سردردهای خطرناک چه ویژگی هایی دارند؟

49

1399/5/28

15:16


یک متخصص مغز و اعصاب به بیان ویژگی‌ها و علائم سردرد‌های خطرناک پرداخت.

سردردهای خطرناک چه ویژگی هایی دارند؟

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از میزان محمد علی اکبریان‌نیا در پاسخ به این سوال که چه نوع سردرد‌هایی خطرناک هستند، گفت: اغلب سردرد‌ها نظیر سردرد‌های میگرنی، عصبی و تنشی مزمن و طولانی هستند و ممکن است یک طرفه و یا دو طرفه باشند و معمولا هنگام خستگی و بیشتر در ساعات بعد از ظهر ایجاد می‌شوند.


وی تاکید کرد: سردرد‌هایی که به صورت ناگهانی اتفاق می افتند به طوری بیمار برای اولین بار آن‌ها را حس می‌کند و تاکنون هیچ گونه از آن نوع سردرد‌ها را تجربه نکرده است و همچنین سردرد‌های تیر کشنده و به اصطلاح خنجری به نحوی که فرد احساس می‌کند، یک نفر خنجر در مغزش فرو می‌کند و یا پتک به سرش می‌کوبد، سردرد‌هایی خطرناک هستند و بیمار هرچه سریعتر باید توسط پزشک معاینه شود.


این متخصص مغز و اعصاب افزود: همچنین سردرد‌هایی که به علت پارگی عروق مغز رخ می‌دهند و یا به دلیل التهاب پرده‌های مننژیت صورت می‌گیرند هم خطرناک هستند و حتما باید توسط پزشک بررسی شوند.


اکبریان نیا ضمن اشاره به اینکه باید سردرد‌هایی که بعد از ضربه‌های سخت هنگام وقوع تصادف و یا نزاع و دعوا رخ می‌دهند را جدی بگیریم، بیان کرد: هنگامی که بیمار احساس می‌کند، سردرد هایش در حال تشدید شدن هستند و سیر پیشرونده ای دارند، یعنی ابتدا خفیف بوده اند و به مرور زمان شدید شده اند، حتما باید به پزشک مراجعه کند.


وی در خصوص سایر علائم سردرد‌های خطرناک توضیح داد: باید به سردرد‌های ناگهانی که همراه با تهوع، گیجی و منگی، هزیان، اختلال عملکرد مغزی، اختلال سطح هوشیاری، خواب آلودگی، ضعف و بی حالی هستند، اهمیت داده شود، چرا که در صورت عدم مراجعه به پزشک در مواجهه با آن‌ها بیمار با عواقب جبران ناپذیری رو به رو می‌شود.


این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه بهتر ست افراد در مواجهه با هر نوع سردردی به پزشک مراجعه کنند چرا که ممکن است با سردرد‌های مزمن که به دلیل خستگی و یا ابتلا به میگرن رخ می‌دهند، اشتباه گرفته شوند، متذکر شد: افردی که دچار تومور مغزی هستند، در اوایل سردرد‌های این چنینی دارند و توصیه می شود کسانی که دچار سردرد هستند، حداقل یکبار به پزشک مراجعه کنند و یک بررسی اولیه انجام دهند و اگر در بررسی اولیه مورد خاصی مشاهده نشد به حساب سردرد‌های عصبی گذاشته می‌شود و در غیر این صورت روند درمان آغاز می‌شود.


 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو