عباس هاشمی دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در مورد تاثیر گرانی ارز بر روی قیمت لوازم خانگی گفته است"طبیعی است که با افزایش قیمت ارز قیمت اجناس هم زیاد بشود و وقتی در کنار این افزایش قیمت درآمد خانوارها زیاد نمیشود پس قدرت خرید هم کاهش می یابد و بازار دچار رکود می شود"

قیمت کولر گازی از نوسانات ارزی در امان نماند، این عنوانیست که احتمالا در سایت های خبری به وفور مشاهده می شود. با توجه به استقبال گسترده در خرید کولر گازی و اسپلیت به عنوان سیستم های تهویه در منازل مسکونی، محیط های اداری، فروشگاه ها، مدارس واردات و تولید این کالا در کشور در حال انجام است و برای این امر ارز پرداخت می شود. با توجه به افزایش کم سابقه قیمت ارز قیمت کولر گازی و اسپلیت نیز با افزایش روبه رو بوده است و حتی نمی توان قیمت ثابتی را برای این کالا در نظر گرفت.

عوامل موثر بر قیمت و خرید کولر گازی

علاوه بر نوسانات ارزی که تاثیر مستقیمی بر روی قیمت دستگاه های تهویه مطبوع گذاشته است، افزایش هزینه های حمل و نقل و جابه جایی و انبارداری نیز باعث رشد قیمت کولر گازی شده است. این امر منجر به کاهش قدرت خرید مردم شده است و این در حالی است که استقبال عمومی در سال های اخیر به سمت جایگزین کردن کولر های آبی با کولر گازی رفته است و دلیل آن آگاه شدن مردم در تاثیر کولر گازی بر سلامت آن ها و هم چنین کاهش چشمگیر مصرف انرژی بوده است.

عدم ورود قطعات کولر گازی به کشور و کاهش تولید

متاسفانه باید گفت که گرانی کولر گازی و اسپلیت تنها مشکلی نیست که ما در این حوزه با آن روبه رو هستیم بلکه به گفته ی جمالی رییس اتحادیه وسایل سرمایشی به بازار حتی تامین قطعات مورد نیاز برای کولر گازی نیز با مشکل روبه رو است و واردات این قطعات انجام نمی شود."مسئول فروش یکی از برندهای ایرانی در این حوزه به بازار گفت: در حال حاضر در محصولاتی همچون پکیج به دلیل نبود قطعه با افزایش شدید قیمت‌ها مواجه شدیم به طوری که پکیجی که حدود ۱.۶ میلیون تومان قیمت داشت حالا حدود ۷ میلیون تومان قیمت دارد"

بادبزن

مزایای استفاده از کولر گازی به عنوان سیستم تهویه مطبوع هوا

افرادی که هنور هم از کولر های آبی در تابستان برای خنک کردن فضای ساختمان خود استفاده می کنند به احتمال زیاد متوجه شده اند مانند گذشته این دستگاه قادر به تامین سرمایش کافی نیست که علت آن را می توان گرم تر شدن هوا و حتی طولانی تر شدن این گرما دانست. علاوه بر این در کلان شهرها و شهرهای صنعتی که آلودگی هوا به شدت افزایش داشته است خواه ناخواه تاثیر خود را بر گرم شدن هوا گذاشته است.

شاید بتوان این نتیجه گیری را کرد که خرید کولر گازی و اسپلیت در حال تبدیل شدن به نیاز اولیه است. با وجود وضعیت اقتصادی گفته شده، نوسانات ارزی و تاثیر مستقیم آن بر قیمت کولر گازی بهتر است خرید باکیفیتی را انجام داد تا با گذشت زمان از خرید یک محصول ارزان قیمت و بی کیفیت پشیمان نشویم.

امروزه با توجه به تنوع زیاد سیستم های تهویه گازی در هنگام خرید قابلیت ها و امکانات  زیادی را باید در نظر گرفت. به طور مثال کولر های گازی در انواع مختلف مانند کولر گازی های دیواری، کولر گازی های پنجره و پرتابل تولید و عرضه می شوند. یکی از مزیت های کولرهای گازی تولید آن ها در دو مدل اینورتر دار و بدون اینورتر است.

مدل اول در واقع همان کول گازی های کم مصرفی هستند که برچسب انرژی آن ها در در رده ی +A و A قرار گرفته و کاربران با خرید این مدل از کولر گازی نگرانی بابت مصرف برق نخواهند داشت. کولر گازی بدون اینورتر که به مدل معمولی هم معروف هستند نسبت به انواع اینورتردار مصرف برق بیشتری خواهند داشت.

باد بزن

یکی دیگر از مزیت های کولر گازی و اسپلیت که در هیچ کولر آبی دیده نمی شود وجود فیلترهای تصفیه کننده هوا است. این فیلترها باعث شده است تا هیچ گونه گرد و غبار و آلودگی از محیط بیرون وارد فضای داخل ساختمان نشود. حتی به گفته ی تولید کنندگان بر حسب نوع فیلتر به کار رفته در دستگاه تهویه کولر گازی این فیلترها قادر هستند تا باکتری ها و سایر میکروارگانیزم هایی که باعث بیماری و آلرژی در افراد می شوند را نیز از هوای ورودی حذف کنند.

توصیه هایی برای خرید کولر گازی و اسپلیت

  • در هنگام انتخاب کولر گازی اطلاعات جامع و کلی در مورد فضایی که قرار است دستگاه در آن جا نصب شود به فروشنده بدهید تا در جهت خرید ظرفیت مناسب برای ساختمان شما و همچنین مدل مناسب شما را راهنمایی کند.
  • برای خرید سیستم های تهویه از جمله کولر گازی و اسپلیت سعی کنید خرید خود را از فروشگاه های مطرح و معتبر انجام دهید. فروشگاه بادبزن به نشانی اینترنتی https://badbezan.com به عنوان یکی از مطرح ترین فروشندگان سیستم تهویه در خدمت شما عزیزان است.
  • با توجه به نوسانات ارزی تلاش خود را نموده ایم تا قیمت های مناسبی از انواع سیستم تهویه را ارائه نماییم.

برای مشاهده تمام نمونه های کولر گازی و اسپلیت فروشگاه بادبزن به وب سایت ما مراجعه نمایید.