با روغن دانه گیلاس پوست‌تان را جوانسازی کنید

92

1399/5/28

15:04


با روغن دانه گیلاس پوست‌تان را جوانسازی کنید

سلامت نیوز: شاید کمتر نامش را شنیده باشید یا اصلا از کاربرد آن چیزی بدانید.روغن دانه گیلاس یکی از آن روغنهای غیر معمول است که برای مراقبت از مو و پوست بسیار عالی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، روغن به رنگ زرد روشن با بوی خفیف و بافت سبک است و باعث تولید کلاژن و بازسازی سلول و جوانسازی سلول می شود و همچنين يك روغن پایدار و نرم کننده است که به تشکیل یک سد محافظ روی پوست و روی موهای خشک کمک می کند.

در طی 100-150 سال گذشته ، به دلیل افزایش مصرف اسیدهای چرب امگا 6 تغییر قابل توجهی در مصرف روغن های گیاهی از دانه های مختلف ایجاد شده است. علاوه بر اسیدهای چرب امگا 3 ، امروزه توجه ویژه ای به اسیدهای چرب کونژوگه نيز شده است. اسیدهای چرب امگا3 (3 (n- دارای خواص ضد التهابی ، ضد ترومبوتیک ، ضد آریتمی ، هیپولیپیدمی و باز كنندگي عروق هستند.

اسیدهای چرب کونژوگه مزایای سلامتی مشابه امگا 3 را نشان می دهند اما خصوصیات ضد توموری را نيز نشان می دهند. داده های يافته هاي مربوط به محتویات اسیدهای چرب کونژوگه در دانه های میوه کمیاب هستند ، اگرچه برخی از دانه های میوه حاوی اسیدهای چرب کونژوگه هستند.

روغن دانه گیلاس روغن هسته گیلاس است و از هسته های گیلاس شیرین مشتق شده است و ميزان آن بين 25 الي 30 درصد ورني متغير است.این روغن دارای مشخصات مشابه روغن بادام شیرین است. با این حال ، نسبت به روغن بادام شیرین اثر كمدوژنيك کمتری دارد و باعث می شود که این ماده برای مراقبت از پوست مناسب تر باشد. در حالی که مقدار بالای امگا 9 آن را برای جلوگیری از شوره سر در موها ایده آل می کند.

روغن دانه گیلاس ماده ای است که در چندین محصول آرایشی مانند صابون ، کرم و لوسیون وجود دارد.

این روغن ،روغن ممتازی است که دارای ویتامین A، اکسید کربن زیاد و همینطور توکوفرول طبیعی است و خواص آن مانند روغن هلو و روغن بادام شیرین است.همچنین با توجه به مقدار بالای ویتامین C و E که در روغن هسته گیلاس وجود دارد برای سلامت پوست، مرطوب و صاف نگه داشتن آن بسیار مهم است .ویتامین C در واقع مانع آسیب ناشی از رادیکال های ازاد به سلول پوستی و انواع بیماری های پوستی مثل آکنه، چین و چروک و ... می شود.

آنتی اکسیدان موجود در روغن هسته گیلاس خاصیت ضد سرطانی قوی دارد که می تواند باعث جلوگیری از سرطان شود و اثر ضد سرطانی موجود در ان به علت ترکیبی مشخص از پلی فلونیک با فعالیت های بیولوژیک است.حضور فلوییدها در روغن هسته گیلاس یکی از اجزای ضد سرطان فعال است و هم از سرطان و هم از رشد و تکثیر ان جلوگیری می کند. حضور انتی اکسیدان ها در روغن کمک می کند تا سیستم ایمنی خوب شود و با انواع بیماری ها مقابله کند.

در اینجا به برخی خواص روغن دانه گیلاس اشاره می کنیم:

• روغن دانه گیلاس باعث تولید کلاژن و بازسازی سلول و جوانسازی سلول می شود.

• روغن دانه گیلاس برای همه انواع پوست بخصوص پوست های آسیب دیده مناسب است.

• روغن دانه گیلاس یک روغن پایدار و نرم کننده است که به تشکیل یک سد محافظ روی پوست و روی موهای خشک کمک می کند.

• روغن دانه گیلاس منافذ را مسدود نمی کند و آن را تبديل به یکی از بهترین روغن هایی که ميتوان روی صورت استفاده كرد ، می كند.

• محتوای بالای ویتامین A آن نیز به کاهش ظهور خطوط ریز و چین و چروک کمک می کند.

• این روغن نسبتاً ارزان است که براي مصرف به چند قطره نیاز است ، بنابراین یک بطری كوچك از آن برای مدتی دوام خواهد آورد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو