کل دستمزدهای داده شده توسط این سرویس است. در واقع غول دنیای استریمینگ جهان ۱۴۰٫۵ میلیون دلار به شش نفر ابتدایی این فهرست دستمزد داده است. بر اساس گزارش مجله فوربس از پردرآمدترین بازیگران جهان در یک سال گذشته، دواین جانسون ملقب به راک  با ۸۷٫۵ میلیون دلار درآمد برای دومین سال پیاپی در صدر پردرآمدترین بازیگران جهان قرار گرفت.

پردرآمدترین بازیگران جهان در سال 2020

وی برای بازی در نقش یک مامور اینترپل در فیلم جدید خود از سرویس نتفلیکس با نام Red Notice نزدیک به ۲۳٫۵ میلیون دلار دستمزد دریافت کرده است. نتفلیکس به نفرات بعدی این فهرست یعنی رایان رینولدز، مارک والبرگ، بن افلک و وین دیزل نیز در مجموع ۸۵ میلیون دلار دستمزد داده است. به نظر می رسد که تاثیر اقتصادی قدرت ستارگی در نتفلیکس نیز همانند استودیوهای سینمایی مرسوم است: هر چه افراد بیشتری را به تماشای فیلم تان جلب کنید دستمزد بیشتری خواهید گرفت. نتفلیکس که بیش از هر استودیوی دیگری در هالیوود برای ستارگان هالیوودی هزینه می کند در سال جاری بیش از ۱۷ میلیارد دلار در زمینه تولید محتوا سرمایه گذاری کرده است.

پردرآمدترین بازیگران جهان در سال 2020

گفته می شود سرویس Apple TV+ می خواهد ۳۰ میلیون دلار به رایان رینولدز برای بازی در A Christmas Carol دستمزد بدهد در حالی که سرویس Amazon قرار است برای بازی در یک سریال به آکشی کومار، ستاره بالیوودی ۱۰ میلیون دلار دستمزد بدهد. در موورد پردرآمدترین بازیگران جهان در یک سال گذشته، همانطور که گفته شد دواین جانسون با ۸۷٫۵ میلیون دلار برای دومین سال پیاپی در رتبه اول قرار گرفته است. رایان رینولدز که از او با نام پسر طلایی حال حاضر نتفلیکس یاد می شود برای هر یک از فیلم های Six Underground و Red Notice از سرویس نتفلیکس ۲۰ میلیون دلار دستمزد گرفته است و قرار است وی در فیلم دیگری از این سرویس بازی کند که دستمزد ۸ رقمی دیگری را برای او رقم خواهد زد.

پردرآمدترین بازیگران جهان در سال 2020

رینولدز در یک سال گذشته بیش از ۷۱٫۵ میلیون دلار درآمد داشته که او را در رتبه دوم پردرآمدترین بازیگران جهان قرار می دهد. فیلم اکشن کمدی Spenser Confidential  از سرویس نتفلیکس به سومین فیلم پربیننده این سرویس تبدیل شد. مارک والبرگ همچنین از تهیه کنندگی سریال های مستند McMillions و Wahl Street میلیون ها دلار درآمد داشت که باعث شد وی با ۵۸ میلیون دلار رتبه سوم پردرآمدترین بازیگران جهان در یکسال گذشته را به دست آورد. بن افلک نیز بعد از مدتی بیکاری امسال با بازی در فیلم The Way Back و فیلم The Last Thing He Wanted از ساخته های نتفلیکس به هالیوود بازگشت و بدین ترتیب با ۵۵ میلیون دلار رتبه چهارم پردرآمدترین بازیگر یک سال گذشته را به خود اختصاص داد.

پردرآمدترین بازیگران جهان در سال 2020

وین دیزل بدنبال به تعویق افتادن انتشار نهمین فیلم از فرانچایز سریع و خشن نتوانست دستمزد خود را بیشتر کرده و بدین ترتیب با ۵۴ میلیون دلار درآمد رتبه پنجم پردرآمدترین بازیگران جهان در یک سال اخیر را بدست آورد. بخشی از این درآمد از محل تهیه کنندگی سریال انیمیشن Fast & Furious Spy Races در سرویس نتفلیکس بوده است. آکشی کومار تنها بازیگر هالیوودی فهرست پردرآمدترین بازیگران جهان، در حال کار بر روی اولین سریال تلویزیونی خود با نام The End برای سرویس Amazon Prime است. با این وجود بخش زیادی از درآمد ۴۸٫۵ میلیون دلاری او در یک سال اخیر مربوط به قراردادهای تبلیغاتی او بوده که باعث شده کومار ششمین بازیگر پردرآمد یک سال اخیر جهان باشد.

پردرآمدترین بازیگران جهان در سال 2020

امسال نتفلیکس توانست با پرداخت ۷۵ میلیون دلار امتیاز و حق تولید نمایش اورجینال Hamilton را در اختیار بگیرد که باعث شد لین مائوئل میراندا برای اولین بار در فهرست پردرآمدترین بازیگران جهان قرار گیرد. علیرغم بسته شدن برادووی در سال ۲۰۲۰، میراندا انتظار دارد که بدنبال انتشار نسخه سینمایی In the Heights دستمزد بالایی کسب کند. وی در یکسال اخیر ۴۵٫۵ میلیون دلار درآمد داشت که او را به هفتمین بازیگر پردرآمد جهان در سال گذشته تبدیل کرده است. ویل اسمیت نیز به زودی فیلمی از او با عنوان King Richard در نقش ریچارد ویلیامز پدر سرنا و ونوس ویلیامز منتشر می شود با ۴۴٫۵ میلیون دلار دستمزد در رتبه هشتم پردرآمدترین های دنیای سینما قرار گرفته است.

پردرآمدترین بازیگران جهان در سال 2020

همانطور که گفته شده آدام سندلر قراردادی سنگین با نتفلیکس بسته و با توجه به تبدیل شدن فیلم Murder Mystery با بازی او به یکی از پربیینده ترین فیلم های تاریخ این سرویس استریمینگ، سندلر همچنان دستمزد بالایی از دنیای بازیگری دریافت می کند. وی با ۴۱ میلیون دلار درآمد در یکسال گذشته نهمین بازیگر پردرآمد جهان بوده است. جکی چان بعد از شش دهه فعالیت در دنیای سینما هنوز هم یک ستاره گرانقیمت و محبوب است. او در یکسال اخیر بیش از ۴۰ میلیون دلار درآمد داشته که عمدتاً از قراردادهای تبلیغاتی بوده است. این بازیگر و رزمی کار شناخته شده، امسال در رتبه دهم پردرآمدترین بازیگران جهان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: با پردرآمدترین خوانندگان زن در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید؛ تیلور سوئیفت در صدر فهرست

۱۰ فوتبالیست پردرآمد سال ۲۰۲۰؛ کریستیانو رونالدو بالاخره لیونل مسی را به زیر کشید

داستان دواین «راک» جانسون ؛ از فوتبالیستی ناموفق تا پردرآمدترین بازیگر هالیوود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو