امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پس از بازدید نمایندگان مجلس از نمایشگاه دستاوردهای دفاعی در نشست با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که با حضور مدیران عامل سازمان های تابعه وزارت دفاع در سازمان صنایع دفاع برگزار شد اظهار داشت: وزارت دفاع در تعامل و هماهنگی با مجلس شورای اسلامی بخصوص کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توانسته است راهبرد های وزارت دفاع در راستای تقویت امنیت ملی و حفظ قدرت بازدارندگی  را به خوبی پیش ببرد.

حاتمی با بیان ظرفیت ها و زیر ساخت های موجود وزارت دفاع در تأمین نیازمندی های دفاعی کشور گفت: وزارت دفاع آماده است تا با هماهنگی مجلس شورای اسلامی  از سرریز دانش دفاعی خود در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده است به بخش اقتصادی و غیر نظامی کشور کمک کند.

وزیر دفاع با بیان اینکه مجلس و به ویژه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مسئول و سیاستگذار امنیت ملی است اضافه کرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پشتوانه  تأمین امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی است و حمایت های مجلس نقش مستقیمی در حفظ و ارتقای این اقتدار دارد.

حاتمی با بیان اینکه به جهت وجود زیر ساخت های مختلف مشکلی در تولید تسلیحات راهبردی و محصول نداریم تصریح کرد: چنانچه مجلس ردیف بودجه مستقلی برای تحقیقات دفاعی پیش بینی نماید قطعاً دست جمهوری اسلامی را در دستیابی به فناوری های نوظهور و متعاقبا مقابله و پاسخ به چنین تهدیداتی بازتر خواهد گذاشت.

تمجید رئیس کمیسیون امنیت از دستاوردهای وزارت دفاع

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در این نشست با اشاره به بازدید نمایندگان مجلس از نمایشگاه دستاوردهای وزارت دفاع  گفت: امروز مصداق "فرزندزمانه خویش بودن" را دراین نمایشگاه به معنای واقعی درک کردیم و دیدیم که بحمدالله در بحث سایبری و جنگ الکترونیک، موشکی، رزم زمینی، دریایی و هوایی کارهای مختلفی در راستای حفظ و ارتقای بازدارندگی صورت گرفته است.

وی با بیان دستاوردهای صنعت دفاعی در حوزه بیوتروریسم و جنگ نوین گفت: وزارت دفاع با تنوع محصولات خود توانسته است نیروهای مسلح را در حوزه آفندی و پدافندی تقویت کرده و تولید قدرت کند.

حجت الاسلام ذوالنوری با بیان اینکه تحریم ها در صنعت دفاعی باعث رشد، شکوفایی و تحقق " ما میتوانیم"  شده است گفت: بدنه ی دفاعی کشور با وجود جوانان دانشمند متعهد و متخصص و با تکیه بر توان داخلی روز به روز بالنده تر می شود.

وی با بیان اینکه  ما در نبرد نامتقارن با دشمن قرار داریم اظهار داشت: همانگونه که در حوزه اقتصاد با مفهومی تحت عنوان مزیت رقابتی مواجه هستیم در صحنه ی نبرد نیز باید بر نقاط خاصی تکیه نماییم که کاملاً متفاوت با دشمن باشد.

وی با بیان اقدامات گسترده وزارت دفاع در حوزه امنیت ملی و اقتصادی تصریح کرد:  امروز اوج توان داخلی در وزارت دفاع است و این سازمان علاوه بر تأمین امنیت کشور، نقش بسزایی را در کمک به سایر بخش های دولتی و همینطور بخش خصوصی به عهده دارد.