اصول و قوانین نانوشته چیدمان منزل که خانه شما را جذاب تر می کند

اصول و قوانین نانوشته چیدمان منزل که خانه شما را جذاب تر می کند


منبع: آرگا

115

1399/5/27

21:33


ر این مقاله شما را با قوانین چیدمان منزل آشنا می کنیم که بسیار قدیمی شده است و شما باید برای مدرن بودن و داشتن یک دکوراسیون شیک از آن ها پیروی نکنید. این قوانین را در دکوراسیون های قدیمی می بینید ولی باز هم برای شما آن ها را مطرح می کنیم. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

اگر شما هم جزء افرادی هستید که به دکوراسیون منزل خود اهمیت می دهید بهتر است با ما همراه شوید تا قوانین دکوراسیون خانه را برای شما مطرح کنیم. شما می توانید با استفاده از این قوانین یک دکوراسیون زیبا و شیک برای منزلتان ایجا کنید و از آن لذت ببرید.

تکنیک های چیدمان شیک

نگاهی به قوانین چیدمان منزل

در نظر داشته باشید که یکی از اولیه ترین اصولی که باید برای چیدمان منزل رعایت کنید برقراری تناسب می باشد. در واقع با این کار می توانید یک دکور زیبا و شیک خلق کنید. حتما شما هم دکور هایی را دیده اید که بر خلاف هزینه بسیار زیادی که برای آن ها خرج شده است اصلا زیبا و چشم نواز نیستند و می توان گفت افراد فقط یک سری از وسایل گران قیمت را در کنار هم بدون هیچ تناسبی جمع کرده اند. آن چه طراحان داخلی می گویند چیدمان متناسب و هماهنگ وسایل می باشد و همه آن ها آن چیزی را می گویند که در کتاب های طراحی دیده و خوانده اند. باید بدانید که همیشه قوانین کار ساز نمی باشد و گاها باید از تجربه های دیگران هم استفاده کرد. در واقع طراحان داخلی بسیار بهتر عمل می کنند و همه چیز را طبق قوانین پیش نمی برند. باید بدانید که بر خلاف طراحان خارجی ساختمان طراحان داخلی هیچ گونه قوانین مشخص و باید و نبایدی ندارند و آن ها فقط ذوق و سلیقه خود را دنبال می کنند و شما هم اگر می خواهید یک دکوراسیون زیبا برای منزل خود داشته باشید بهتر است بی خیال قانون های دنیا شوید و با کمی جسارت ایده های نو خلق کنید. باید در نظر داشته باشید که هر قانونی بالاخره یک روزی نقض می شود. در ادامه قوانین بسیار قدیمی چیدمان منزل را برای شما باز گو می کنیم که می توانید با استفاده نکردن از آن ها خانه خود را مدرن طراحی کنید.

کتابخانه

قانون اول این است که کتاب خانه نباید در سالن غذا خوری باشد و دنج ترین جای خانه را به آن اختصاص می دهند. باید بدانید که این قانون بسیار قدیمی شده است و اگر این کار یکی از قوانین بوده است به خاطر باور های نادرستی بوده است که در آن زمان رایج بوده است. بر خلاف این قانون می توانیم اتاق غذا خوری را شلوغ جلوه دهیم در واقع یکی از ترفند هایی که طراحان داخلی انجام می دهند قرار دادن کتاب خانه در سالن غذا خوری می باشد و بهتر است شما هم به دلایل نا مربوط دور میز ناهار خوری خود را خلوت نکنید و اجازه بدهید که مهمان ها در هنگام غذا خوردن کنجکاوی هم بکنند.

قوانین چیدمان منزل و اتاق نشیمن

اتاق نشیمن و کاناپه

در واقع قانون دوم می گوید که هر اتاق نشیمن به یک کاناپه راحتی نیاز دارد. این قانون هم بی دلیل می باشد و نمی توان گفت که از کجا نشات گرفته است. در واقع هیچ جای دنیا گفته نشده است که اتاق نشیمن باید یک کاناپه یا دو تا کاناپه راحتی داشته باشد. باید بدانید که طراحان داخلی این روز ها کاناپه ها را در اتاق خواب و کنار تخت خواب جای می دهند. اگر خانه شما خیلی بزرگ می باشد می توانید این مبل ها را به محلی مانند اتاق تلویزیون و یا اتاق دور هم نشینی منتقل کنید.

رنگ ها و طرح ها

قانون سوم می گوید که رنگ و طرح های شلوغ باید برای خانه های بزرگ به کار برود و اگر خانه شما خیلی کوچک می باشد بهتر است از رنگ های آرام و طرح های خنثی استفاده کنید. طراحان داخلی این قانون را امروزه قبول ندارند و باور دارند که هر چقدر هم که خانه شما کوچک باشد شما می توانید هر طرحی که دوست دارید برای آن انتخاب کنید. در واقع انتخاب طرح و رنگ های شلوغ در محیط کوچک می تواند دل شما را بزند و شما را خسته کند اما می توانید با انتخاب مناسب لوازم محیط این مشکل را حل کنید.

فرش

قانون های قدیمی می گویند که هر اتاقی یک فرش می خواهد در صورتی که امروزه دیگر این قانون خریدار ندارد. در واقع در گذشته افراد توجه نمی کردند که طراح ساختمان با چه ظرافتی به انتخاب پارکت ها و کفپوش ها پرداخته است و تقریبا بیش تر افراد کل فضای خالی را با فرش می پوشاندند. در واقع طراحان داخلی مدرن با فرش ها خداحافظی کرده اند و می توان گفت به عقیده آن ها پارکت ها و کفپوش های زیبا می تواند جایگزین فرش ها شوند.

چیدمان شیک با تکنیک های خاص و منحصر به فرد

هماهنگی وسایل

قانونی با این نام وجود داشت و همه افراد از این قانون پیروی می کردند و همه وسایل خانه را با هم ست می کردند. اگر امروزه به کار طراحان مدرن نگاه کنید می بینید که از این ست بودن در کار آن ها خبری نیست. در واقع این قانون قدیمی می گفت همه وسایل خانه از نظر جنس، رنگ و … باید هماهنگ باشد دیگر در میان مردم جایگاهی ندارد. باید بدانید که این روز ها زیبایی را در متفاوت بودن می توانید پیدا کنید. در واقع اگر شما مبلمان بزرگی دارید دیگر نیازی به یک میز طویل چوبی نیست و یک فرفورژه هم می تواند کار ساز باشد و کار شما را راه بیندازد و یا اگر رنگ پرده هایتان آبی می باشد دیگر دلیلی ندارد که مبلمان آبی رنگ انتخاب کنید.

مبلمان و میز ها

در نظر داشته باشید که هر مبلی به یک میز نیاز ندارد و این باور قدیمی ها بوده است و اکنون هیچ خریداری ندارد. البته اگر قبلا وارد خانه ای می شدید محال بود که یک دست مبل با چندین میز عسلی در نشیمن مشاهده نکنید. این روز ها جلوی تلویزیون کاناپه نمی گذارند و اگر نیازی به آن بود از صندلی های عثمانی استفاده می کنند. در واقع روی این صندلی ها می توان یک میز کوچک قرار داد و وسایل دم دستی را در آن ها جا داد.

وسایل چوبی قهوه ای رنگ

از وقتی مردم وسایل چوبی را استفاده می کردند عقیده داشتند که باید رنگ خودش باشد حالا در طیف های مختلفی از رنگ قهوه ای می تواند باشد و اگر یک دست مبل رنگی می دیدند بسیار تعجب می کردند. در صورتی که امروزه این عقیده دیگر وجود ندارد و شاهد وسایل چوبی رنگی هستیم.

خانه کوچک باید با وسایل کم اما حجیم پر شود

خانه کوچک وسایل کوچک

یکی از باور های قدیمی ها بر این بود که خانه های کوچک باید وسایل کوچکی داشته باشند ولی طراحان مدرن بر این باورند که داشتن یک وسیله کاربردی می تواند بهتر باشد تا این که دو وسیله کوچک بخریم و هیچ استفاده ای از آن ها نداشته باشیم. با شلوغ کردن خانه های کوچک می توان گفت که خانه بسیار کوچک تر هم به نظر می رسد اما اگر شما دوست دارید که خانه کوچکتان بزرگ تر به نظر بیاید بهتر است از وسایل کم تر و بزرگ تری استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو